- Berichten: 7
1988 360 sedan
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Wouter;234468 schreef : meedraaiende fuseekogels heb ik alleen last van bij het monteren van nieuwe... had je de moer er niet eerst helemaal afgedraaid voor het losmaken van de conische passing?
EDIT: ik heb sinds een tijdje een luchthamer (pneumatische hamer) die zeeeer geschikt is voor het lostikken van zaken zoals vastzittende conische passingen etc. heb er al diverse kogels mee losgekregen die eerder met flink slaan met een gewone hamer niet wilden loskomen. En ook voor het lostikken van rond of dol gedraaide bevestigingsmaterialen is zo'n ding ideaal. met een scherpe bijtel een kerf erin maken, daarna met een botte bijtel die kerf gebruiken om m in de juiste richting te laten draaien. door de 'impact' schrikt het allemaal net iets lekkerder los dan met handkracht of hameren. Zelfde effect als een slagmoersleutel op bouten en moeren waar je nog w?l goede grip op hebt maar die toch flink vast zitten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Olie is eraf. Differentieelpakking met de RVS boutjes heb ik liggen en verse
olie natuurlijk ook. Ook de boutjes van het koppelstukje kan ik nu goed vervangen.
Ik heb er gisteren de hogedrukspuit op gehad. Niet helemaal schoon.
Dus nog een keer met ontvetter aan de gang. Zou ik de pakking tussen
diff en bak ook moeten vervangen? Bij welke lekt hij meestal?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Remblokjes erop.
Veerpoot linksvoor gedemonteerd vanwege onderlegring.
Andere kunststof plaat boven radiateur (die van na 1986).
Motor loopt, zij het heel even, omdat er geen benzine komt.
Bij demontage van de torquetube heb ik de verbindingsslang
doormidden geknipt en de resterende benzine afgelaten.
Die slang was trouwens toch al zo rot als een mispel.
Boutjes van het differentieeldeksel gingen allemaal los.
Boutjes van het verbindingsstukje vervangen. Welk moment moet hierop?
Dwarsbalk boven v-bak is ook gepoedercoat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
De pakking tussen 5-bak en diff is nog bij de Volvo dealer te verkrijgen: nummer 1340993.
Pakking voor het deksel is bij de bekende adressen te verkrijgen, evt. inclusief bevestigingsmateriaal.
Afmetingen oliekeerringen en O-ringen:
-oliekeerringen op de as van bak naar cardan (met de ruggen tegen elkaar): 52x70x7
-oliekeerring op de uitgaande assen: 38x58x10
-O-ring onder de beide lagerdeksels: 100x3.5
Voor de laatste heb ik de EPDM-variant gekozen.
Na wat omzwervingen kwam ik terecht bij:
De Bruin Techniek
Graafschap Hornelaan 116
6004 HT Weert
0495-457272
Onderdelen worden niet verzonden, alleen afhalen tegen contante betaling.
Tip: let bij demontage van de lagerdeksels op de shimringen. Beschadig ze niet en plaats ze op de juiste manier weer terug. Ze bepalen namelijk de lagerspeling.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Tenminste dat is wat er in het onderdelenboek staat of ik kijk naar een ander onderdeel. Scheelt maar ??n getal.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Motor loopt heel even met een pilot-start. Komt geen benzine.
Ik kan met de mond wel benzine aanzuigen, dus geen verstopte leiding.
Ik denk dat de mechanische pomp kaduuk is. Weet iemand of daar iets
van een revisiesetje voor te verkrijgen is?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.