- Berichten: 4
1988 360 sedan
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Zou een mooie uitkomst zijn! Ik moet toch een elektrische pomp kopen... maarrrr deze 360 heeft de slangen bovenop de tank, dus het moet een sterke pomp zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Letterlijk een kwestie van tank-->filter-->pomp-->motor.
Ik had het eerst op mijn Panda en daar werkte het ook uitstekend.
Uiteraard heb ik de pomp geschakeld via een veiligheidsrelais.
Aan de dikte van de slangen heb ik niets veranderd.
Maar, als de tank gemakkelijk te vervangen is 'voor origineel' kan dat ook. Ik heb het niet gedaan ivm altijd afbrekende en niet te vervangen bouten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
normale schroefdraadborging; Loctite 243, verder ook de aanhaalmomenten uit het handboek aanhouden:)volvofiel;231581 schreef : Kan iemand me vertellen welk borgmiddel ik moet gebruiken voor de motorsteunen, vliegwielbouten, etc.?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
En het zou me een hoop werk schelen; ik heb immers geen brug of smeerput. Verder is er ook geen reden op de torque-tube en bak er onder vandaan te halen, afgezien van een lekkende pakking tussen versnellingsbak en differentieel.
Maar dat kan altijd nog los vervangen worden; dan hoef je alleen het diff naar achteren te halen. Volgens mij hoeven dan niet eens de aandrijfassen los?
Iig een mooi klusje voor op een sleuteldag, of gewoon ergens bij iemand op de brug, als de auto eenmaal weer rijdt.
Welke pomp heb jij gebruikt Michiel? En waar heb je deze geplaatst? Gewoon in de motorruimte, met een filtertje ervoor?
@ Anjo: thx! Momenten heb ik idd al rekening mee gehouden, vanmorgen heb ik meteen een flesje Loctite 243 gehaald. En hittebestendige lak; rood voor het onderblok en zilvergrijs voor de carterpan en motorsteunen. Alles stralen en coaten wordt me iets te duur en met mijn gebruik zit het binnen de kortste keren toch weer onder de blubber
M.a.w. stralen en coaten doe ik alleen vanwege "roesttechnische redenen", zoals veerpoten....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
oliepomp overgezet, nieuwe o-ringetjes, pasvlakken schoongemaakt, nieuwe pakking ertussen, carterpan van binnen schoongeveegd, geplaatst en boutjes vastgezet met 20 Nm, daarna geschuurd en gespoten in hittebestendig zilver.
zo kwam de pan onder de 360 vandaan
even een doekje door gehaald
oliepomp, niets aan gedaan, ziet er perfect uit!
voor Anjo; check, niet dubbelgevouwen
vlakken schoongemaakt + nieuwe pakking
geschuurd en gespoten
steekt straks mooi af tegen het nieuwe Redblock-rood
Nu eerst een weekje werken, daarna weer verder!
Keerringetjes vervangen etc., spuiten, noem maar op.
In de tussentijd ga ik me eens verdiepen in de "tip" van Michiel
MAARRRR vanavond eerst ff vieren dat het diploma binnen is
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
volvofiel;231633 schreef :
Welke pomp heb jij gebruikt Michiel? En waar heb je deze geplaatst? Gewoon in de motorruimte, met een filtertje ervoor?
Ik heb deze pomp:
link.marktplaats.nl/m842774618
Ik heb een koppelstuk van brandstofslang gemaakt waardoor de bestaande slang aangesloten kon worden op de aanzuigkant (dat is de 'grote' aansluiting aan de rechter kant) en hem inderdaad gewoon onder de kap gehangen. Ik heb wel een injectiefilter met hoog debiet gebruikt omdat je niet wilt dat je pomp door een rietje moet gaan aanzuigen.
Hij zit bij mij aan de balk van het voorfront, omdat je anders de pomp gaat horen lopen. Nu niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
en dit bordje ook niet
dat bordje werd in de jaren '80 gebruikt door de Volvo-dealer om de ingeruilde auto's te testen. Er zit ook een rail aan de achterkant waarmee je hem op de bestaande nummerplaat kunt hangen.
Helaas verder nog geen vorderingen. Ik ben er, tot mijn eigen frustratie, ook nog steeds niet uit of ik nou een carburateur gebruik of toch de LH2.4. Ik blijf gewoon twijfelen. Het brengt een hoop werk en storingsgevoeligheid met zich mee... maar het loopt wel effici?nter en "opvoeren" is een stuk makkelijker.
Voorlopig ben ik iig gewoon 5 dagen in de week aan het werk om een zieke collega te vervangen, daardoor vertraagt dit project wel maar aan de andere kant levert het natuurlijk ook wat op. Kan ik mooi het subframe e.d. laten stralen en coaten en de veerpootjes onder handen nemen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Jij breidt jouw werkzaamheden ook steeds verder uit en in een aardig tempo, straks kun je jezelf nog aan gaan melden als nieuwe TC-er joh!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.