show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1988 360 sedan

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2014 19:59 #950269 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1988 360 sedan
[Bert visser modus] Vertel vertel vertel!!! [/Bert visser modus]

Zou een mooie uitkomst zijn! Ik moet toch een elektrische pomp kopen... maarrrr deze 360 heeft de slangen bovenop de tank, dus het moet een sterke pomp zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-08-2014 20:08 #950271 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Het kan wel ( forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=6455&page=11 ), maar een tank omwisselen is een middag werk en dan heb je alles origineel, simpel en werkend.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-08-2014 23:14 #950279 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
De Trans heeft ook de slangen bovenop.

Letterlijk een kwestie van tank-->filter-->pomp-->motor.
Ik had het eerst op mijn Panda en daar werkte het ook uitstekend.
Uiteraard heb ik de pomp geschakeld via een veiligheidsrelais.

Aan de dikte van de slangen heb ik niets veranderd.

Maar, als de tank gemakkelijk te vervangen is 'voor origineel' kan dat ook. Ik heb het niet gedaan ivm altijd afbrekende en niet te vervangen bouten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2014 10:18 #950286 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1988 360 sedan

volvofiel;231581 schreef : Kan iemand me vertellen welk borgmiddel ik moet gebruiken voor de motorsteunen, vliegwielbouten, etc.?

normale schroefdraadborging; Loctite 243, verder ook de aanhaalmomenten uit het handboek aanhouden:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2014 12:22 #950294 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1988 360 sedan
de oplossing van Michiel klinkt me ook wel goed in de oren; dan heb je meteen HET nadeel van de injectietank (in lange, scherpe bochten naar rechts een gebrek aan benzine) ook opgelost.

En het zou me een hoop werk schelen; ik heb immers geen brug of smeerput. Verder is er ook geen reden op de torque-tube en bak er onder vandaan te halen, afgezien van een lekkende pakking tussen versnellingsbak en differentieel.
Maar dat kan altijd nog los vervangen worden; dan hoef je alleen het diff naar achteren te halen. Volgens mij hoeven dan niet eens de aandrijfassen los?

Iig een mooi klusje voor op een sleuteldag, of gewoon ergens bij iemand op de brug, als de auto eenmaal weer rijdt.

Welke pomp heb jij gebruikt Michiel? En waar heb je deze geplaatst? Gewoon in de motorruimte, met een filtertje ervoor?

@ Anjo: thx! Momenten heb ik idd al rekening mee gehouden, vanmorgen heb ik meteen een flesje Loctite 243 gehaald. En hittebestendige lak; rood voor het onderblok en zilvergrijs voor de carterpan en motorsteunen. Alles stralen en coaten wordt me iets te duur en met mijn gebruik zit het binnen de kortste keren toch weer onder de blubber :D

M.a.w. stralen en coaten doe ik alleen vanwege "roesttechnische redenen", zoals veerpoten....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2014 20:54 #950303 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1988 360 sedan
In de 3 vrije uurtje van vanmiddag gedaan:

oliepomp overgezet, nieuwe o-ringetjes, pasvlakken schoongemaakt, nieuwe pakking ertussen, carterpan van binnen schoongeveegd, geplaatst en boutjes vastgezet met 20 Nm, daarna geschuurd en gespoten in hittebestendig zilver.

zo kwam de pan onder de 360 vandaan
[img


even een doekje door gehaald
[img


oliepomp, niets aan gedaan, ziet er perfect uit!
[img


voor Anjo; check, niet dubbelgevouwen :D
[img


vlakken schoongemaakt + nieuwe pakking
[img


geschuurd en gespoten
[img


[img


steekt straks mooi af tegen het nieuwe Redblock-rood :)

Nu eerst een weekje werken, daarna weer verder!
Keerringetjes vervangen etc., spuiten, noem maar op.

In de tussentijd ga ik me eens verdiepen in de "tip" van Michiel :)

MAARRRR vanavond eerst ff vieren dat het diploma binnen is ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-08-2014 21:49 #950305 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan

volvofiel;231633 schreef :
Welke pomp heb jij gebruikt Michiel? En waar heb je deze geplaatst? Gewoon in de motorruimte, met een filtertje ervoor?


Ik heb deze pomp:
link.marktplaats.nl/m842774618

Ik heb een koppelstuk van brandstofslang gemaakt waardoor de bestaande slang aangesloten kon worden op de aanzuigkant (dat is de 'grote' aansluiting aan de rechter kant) en hem inderdaad gewoon onder de kap gehangen. Ik heb wel een injectiefilter met hoog debiet gebruikt omdat je niet wilt dat je pomp door een rietje moet gaan aanzuigen.

Hij zit bij mij aan de balk van het voorfront, omdat je anders de pomp gaat horen lopen. Nu niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2014 18:58 #950511 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1988 360 sedan
op marktplaats werd een setje nieuwe QH remschijven voor de 340/360 aangeboden voor 30 euro, die kon ik niet laten liggen :)
[img


en dit bordje ook niet
[img


dat bordje werd in de jaren '80 gebruikt door de Volvo-dealer om de ingeruilde auto's te testen. Er zit ook een rail aan de achterkant waarmee je hem op de bestaande nummerplaat kunt hangen.

Helaas verder nog geen vorderingen. Ik ben er, tot mijn eigen frustratie, ook nog steeds niet uit of ik nou een carburateur gebruik of toch de LH2.4. Ik blijf gewoon twijfelen. Het brengt een hoop werk en storingsgevoeligheid met zich mee... maar het loopt wel effici?nter en "opvoeren" is een stuk makkelijker.

Voorlopig ben ik iig gewoon 5 dagen in de week aan het werk om een zieke collega te vervangen, daardoor vertraagt dit project wel maar aan de andere kant levert het natuurlijk ook wat op. Kan ik mooi het subframe e.d. laten stralen en coaten en de veerpootjes onder handen nemen :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-09-2014 19:11 #950512 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Voor wat het waard is, ik heb tot nu toe na 8000km nog geen problemen gehad met de lh. ombouw. Afgezien van de snelheidssensor, wat ik zelf verkeerd had gedaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
10-09-2014 20:02 #950514 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1988 360 sedan
Leuk om te zien zo allemaal, altijd mooi dat werk aan motoren.

Jij breidt jouw werkzaamheden ook steeds verder uit en in een aardig tempo, straks kun je jezelf nog aan gaan melden als nieuwe TC-er joh!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD