show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1988 360 sedan

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-03-2016 09:49 #963416 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Bijgevoegd het bewijs. Aangevraagd bij de Stadt K?ln.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-03-2016 18:29 #963417 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Sproeiers van de carburateur nagelopen: 1ste en 2de trap OK.
Stationairsproeier leek verstopt. Alles schoongemaakt.
Leidinkjes doorgeblazen. Daarbij viel op dat met gemonteerde
stationairsproeier bij doorblazen van de eerste trap de benzine
tussen het huis en de deksel werd geperst. Na schoonblazen van
de stationairsproeier was dat fenomeen weg. Toen maar eens gestart
en warm laten draaien. De pomp zweet niet meer en het hoge gierende
geluid is ook weg. Tevens blijft de motor lopen zonder choke. Niet heel
netjes, maar blijft wel rond de 950 toeren draaien. Ik denk dat de motor
veel te rijk afgesteld staat. Waarschijnlijk om de verstopte stationairsproeier
te compenseren of bij het afstellen heeft men de CO-meter in de uitlaat
gehangen en niet voor de kat gemeten. Ik denk het laatste, want de bout
daarvoor zat hartstikke vast. Die is dus nu ook weer gangbaar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2016 19:36 #963418 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1988 360 sedan
De eigenaar voor mij heeft bezuinigd op onderhoud. Is dus goed mogelijk Francois!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-03-2016 17:53 #963461 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Er zit ook weer verse remvloeistof in. Bedrijfsrem is OK, handrem mist elke
werking. Ik heb de trommels er niet af gehad, dus ik hoop dat alle delen
van het zelfstelmechanisme van de handrem aanwezig zijn en werken.
Misschien de centrale moer in het verdeelstukje wat vaster zetten.
Mocht dat niet baten, dan toch maar de trommels eraf proberen te wrikken.
Daar loop ik altijd mee te stoeien, hoe die trommels er nou eens gemakkelijk
af zouden moeten kunnen. Iemand alvast tips om ergernis en verwondingen
te voorkomen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2016 18:28 #963463 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1988 360 sedan
Alles goed afstellen, schoonmaken en smeren.
De remtrommels van mijn 360 pak ik er zo af. Gewoon periodiek doen en alles bijhouden, dan is er niets aan de hand.

Als ze vast zitten, kun je een dikke beitel oid gebruiken. Eigenlijk moet je met twee daarvan werken. Een om te wrikken en een als opvulling. Tussentijds met de hamer op de trommel slaan om de voeringen los te krijgen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-03-2016 18:39 #963465 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Ja dat klopt, dat heb ik met de voorzijde wel gedaan. De remklauwen zijn
gestraald, gepoedercoat en voorzien van nieuwe rubbers. En kopervet
daar waar het hoort. Dat moet ik dus aan de achterzijde ook nog doen.
Een klein klusje, mits die .....remtrommels er gemakkelijk af kunnen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-03-2016 20:21 #963466 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Als je de slijtrand weg slijpt, dan krijg je de volgende keer de trommels makkelijk los. Voel maar als je ze los hebt: er zit een opstaand randje.

Overigens respect voor je aanpak Francois!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2016 19:42 #965536 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Na het aanschouwen van de gereviseerde carburateurs van BBB, heb ik een ultrasoon
reiniger aangeschaft. Het slechte stationair lopen werd namelijk veroorzaakt door een
kromgetrokken carburateurvoet. Dus de carburateur uit elkaar gehaald en alles in de
reiniger gelegd. De voet is machinaal gevlakt. Vandaag weer alles in elkaar gepuzzeld.
Sommige dingen heb ik drie keer moeten doen. Maar het is gelukt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-11-2016 22:51 #965546 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
ik zie hierboven je post over die K6 melding, in de RDW documenten staat dat dit ofwel een geregelde ofwel een ongeregelde katalysator moest zijn. Mijn Seat Marbella uit '87 heeft een geregelde katalysator, op een actiemodel dat vanwege het milieu geleverd werd, en daarvoor kon ik ook een groene sticker aanvragen. Wat wel raar is... Met de Marbella mag ik r'dam niet in, maar met m'n Kadett uit '91, zonder kat wel... rara hoe kan dat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-11-2016 14:47 #965567 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan

ginkelvanmichiel;243308 schreef : Wat wel raar is... Met de Marbella mag ik r'dam niet in, maar met m'n Kadett uit '91, zonder kat wel... rara hoe kan dat.


Waarschijnlijk omdat de gemeente Rotterdam het bouwjaar van de auto als
keiharde grens neemt. Dat bepaalde merken en/of uitvoeringen voor deze
datum al aan strengere wetgeving voldeden, maakt de zaak veel te
ingewikkeld voor onze ambtenaren. Ik denk dus dat jij het tegendeel moet
bewijzen. Zo werkt dat in Nederland.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD