- Berichten: 111
show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
1988 360 sedan
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
09-08-2014 19:46 #949642
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1988 360 sedan
Leuk zo'n verassing en dat voor de prijs van een kratje pils, niet gek!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-08-2014 19:55 #949643
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Mechanisch is inderdaad wel het gaafst Joost! Ik heb van mijn nokkenas/carburateur ombouw in de 1.7 ook nog steeds geen spijt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
09-08-2014 20:15 #949644
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1988 360 sedan
heb iig al achterhaald dat jouw Solex venturi's heeft van 20 om 26 en deze Weber heeft venturi's van 23 om 27, dat verschil is zeker te merken.
Ik weet inmiddels vrijwel zeker dat deze carburateur van origine van een Citroen DS af komt, van een 2.1 of 2.3 liter. Hij is ook geleverd voor de Fiat 2.3-liter, dus ik heb zo'n vermoeden dat de capaciteit voldoende zou moeten zijn mits de juiste sproeierbezetting erin zit.
Het grote voordeel van de Weber blijft natuurlijk de dubbele trap maar daarnaast ook de afstelling; dat doe je ??n keer en dat hoeft dan in principe nooit bijgesteld te worden. De SU en Strombergs moeten periodiek opnieuw afgesteld worden omdat er slijtdelen in zitten. Op den duur raakt dat natuurlijk op. Dus als de Weber past en geschikt is...
Ik weet inmiddels vrijwel zeker dat deze carburateur van origine van een Citroen DS af komt, van een 2.1 of 2.3 liter. Hij is ook geleverd voor de Fiat 2.3-liter, dus ik heb zo'n vermoeden dat de capaciteit voldoende zou moeten zijn mits de juiste sproeierbezetting erin zit.
Het grote voordeel van de Weber blijft natuurlijk de dubbele trap maar daarnaast ook de afstelling; dat doe je ??n keer en dat hoeft dan in principe nooit bijgesteld te worden. De SU en Strombergs moeten periodiek opnieuw afgesteld worden omdat er slijtdelen in zitten. Op den duur raakt dat natuurlijk op. Dus als de Weber past en geschikt is...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
11-08-2014 18:21 #949666
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1988 360 sedan
De Weber valt af, hij is zo zeldzaam en oud (jaren '60!!) dat er vrijwel niets meer voor te krijgen is (volgens BCCP).
Nu eens kijken of er een DS-liefhebber is die hem wil ruilen tegen een Weber van een CX (34 DMTL), en anders gaat 'ie de verkoop in en ga ik de SU HIF 44 gebruiken. SU's zijn beresterke carburateurs en naalden zijn volop leverbaar, dus dat is een goed alternatief!
Nu eens kijken of er een DS-liefhebber is die hem wil ruilen tegen een Weber van een CX (34 DMTL), en anders gaat 'ie de verkoop in en ga ik de SU HIF 44 gebruiken. SU's zijn beresterke carburateurs en naalden zijn volop leverbaar, dus dat is een goed alternatief!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
11-08-2014 19:02 #949667
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Waar denk je aan bij het woord " Weber"?
-Carburateur
-Barbecue
-Marianne
-Trilplaat
-Gerry
-Botbreuk
-Carburateur
-Barbecue
-Marianne
-Trilplaat
-Gerry
-Botbreuk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-08-2014 09:53 #949678
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
-Max
-Ted www.tedweber.com/
BTW, injectie is ook best leuk! Er zijn ook nieuwe universele kitjes. Kan je een hoop winst mee behalen.
-Ted www.tedweber.com/
BTW, injectie is ook best leuk! Er zijn ook nieuwe universele kitjes. Kan je een hoop winst mee behalen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
26-08-2014 22:00 #950142
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1988 360 sedan
Zo, na een paar hectische maanden vol afstuderen, scriptie schrijven en de overgebleven dagen werken is er eindelijk weer rust in de tent.
Vandaag had ik alle andere zaken afgerond, dus: 360!!
Meteen weer volop aan de slag gegaan, met resultaat:
Nou nog ff rondvragen in de buurt wie er een smeerput heeft, dan kan de versnellingsbak er ook onder vandaan.
Volgende week nog een week werken, daarna is er weer tijd voor de 360.
En tussendoor nog de remmen van de 460 van moeders, en nog wat klusjes aan de recent aangeschafte 740 van m'n broer (nee, niet Stefan), en... en.... en... nog een heleboel andere dingen
Vandaag had ik alle andere zaken afgerond, dus: 360!!
Meteen weer volop aan de slag gegaan, met resultaat:
Nou nog ff rondvragen in de buurt wie er een smeerput heeft, dan kan de versnellingsbak er ook onder vandaan.
Volgende week nog een week werken, daarna is er weer tijd voor de 360.
En tussendoor nog de remmen van de 460 van moeders, en nog wat klusjes aan de recent aangeschafte 740 van m'n broer (nee, niet Stefan), en... en.... en... nog een heleboel andere dingen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
28-08-2014 16:24 #950200
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1988 360 sedan
deze kan weer in een 240
en deze in de 360
De carterpan en oliepomp van de 360 zijn echt brandschoon, niets op aan te merken.
Desondanks haal ik het spul er tzt weer af, met name om de carterpan aan de buitenkant mooi op te poetsen.
Verder zijn de motorsteunen en dynamo etc. er ook af, kan ook allemaal schoongemaakt worden en voorzien worden van een laagje verse lak. Ik denk dat ik het onderblok ook een nieuw verfje geef, afhankelijk van wat er onder de resterende olieblubber vandaan komt.
Eerst de carterpan + pomp in orde maken, daarna ook nog keerringen vervangen etc.
Nog een vraagje voor de kenners; als ik het vliegwiel van de 240 (LH2.4) gebruik, moet ik dan ook de complete koppeling van de 240 gebruiken?
Zou jammer zijn, want de koppelingsset van de 360 is nog zeer goed... in tegenstelling tot die van de 240!
en deze in de 360
De carterpan en oliepomp van de 360 zijn echt brandschoon, niets op aan te merken.
Desondanks haal ik het spul er tzt weer af, met name om de carterpan aan de buitenkant mooi op te poetsen.
Verder zijn de motorsteunen en dynamo etc. er ook af, kan ook allemaal schoongemaakt worden en voorzien worden van een laagje verse lak. Ik denk dat ik het onderblok ook een nieuw verfje geef, afhankelijk van wat er onder de resterende olieblubber vandaan komt.
Eerst de carterpan + pomp in orde maken, daarna ook nog keerringen vervangen etc.
Nog een vraagje voor de kenners; als ik het vliegwiel van de 240 (LH2.4) gebruik, moet ik dan ook de complete koppeling van de 240 gebruiken?
Zou jammer zijn, want de koppelingsset van de 360 is nog zeer goed... in tegenstelling tot die van de 240!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-08-2014 17:36 #950207
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Lekker bezig :y:
Worden hier nou zoveel motorswaps gedaan of ligt dat aan mij..?
Worden hier nou zoveel motorswaps gedaan of ligt dat aan mij..?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Minder
Meer
28-08-2014 17:48 #950208
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic 1988 360 sedan
dat is een volvo-(redblock) dingetje het zijn zulke lekkere motoren dat je ze overal in wil hebben.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets