show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1988 360 sedan

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-09-2014 22:21 #950522 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Injectie is wel heerlijk hoor... Sleutel om, vroemmm :P

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-09-2014 23:51 #950527 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan

ginkelvanmichiel;231871 schreef : Injectie is wel heerlijk hoor... Sleutel om, vroemmm :P


In principe kun je in een injectie beter eerst een paar seconden het contact aanzetten voor het starten zodat de brandstofpomp druk heeft opgebouwd, heb ik gehoord :no_comment:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-09-2014 00:41 #950532 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
brandstofdruk zou met ongeveer 0,3 tot 0,4 seconden wel voldoende moeten zijn om te kunnen starten :+ Dus inderdaad de moeite om die tijd dan toch even te wachten :P

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-09-2014 11:04 #950535 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Dat is inderdaad de moeite :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-09-2014 16:16 #950537 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
haha, doe ik ook hoor. Hij moet toch eerst even de benzine aanzuigen.
Dus, sleutel naar stand II, even wachten, starten, lopen. Niet zoals met een choke... choke uittrekken, sleutel om, starten, starten, starten, starten, pruttel pruttel afslaan, sleutel terug, weer om starten, wat gasbij, vroemmm :P

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
11-09-2014 17:09 #950538 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1988 360 sedan
Na een aantal dagen stilstand heeft bij mij de benzinepomp altijd wel even een aantal slagen nodig van de startmotor voordat de carburateur wat sap krijgt, maar dan is het gewoon aanslaan en lopen hoor.

Ooit op de bruiloft van mijn zus de als trouwauto gebruikte Citro?n traction avant aan horen slaan, dat ding liep al voordat de startmotor ??n rondje had afgelegd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-09-2014 17:36 #950541 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Dan doe je toch iets verkeerd met de choke denk ik, of hij staat niet goed afgesteld. Bij mij is het choke uittrekken, sleutel om zonder gas, en lopen. Vervolgens choke in tot 1500 toeren en als de temperatuurmeter omhoog begint te komen de choke induwen.
De andere auto heeft zelfs halfautomatische choke, wat een luxe :humor:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-09-2014 18:10 #950543 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Ligt heel erg aan de auto hoor (hoezo offtopic...) Zowel de Dyane als Marbella hebben een behoorlijke tijd nodig om aan te willen slaan na een weekje stilstand. De Panda had het nooit. Choke uit, starten, lopen. Dus laat ik het zo zeggen: gebruik je de auto dagelijks, geen punt die carburateur. Rijd je sporadisch (zoals ik) dan is injectie heeeeerlijk :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2014 19:34 #950546 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1988 360 sedan
vind dit altijd wel leuk om te lezen :)

starten is wat mij betreft geen issue in de discussie injectie/carburateur. Heb nooit problemen gehad, ook na twee weken stilstand choke uit, starten en lopen. Ik heb de carburateur ook nooit als een probleem/hinder ervaren. Maar wat wil je met zo'n B19... die loopt bij wijze van spreken zelfs onder water nog door :)

Wat WEL zo is... er zit 0,0 elektronica in/op dus wat dat betreft een stuk makkelijker!
Maar goed, komt tijd komt raad.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-09-2014 19:59 #950548 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan

volvofiel;231895 schreef : Wat WEL zo is... er zit 0,0 elektronica in/op dus wat dat betreft een stuk makkelijker!
Maar goed, komt tijd komt raad.


Dat ben ik eerlijk gezegd niet met je eens Joost. Ik vind een elektronische ontsteking (zoals de Renix) een grote meerwaarde hebben t.o.v. contactpuntjes. Dit omdat dit systeem nauwelijks onderhoud vergt, storing zoeken makkelijker maakt, maar vooral ook omdat dit stukje techniek in tegenstelling tot contactpuntenontsteking geen speciale kennis en gereedschap nodig heeft.
Het is natuurlijk ook niet voor niks dat in het Amerikanenwereldje de ontsteking vaak wordt vervangen door een elektronische. Helaas dat dat voor Europese auto's een stuk minder universeel (en dus duurder) is...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD