1988 360 sedan
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
ginkelvanmichiel;231871 schreef : Injectie is wel heerlijk hoor... Sleutel om, vroemmm
In principe kun je in een injectie beter eerst een paar seconden het contact aanzetten voor het starten zodat de brandstofpomp druk heeft opgebouwd, heb ik gehoord :no_comment:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Dus, sleutel naar stand II, even wachten, starten, lopen. Niet zoals met een choke... choke uittrekken, sleutel om, starten, starten, starten, starten, pruttel pruttel afslaan, sleutel terug, weer om starten, wat gasbij, vroemmm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Ooit op de bruiloft van mijn zus de als trouwauto gebruikte Citro?n traction avant aan horen slaan, dat ding liep al voordat de startmotor ??n rondje had afgelegd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
De andere auto heeft zelfs halfautomatische choke, wat een luxe :humor:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
starten is wat mij betreft geen issue in de discussie injectie/carburateur. Heb nooit problemen gehad, ook na twee weken stilstand choke uit, starten en lopen. Ik heb de carburateur ook nooit als een probleem/hinder ervaren. Maar wat wil je met zo'n B19... die loopt bij wijze van spreken zelfs onder water nog door
Wat WEL zo is... er zit 0,0 elektronica in/op dus wat dat betreft een stuk makkelijker!
Maar goed, komt tijd komt raad.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
volvofiel;231895 schreef : Wat WEL zo is... er zit 0,0 elektronica in/op dus wat dat betreft een stuk makkelijker!
Maar goed, komt tijd komt raad.
Dat ben ik eerlijk gezegd niet met je eens Joost. Ik vind een elektronische ontsteking (zoals de Renix) een grote meerwaarde hebben t.o.v. contactpuntjes. Dit omdat dit systeem nauwelijks onderhoud vergt, storing zoeken makkelijker maakt, maar vooral ook omdat dit stukje techniek in tegenstelling tot contactpuntenontsteking geen speciale kennis en gereedschap nodig heeft.
Het is natuurlijk ook niet voor niks dat in het Amerikanenwereldje de ontsteking vaak wordt vervangen door een elektronische. Helaas dat dat voor Europese auto's een stuk minder universeel (en dus duurder) is...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.