show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1988 360 sedan

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2014 18:06 #950209 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1988 360 sedan
dank!
Ja, die B230's zijn erg fijn.... lekker veel koppel onderin :)

Zojuist gehoord dat mijn scriptie is goedgekeurd! Bij deze ben ik dus officieel afgestudeerd yeehaa!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-08-2014 18:28 #950213 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Ik heb in mijn auto een drukgroep van een B204(want die is veel lichter dan die van de B200 op een vliegwiel voor LE-jet,dus dan zal andersom ook wel passen,alleen weet ik niet zeker of een B204 LH 2.4 heeft..................Plaat is trouwens gewoon een plaat voor een B200 injectie van een 360.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-08-2014 19:30 #950219 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan

volvofiel;231546 schreef : dank!
Ja, die B230's zijn erg fijn.... lekker veel koppel onderin :)

Zojuist gehoord dat mijn scriptie is goedgekeurd! Bij deze ben ik dus officieel afgestudeerd yeehaa!


Vet! Maar als ik me niet heeeel erg vergis ben je pas ?cht afgestudeerd als je je scriptie verdedigd heb voor de examencommissie en er het slagingscijfer bij te horen hebt gekregen :+ anyways dat is natuurlijk een klein stapje vergeleken met het voorgaande werk!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2014 19:53 #950221 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1988 360 sedan
verdedigen is afgeschaft!
Zou ook een beetje poppenkast zijn h?, de vragen weet je van tevoren al...

oftewel nu is het alleen nog een kwestie van papieren rompslomp, aanvragen, wachten, ophalen etc. enz. :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2014 20:22 #950223 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic 1988 360 sedan
Goh, afgelopen najaar heb ik nog voor 'de jury' gestaan hoor! Maar relaxed dat jij dat niet hoeft te doorstaan. Niks zo vervelend als een extern persoon die niet begrijpt waar je afstuderen over ging..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-08-2014 21:24 #950226 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Lh vliegwiel is 3mm hoger, dus sowieso de zeskantjes gebruiken om de drukgroep vast te zetten en opletten dat de rand van de drukgroep niet hoog is. Een 240 plaat heeft andere splines, dus gewoon de 360 spullen gebruiken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2014 12:15 #950243 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1988 360 sedan
Nog even de onderdeelnummers om de carterpan, oliepomp etc. over te zetten van je B200 naar de B230.
In principe is alles nog leverbaar bij de dealer, anders heb ik het er achter gezet.

2x o-ring oliepomp
418360

1x o-ring oliepeilstok (in het blok, niet bij het "handvat")
3296494

1x plug om gat oliepeilstok te dichten
1276473 => niet meer leverbaar

carterventilatiebox B230
3501160

o-ring carterventilatiebox
949659

carterpakking
1378864

Als je het grondig wilt aanpakken:

pakking distributiedeksel
1378493

pakking inlaatspruitstuk
1378879

kopbout
1306341

vliegwielbout
946379

pakking tussen uitlaatspruitstuk en voorpijp
3531326

pakkingen uitlaatspruitstuk
271704 (let op dat je er vier hebt!)

koppakking
1378646


@ Joris: als ik je goed begrijp, kan ik dus de complete koppelingsset van de 360 overzetten op het B230-blok terwijl ik gebruik maak van het LH2.4 vliegwiel?
De zeskantjes daarbij gebruiken en niet die imbusdingen die op de 240 zaten.

Kan iemand me vertellen welk borgmiddel ik moet gebruiken voor de motorsteunen, vliegwielbouten, etc.?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-08-2014 13:13 #950246 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Dat klopt, een op een over te zetten! Kijk anders even in mijn topic, dan zie je wat ik bedoel met een te hoge drukgroep.

Maar ik was in de veronderstelling dat het een carburateur ging worden?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2014 14:06 #950248 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1988 360 sedan
ja dat was ik ook :)

laat ik het zo zeggen; ik kan niet kiezen. Daarom laat ik het afhangen van het wel/niet slagen van het wisselen van de tank. Als dat lukt wordt het definitief een injectie, als dat niet lukt definitief een carburateur.
Beide varianten hebben hun eigen voor- en nadelen, daarom laat ik het afhangen van de tank.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-08-2014 19:14 #950262 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Joost, heb je nu al een retourslang?
Zoja, dan kun je de injectie plaatsen met behulp van een inline bosch brandstofpomp. Dan hoeft je tank er niet uit. Op die manier heb ik de injectie op mijn non-injectie Seat Trans ook werkend gekregen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD