show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1988 360 sedan

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2018 22:02 #975304 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1988 360 sedan
Ik heb niet gezegd dat de vorige eigenaar zonder koelwater gereden heeft. De vorige eigenaar heeft 160 km/h gereden met een lekke/gare radiateur. Toen ik het blok eruit haalde, zat er nog (net) voldoende in.

Overigens liep de motor nog erg goed toen ik de auto ophaalde.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-05-2018 10:03 #975305 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Ok, maar hij liep niet stationair zonder choke. Heb jij ooit een compressietest gedaan dan?
Als ik een lektest heb gedaan weet ik meer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
08-05-2018 18:00 #975306 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1988 360 sedan
@ Joost; hoe harder je rijdt hoe meer koeling door de rijwind :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-05-2018 23:08 #975308 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Nog een keer een compressietest gedaan op cilinder 3.
Nu met een goed schoongemaakt bougiegat en een beetje speeksel op de afdichtring
van de compressietester. Resultaat: 14.5 bar.
Maar de druk zakt na de meting (5 sec.) weg naar 12 bar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-05-2018 15:30 #975318 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Benzineslangetjes bij de vlotter onder de achterbank beide vervangen. Toestand: rot.
Daarna een nieuwe brandstofpomp gemonteerd. Blijft beter stationair lopen, maar
nog niet wat het moet zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-07-2018 20:45 #976316 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Vandaag voor de zoveelste keer de carburateur eraf gehaald.
Beide emulsiebuisjes en de onderliggende sproeiers eruit geschroefd.
Wat bleek? Eerste en tweede trap verwisseld. Als je op het plaatje in
het boek van Olving afgaat, monteer je ze verkeerd.
Een plaatje van deze variant voor een Peugeot 106 bevestigde het:
boring voor de eerste trap zit laag; boring tweede trap zit hoog en wordt
afgedekt door een gezwarte schroef.
Daarna weer alles teruggebouwd (word ik zeer bedreven in).
De motor reageert nu wel op de CO-schroef. Weet niet precies waar ik zit
met de CO-waarde, daarvoor moet er voor de kat gemeten worden.
Zie ook dit filmpje:

vanaf minuut 14.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-10-2018 21:29 #979766 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Op de laatste sleuteldag, bij Svenska Bildelar, bleek dat ik het vliegwiel er toch verkeerd
op had gezet. Motor had dus 60 graden voorontsteking in plaats van 15.
Vorige week alles losgehaald. Gisteren en vandaag alles weer teruggezet.
Tevens nog een keer het slangetje onder de tank vervangen. Was alweer poreus.
Leverde toch weer een hoop geknoei op; emmertje zand erover en klaar.
Nu is het dus een draai aan de sleutel en meteen mooi lopen. Heb er nog niet mee op
de openbare weg gereden, alleen even op en neer door de tuin.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Albert Jan Algera
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2018 14:42 #979780 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic 1988 360 sedan
"Wat bleek? Eerste en tweede trap verwisseld"
Goed dat je dat hebt gevonden. Vriend van mij was ook lang met zen 244 bezig geweest die maar niet lekker liep doordat er een ringnetje van de choke miste. Dit zijn moeilijk vindbare problemen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD