1988 360 sedan
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Stationairsproeier leek verstopt. Alles schoongemaakt.
Leidinkjes doorgeblazen. Daarbij viel op dat met gemonteerde
stationairsproeier bij doorblazen van de eerste trap de benzine
tussen het huis en de deksel werd geperst. Na schoonblazen van
de stationairsproeier was dat fenomeen weg. Toen maar eens gestart
en warm laten draaien. De pomp zweet niet meer en het hoge gierende
geluid is ook weg. Tevens blijft de motor lopen zonder choke. Niet heel
netjes, maar blijft wel rond de 950 toeren draaien. Ik denk dat de motor
veel te rijk afgesteld staat. Waarschijnlijk om de verstopte stationairsproeier
te compenseren of bij het afstellen heeft men de CO-meter in de uitlaat
gehangen en niet voor de kat gemeten. Ik denk het laatste, want de bout
daarvoor zat hartstikke vast. Die is dus nu ook weer gangbaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
werking. Ik heb de trommels er niet af gehad, dus ik hoop dat alle delen
van het zelfstelmechanisme van de handrem aanwezig zijn en werken.
Misschien de centrale moer in het verdeelstukje wat vaster zetten.
Mocht dat niet baten, dan toch maar de trommels eraf proberen te wrikken.
Daar loop ik altijd mee te stoeien, hoe die trommels er nou eens gemakkelijk
af zouden moeten kunnen. Iemand alvast tips om ergernis en verwondingen
te voorkomen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
De remtrommels van mijn 360 pak ik er zo af. Gewoon periodiek doen en alles bijhouden, dan is er niets aan de hand.
Als ze vast zitten, kun je een dikke beitel oid gebruiken. Eigenlijk moet je met twee daarvan werken. Een om te wrikken en een als opvulling. Tussentijds met de hamer op de trommel slaan om de voeringen los te krijgen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
gestraald, gepoedercoat en voorzien van nieuwe rubbers. En kopervet
daar waar het hoort. Dat moet ik dus aan de achterzijde ook nog doen.
Een klein klusje, mits die .....remtrommels er gemakkelijk af kunnen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Overigens respect voor je aanpak Francois!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
reiniger aangeschaft. Het slechte stationair lopen werd namelijk veroorzaakt door een
kromgetrokken carburateurvoet. Dus de carburateur uit elkaar gehaald en alles in de
reiniger gelegd. De voet is machinaal gevlakt. Vandaag weer alles in elkaar gepuzzeld.
Sommige dingen heb ik drie keer moeten doen. Maar het is gelukt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
ginkelvanmichiel;243308 schreef : Wat wel raar is... Met de Marbella mag ik r'dam niet in, maar met m'n Kadett uit '91, zonder kat wel... rara hoe kan dat.
Waarschijnlijk omdat de gemeente Rotterdam het bouwjaar van de auto als
keiharde grens neemt. Dat bepaalde merken en/of uitvoeringen voor deze
datum al aan strengere wetgeving voldeden, maakt de zaak veel te
ingewikkeld voor onze ambtenaren. Ik denk dus dat jij het tegendeel moet
bewijzen. Zo werkt dat in Nederland.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.