- Berichten: 4
show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
1988 360 sedan
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
11-09-2014 21:16 #950551
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1988 360 sedan
ik bedoelde carburatie "in het algemeen" vs. injectie "in het algemeen"
contactpuntjes heb ik nooit als een probleem ervaren, als de rest in orde is is het gewoon een kwestie van nieuwe contactpuntjs erin, afstand even afstellen en klaar is kees. 10 minuutjes hooguit
Anjo heeft het me ??n keer laten zien en het is ZO makkelijk dat je dat de rest van je leven niet meer vergeet.
contactpuntjes heb ik nooit als een probleem ervaren, als de rest in orde is is het gewoon een kwestie van nieuwe contactpuntjs erin, afstand even afstellen en klaar is kees. 10 minuutjes hooguit
Anjo heeft het me ??n keer laten zien en het is ZO makkelijk dat je dat de rest van je leven niet meer vergeet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-09-2014 14:09 #950565
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
ook dat is auto-afhankelijk. Bij de Dyane moet de halve auto uit elkaar om achter de ventilator de ontsteking te vinden. Die is dus ook vervangen door een elektronische. Starten doet hij echter nog steeds niet heel soepel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-09-2014 22:15 #950573
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Naar mijn onbescheiden idee is een systeem met contactpuntjes maar op ??n moment goed en dat is als je er verse onderdelen in hebt gestopt, afstand hebt ingesteld en alles op tijd hebt gezet. Daarna begint het langzamerhand te verlopen en rijd je dus tot de volgende afstel-/vervangingsronde met een suboptimale ontsteking.
Daarbij komt nog dat je heel erg afhankelijk bent van de kwaliteit van de vervangingsonderdelen. Zijn die voor jouw auto ronduit bedroevend, dan heb je nog geen lol van je simpele verdeler. Denk maar eens aan auto's met van die SEV Marchal cassettes, sterkte.
Nee doe mij maar lekker Renix
Daarbij komt nog dat je heel erg afhankelijk bent van de kwaliteit van de vervangingsonderdelen. Zijn die voor jouw auto ronduit bedroevend, dan heb je nog geen lol van je simpele verdeler. Denk maar eens aan auto's met van die SEV Marchal cassettes, sterkte.
Nee doe mij maar lekker Renix
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
30-09-2014 20:36 #950924
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1988 360 sedan
op de VKB inkopen gedaan bij Born Built Beauties: alle rubber bussen voor de voorwielophanging/subframe, koelslangen en stuur- en fuseekogels
daarnaast zocht ik vervangende knipperlichtjes voor in de bumper, omdat de huidige nogal lam waren. Ik kwam een NOS setje tegen voor 5 euro, nounounou wat een investering
komende tijd weer volop verder met dit project, tussen de sollicitaties en het werk door
daarnaast zocht ik vervangende knipperlichtjes voor in de bumper, omdat de huidige nogal lam waren. Ik kwam een NOS setje tegen voor 5 euro, nounounou wat een investering
komende tijd weer volop verder met dit project, tussen de sollicitaties en het werk door
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
12-10-2014 13:33 #951174
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1988 360 sedan
vanmorgen mooi even tijd gehad om weer e.e.a. aan de auto te doen.
Eerst de handrem rechtsachter vrij maken, want die zat vast. En dat schiet niet op als je aandrijfassen wilt losmaken
dat was wel keiharde fitness op de zondagmorgen; voor elk boutje moet de auto op de handrem (om 'm los te draaien) en er weer af (om de as verder te draaien zodat het volgende boutje binnen bereik komt). Achteraf gezien had ik eigenlijk links en rechts tegelijk moeten doen. Een "ohja, zondagmorgen" momentje dus :+
maar goed, rechts is los
nieuwe schokdempers, afgelopen week bezorgd. Komen uit een of andere incourante voorraad, een setje nieuwe gasgevulde Gabriels voor 50 euro is een buitenkansje
kofferbak begint nu wel aardig gevuld te raken met nieuwe onderdelen, er ligt onderhand voor een klein fortuin aan materiaal in...
en toen zag ik deze sticker op de achterruit. Ik dacht dat het zo'n oude verzekeringssticker was, maar het is iets anders:
ik durf te wedden dat die B200K op het laatst niet meer zo schoon was...
vanmiddag eerst een verjaardag, morgen weer fijn door. Heb een paar dagen vrij dus daar moeten we maar gebruik van maken!
Eerst de handrem rechtsachter vrij maken, want die zat vast. En dat schiet niet op als je aandrijfassen wilt losmaken
dat was wel keiharde fitness op de zondagmorgen; voor elk boutje moet de auto op de handrem (om 'm los te draaien) en er weer af (om de as verder te draaien zodat het volgende boutje binnen bereik komt). Achteraf gezien had ik eigenlijk links en rechts tegelijk moeten doen. Een "ohja, zondagmorgen" momentje dus :+
maar goed, rechts is los
nieuwe schokdempers, afgelopen week bezorgd. Komen uit een of andere incourante voorraad, een setje nieuwe gasgevulde Gabriels voor 50 euro is een buitenkansje
kofferbak begint nu wel aardig gevuld te raken met nieuwe onderdelen, er ligt onderhand voor een klein fortuin aan materiaal in...
en toen zag ik deze sticker op de achterruit. Ik dacht dat het zo'n oude verzekeringssticker was, maar het is iets anders:
ik durf te wedden dat die B200K op het laatst niet meer zo schoon was...
vanmiddag eerst een verjaardag, morgen weer fijn door. Heb een paar dagen vrij dus daar moeten we maar gebruik van maken!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-10-2014 15:20 #951178
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Goed bezig.
Heerlijk dat onderdelen verzamelen
Heerlijk dat onderdelen verzamelen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-12-2014 19:59 #952345
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Vandaag verder gegaan waar Joost opgehouden is.
Wil wel wat grote foto's plaatsen, maar dat lukt me niet.
Wil wel wat grote foto's plaatsen, maar dat lukt me niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-01-2015 21:14 #955222
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Originele motor opgehaald; hangt in de motorbok.
Nu nog op zoek naar de vele missende delen.
Grootste nood is een carterpan en oliepomp.
Nu nog op zoek naar de vele missende delen.
Grootste nood is een carterpan en oliepomp.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-01-2015 22:38 #955223
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
voor de B200.......Heb ik.......
Laat maar iets weten als je interesse hebt........
Laat maar iets weten als je interesse hebt........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-01-2015 19:23 #955456
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Vandaag de voorpoten uit elkaar gehaald; beter gezegd 1 voorpoot.
Het begon al met de kleine boutjes waar de spatwaterplaat mee vast zit.
Is dat nou 10 of 11? Na een paar ladingen WD40 en het verwijderen van de
nodige roest, was duidelijk dat ik ze met sleutel 11 meteen rond zou maken.
Dus een oude ringsleutel 10 erop vastgehamerd en loshameren. Dat ging goed.
Om de 2 binnenste boutjes te lossen, moet je eerst die 2 knoeperts van de
remklauwhouder los zien te krijgen. Volgens mij zijn het verende flensbouten
met fijne draad. Of het nou sleutel 17 of 16 was, weet ik niet meer, maar
ook hier de ringsleutel er vast opgezet (en met een lijmtang geborgd, om
te voorkomen dat bij de eerste klap met de hamer de sleutel door de ruit
naar buiten vertrekt). Na enig "zinvol geweld" waren ze beide los.
Toen verder met de centrale wielmoer (dop 24). Daarvoor moest eerst het
kapje met de houder voor de kilometertellerkabel eruit. Dit kapje had al
vaker klappen van de waterpomptang gehad, dus niet te bang en hup, los.
Daarna kon aan de andere kant de veer gelost worden. Ik heb daar een setje
spanners voor; loshalen gaat, maar je maakt krassen, dus misschien laat ik
ze wel elders opnieuw monteren, als alles gestraald is.
Maar goed, ook de topmoer (19) van de schokdemper had er weinig zin in.
Dan maar een tang op het vlakke kantje aan de bovenzijde en tegen de
werkbank af laten steunen. Met een flinke klap ook los; daar had ie niet van terug!
Dan dat gepriegel met de schokdemper. Doorgaans heb je veel oponthoud
van de centrale moer in de buis, die met het zeskant met te weinig grip.
Meestal moet de waterpomptang en een hele serie verlengpijpen eraan te
pas komen om deze los te krijgen. Maar deze keer viel dat mee.
Wat wel weer tegenviel, was het verwijderen van de rubber O-ring in de buis.
Ik heb hem er heelhuids uit gekregen, maar dat kostte wel enige krachttermen.
Waar ik nog tegenaan zat te hikken, was een meedraaiende fuseekogel.
De onderste 2 bouten van de draagarm aan de auto gingen gelukkig wel los,
maar tegen meedraaiende fuseekogels doe je weinig; van de krik en de
fuseekogelspanner was het ding niet onder de indruk. Ten einde raad de
zaag er maar in gezet. Ik was echter niet goed meer bij de les, want zo'n
fuseekogel is conisch en als je dan aan de verkeerde kant zaagt, schiet je
er weinig mee op. Ik denk dat de WD40 me alsnog gered heeft, want met
de waterpomptang op het uiteinde en sleutel 19 op de moer, ging hij toch los.
Nu de andere poot nog. Poeh!
Het begon al met de kleine boutjes waar de spatwaterplaat mee vast zit.
Is dat nou 10 of 11? Na een paar ladingen WD40 en het verwijderen van de
nodige roest, was duidelijk dat ik ze met sleutel 11 meteen rond zou maken.
Dus een oude ringsleutel 10 erop vastgehamerd en loshameren. Dat ging goed.
Om de 2 binnenste boutjes te lossen, moet je eerst die 2 knoeperts van de
remklauwhouder los zien te krijgen. Volgens mij zijn het verende flensbouten
met fijne draad. Of het nou sleutel 17 of 16 was, weet ik niet meer, maar
ook hier de ringsleutel er vast opgezet (en met een lijmtang geborgd, om
te voorkomen dat bij de eerste klap met de hamer de sleutel door de ruit
naar buiten vertrekt). Na enig "zinvol geweld" waren ze beide los.
Toen verder met de centrale wielmoer (dop 24). Daarvoor moest eerst het
kapje met de houder voor de kilometertellerkabel eruit. Dit kapje had al
vaker klappen van de waterpomptang gehad, dus niet te bang en hup, los.
Daarna kon aan de andere kant de veer gelost worden. Ik heb daar een setje
spanners voor; loshalen gaat, maar je maakt krassen, dus misschien laat ik
ze wel elders opnieuw monteren, als alles gestraald is.
Maar goed, ook de topmoer (19) van de schokdemper had er weinig zin in.
Dan maar een tang op het vlakke kantje aan de bovenzijde en tegen de
werkbank af laten steunen. Met een flinke klap ook los; daar had ie niet van terug!
Dan dat gepriegel met de schokdemper. Doorgaans heb je veel oponthoud
van de centrale moer in de buis, die met het zeskant met te weinig grip.
Meestal moet de waterpomptang en een hele serie verlengpijpen eraan te
pas komen om deze los te krijgen. Maar deze keer viel dat mee.
Wat wel weer tegenviel, was het verwijderen van de rubber O-ring in de buis.
Ik heb hem er heelhuids uit gekregen, maar dat kostte wel enige krachttermen.
Waar ik nog tegenaan zat te hikken, was een meedraaiende fuseekogel.
De onderste 2 bouten van de draagarm aan de auto gingen gelukkig wel los,
maar tegen meedraaiende fuseekogels doe je weinig; van de krik en de
fuseekogelspanner was het ding niet onder de indruk. Ten einde raad de
zaag er maar in gezet. Ik was echter niet goed meer bij de les, want zo'n
fuseekogel is conisch en als je dan aan de verkeerde kant zaagt, schiet je
er weinig mee op. Ik denk dat de WD40 me alsnog gered heeft, want met
de waterpomptang op het uiteinde en sleutel 19 op de moer, ging hij toch los.
Nu de andere poot nog. Poeh!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets