- Berichten: 4
show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
1988 360 sedan
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
12-06-2014 14:27 #948562
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1988 360 sedan
O ja :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-06-2014 15:05 #948565
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Lege kat kan ook, dan ziet ie er origineel uit,...
Ik zou dan wel een buis in de behuizing lassen, dan heb je geen issues met de flow.
Ik zou dan wel een buis in de behuizing lassen, dan heb je geen issues met de flow.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
12-06-2014 20:06 #948581
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1988 360 sedan
Mwah ik zie wel, uiteindelijk draait het me om het extra koppel voor de caravan en mijn rijstijl kennende zou ik het verschil tussen wel/geen katalysator waarschijnlijk niet eens merken
Maar goed, ondertussen wel een hoop :bla: maar nog steeds geen 2.3 in de auto! Hopelijk komend weekend een slag maken, als die Peugeot meewerkt. Kan daarna de bak onder de auto vandaan, moeten nieuwe pakkingen op want hij lekt zelfs als hij stilstaat. Ik heb er 10 meter mee gereden en er ligt al een klein plasje onder. En dan de tank nog...
Maar goed, ondertussen wel een hoop :bla: maar nog steeds geen 2.3 in de auto! Hopelijk komend weekend een slag maken, als die Peugeot meewerkt. Kan daarna de bak onder de auto vandaan, moeten nieuwe pakkingen op want hij lekt zelfs als hij stilstaat. Ik heb er 10 meter mee gereden en er ligt al een klein plasje onder. En dan de tank nog...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Minder
Meer
01-07-2014 11:18 #949032
door Mark Smeets
Joost, heb jij de rotor onlangs nog bij de dealer besteld?
Ik krijg zojuist het bericht van mijn dealer dat de rotor van de B200(E) niet meer leverbaar is. Rotor wel nog..
Beantwoord door Mark Smeets in topic 1988 360 sedan
volvofiel;228545 schreef : rotor en verdelerkap vervangen.
Joost, heb jij de rotor onlangs nog bij de dealer besteld?
Ik krijg zojuist het bericht van mijn dealer dat de rotor van de B200(E) niet meer leverbaar is. Rotor wel nog..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
01-07-2014 12:21 #949040
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1988 360 sedan
ff kijken of je verdeleras het smalle nokje heeft of de brede. Bij mijn (toen nog!) B200K was er sprake van hetzelfde asje als de B19, dus de rotor was nog te krijgen. Anders krijg je die dure met toerenbegrenzer, die is idd niet meer leverbaar
ik heb nog niet gekeken of die van de B230F hetzelfde is, weet ook nog niet of die nog nieuw te krijgen zijn
ik heb nog niet gekeken of die van de B230F hetzelfde is, weet ook nog niet of die nog nieuw te krijgen zijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
01-07-2014 12:24 #949041
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Gewoon eentje voor een 240, 740 of 940 vragen. Als ie maar het (edit ) dunne asje heeft.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
01-07-2014 16:11 #949048
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Injectie heeft een dun asje.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
09-08-2014 18:51 #949638
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1988 360 sedan
zo, weer een maand verder.
Druk geweest met de afronding van de master scriptie en natuurlijk even vakantie gevierd in Frankrijk. Met een week of twee, drie wil ik weer verder met deze 360.
Soms heb je mazzel. Nou heb ik al best wat mazzel gehad met deze auto zelf, maar vandaag had ik weer mazzel. In de buurt werd een krat carburateurs voor de Volvo 240 aangeboden voor de prijs van een goed kratje bier. Ik erheen gereden, bleek het niet alleen om 6 complete Zenith-Strombergs te gaan (ook geschikt voor de 360 met B19), maar er zaten ook een complete SU HIF 44 en, beter nog, een Weber 28/36 bij!
Ik moet me nog verdiepen in de SU en Weber materie (vooral de Weber, de SU is niet zo heel veel anders dan de Stromberg), maar met name die Weber zorgt ervoor dat de ombouw naar injectie waarschijnlijk niet doorgaat. Als die Weber helemaal compleet is en passend gemaakt kan worden op het inlaatspruitstuk van de B200K (grootste zorg is nog de hoogte; de Weber steekt iets meer uit dan de Solex die nu op de B200K zit), gaat die er waarschijnlijk op!
Dat biedt behoorlijk veel tuningsmogelijkheden... en waarschijnlijk een zeer soepel rijdende 360 2.3 zonder lastige elektronica!
Ik ga me maar eens verdiepen in de Webers, en vooral de rest van het weekend genieten van deze aankoop
Als de Weber niet past, gaat de SU erop. Daar is veel en veel meer voor te krijgen dan voor de Zenith-Stromberg, waardoor het relatief eenvoudig zal zijn om de juiste sproeierbezetting voor een 2300cc te installeren, in tegenstelling tot wanneer ik de Zenith-Stromberg erop zou zetten.
Druk geweest met de afronding van de master scriptie en natuurlijk even vakantie gevierd in Frankrijk. Met een week of twee, drie wil ik weer verder met deze 360.
Soms heb je mazzel. Nou heb ik al best wat mazzel gehad met deze auto zelf, maar vandaag had ik weer mazzel. In de buurt werd een krat carburateurs voor de Volvo 240 aangeboden voor de prijs van een goed kratje bier. Ik erheen gereden, bleek het niet alleen om 6 complete Zenith-Strombergs te gaan (ook geschikt voor de 360 met B19), maar er zaten ook een complete SU HIF 44 en, beter nog, een Weber 28/36 bij!
Ik moet me nog verdiepen in de SU en Weber materie (vooral de Weber, de SU is niet zo heel veel anders dan de Stromberg), maar met name die Weber zorgt ervoor dat de ombouw naar injectie waarschijnlijk niet doorgaat. Als die Weber helemaal compleet is en passend gemaakt kan worden op het inlaatspruitstuk van de B200K (grootste zorg is nog de hoogte; de Weber steekt iets meer uit dan de Solex die nu op de B200K zit), gaat die er waarschijnlijk op!
Dat biedt behoorlijk veel tuningsmogelijkheden... en waarschijnlijk een zeer soepel rijdende 360 2.3 zonder lastige elektronica!
Ik ga me maar eens verdiepen in de Webers, en vooral de rest van het weekend genieten van deze aankoop
Als de Weber niet past, gaat de SU erop. Daar is veel en veel meer voor te krijgen dan voor de Zenith-Stromberg, waardoor het relatief eenvoudig zal zijn om de juiste sproeierbezetting voor een 2300cc te installeren, in tegenstelling tot wanneer ik de Zenith-Stromberg erop zou zetten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-08-2014 19:13 #949639
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Gaaf Joost!
Natuurlijk volg ik dat graag tot in detail
Maar even een vraagje als leek, is een 28/36mm carburateur niet wat klein voor een 2.3 liter blok? Een 1.7 heeft 28/34mm, en dat rijdt lekker maar houdt niet over in prestaties.
Natuurlijk volg ik dat graag tot in detail
Maar even een vraagje als leek, is een 28/36mm carburateur niet wat klein voor een 2.3 liter blok? Een 1.7 heeft 28/34mm, en dat rijdt lekker maar houdt niet over in prestaties.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
09-08-2014 19:36 #949640
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1988 360 sedan
ja precies Bart, dat is dus wat ik wil gaan uitzoeken! Mogelijk is die 28 aan de kleine kant.
Aan de andere kant heeft deze jarenlang goed werkend op een 240 gezeten, en met name de 140's en Amazons worden nog wel eens omgebouwd. Ook naar de 28-36.
De mijne heeft alleen de toevoeging DDAE1 en daar kan ik op internet zo gauw niks over vinden. Wel over de welbekende DCD.
Origineel zit dit ding op een Citroen DS21, dus een 2.3 zou dan ook moeten gaan. Maar daar ga ik me in verdiepen
Natuurlijk is het niet alleen de carburateur, maar ook de inlaat, uitlaat en nokkenas belangrijk. Er zou sowieso een A-as in moeten en wellicht moet de uitlaat er ook aan geloven. Maar dat doe ik liever dan ombouw naar LH2.4, als het "mechanisch" kan heeft dat gewoon 100% mijn voorkeur. Hoe minder elektronica hoe beter.
Aan de andere kant heeft deze jarenlang goed werkend op een 240 gezeten, en met name de 140's en Amazons worden nog wel eens omgebouwd. Ook naar de 28-36.
De mijne heeft alleen de toevoeging DDAE1 en daar kan ik op internet zo gauw niks over vinden. Wel over de welbekende DCD.
Origineel zit dit ding op een Citroen DS21, dus een 2.3 zou dan ook moeten gaan. Maar daar ga ik me in verdiepen
Natuurlijk is het niet alleen de carburateur, maar ook de inlaat, uitlaat en nokkenas belangrijk. Er zou sowieso een A-as in moeten en wellicht moet de uitlaat er ook aan geloven. Maar dat doe ik liever dan ombouw naar LH2.4, als het "mechanisch" kan heeft dat gewoon 100% mijn voorkeur. Hoe minder elektronica hoe beter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets