show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1988 360 sedan

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2015 00:17 #959589 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1988 360 sedan
Die hebben wij ook. Dat werkt perfect. Vandaag nog bij een stuurkogel van een c6 gebruikt. Ik sla nooit meer met een hamer. Mooi en effectief gereedschap.

Wouter;234468 schreef : meedraaiende fuseekogels heb ik alleen last van bij het monteren van nieuwe... had je de moer er niet eerst helemaal afgedraaid voor het losmaken van de conische passing?

EDIT: ik heb sinds een tijdje een luchthamer (pneumatische hamer) die zeeeer geschikt is voor het lostikken van zaken zoals vastzittende conische passingen etc. heb er al diverse kogels mee losgekregen die eerder met flink slaan met een gewone hamer niet wilden loskomen. En ook voor het lostikken van rond of dol gedraaide bevestigingsmaterialen is zo'n ding ideaal. met een scherpe bijtel een kerf erin maken, daarna met een botte bijtel die kerf gebruiken om m in de juiste richting te laten draaien. door de 'impact' schrikt het allemaal net iets lekkerder los dan met handkracht of hameren. Zelfde effect als een slagmoersleutel op bouten en moeren waar je nog w?l goede grip op hebt maar die toch flink vast zitten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-12-2015 21:22 #959665 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Vliegwiel zit er nu goed op. Torque-tube en bak+diff zijn eronder vandaan.
Olie is eraf. Differentieelpakking met de RVS boutjes heb ik liggen en verse
olie natuurlijk ook. Ook de boutjes van het koppelstukje kan ik nu goed vervangen.
Ik heb er gisteren de hogedrukspuit op gehad. Niet helemaal schoon.
Dus nog een keer met ontvetter aan de gang. Zou ik de pakking tussen
diff en bak ook moeten vervangen? Bij welke lekt hij meestal?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-12-2015 20:09 #959703 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Andere massakabel gemonteerd.
Remblokjes erop.
Veerpoot linksvoor gedemonteerd vanwege onderlegring.
Andere kunststof plaat boven radiateur (die van na 1986).
Motor loopt, zij het heel even, omdat er geen benzine komt.
Bij demontage van de torquetube heb ik de verbindingsslang
doormidden geknipt en de resterende benzine afgelaten.
Die slang was trouwens toch al zo rot als een mispel.
Boutjes van het differentieeldeksel gingen allemaal los.
Boutjes van het verbindingsstukje vervangen. Welk moment moet hierop?
Dwarsbalk boven v-bak is ook gepoedercoat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-12-2015 15:43 #959763 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
De pakkingen, O-ringen en oliekeerringen van het differentieel zijn verwijderd.
De pakking tussen 5-bak en diff is nog bij de Volvo dealer te verkrijgen: nummer 1340993.
Pakking voor het deksel is bij de bekende adressen te verkrijgen, evt. inclusief bevestigingsmateriaal.
Afmetingen oliekeerringen en O-ringen:
-oliekeerringen op de as van bak naar cardan (met de ruggen tegen elkaar): 52x70x7
-oliekeerring op de uitgaande assen: 38x58x10
-O-ring onder de beide lagerdeksels: 100x3.5

Voor de laatste heb ik de EPDM-variant gekozen.

Na wat omzwervingen kwam ik terecht bij:

De Bruin Techniek
Graafschap Hornelaan 116
6004 HT Weert
0495-457272

Onderdelen worden niet verzonden, alleen afhalen tegen contante betaling.

Tip: let bij demontage van de lagerdeksels op de shimringen. Beschadig ze niet en plaats ze op de juiste manier weer terug. Ze bepalen namelijk de lagerspeling.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2015 20:49 #959765 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic 1988 360 sedan
Zelf heb ik die pakking ook nodig, maar moet dat dan niet nummer 1340992 zijn? i.p.v. 1340993?

Tenminste dat is wat er in het onderdelenboek staat of ik kijk naar een ander onderdeel. Scheelt maar ??n getal.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-03-2016 20:45 #963392 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Torque-tube, bak en differentieel (3.36:1) weer teruggeplaatst.
Motor loopt heel even met een pilot-start. Komt geen benzine.
Ik kan met de mond wel benzine aanzuigen, dus geen verstopte leiding.
Ik denk dat de mechanische pomp kaduuk is. Weet iemand of daar iets
van een revisiesetje voor te verkrijgen is?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-03-2016 20:50 #963393 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Dat is geen injectie he. Volgens mij heeft dafhobby die pompjes nieuw liggen. En aan n nette prijs.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2016 21:13 #963394 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1988 360 sedan
Voor 50 euro heb je een hele nieuwe, van Quinton Hazell. Maar je kunt het toch gewoon testen door de aanvoerslang even los te nemen en te starten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-03-2016 22:23 #963397 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Kan ik de benzinepomp demonteren zonder dat er motorolie uitloopt?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2016 09:00 #963401 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1988 360 sedan
Ja, dat kan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD