1988 360 sedan
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Cilinder 1: 14.5
Cilinder 2: 14.7
Cilinder 3: 12.0 ???
Cilinder 4: 14.7
Daarna de klepspeling gemeten:
Cilinder 3 inlaat: 0.45
Cilinder 3 uitlaat: 0.40
Iets te groot dus. Komt neer op dikkere plaatjes leggen.
En die waren nog best dik met 4.05 en 4.00.
Kan de lagere compressieverhouding van cilinder 3 het slechte lopen verklaren?
Klep verbrand, koppakking lek? Hmm, ik heb er niet zo'n trek in de kop te lichten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Ik zou het stapsgewijs aanpakken, eerst de klepspeling op orde krijgen.
Functioneert de bpd sensor nog goed en reageert de ontsteking unit op de juiste manier op het motorvacuüm? (Beide kun je testen met de wph van Olving)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Dan een nieuwe compressiemeting doen.
Heb ook een nieuwe brandstofpomp. En het aanzuigzeefje bekijken en eventueel reinigen.
Als dat in orde is, is een viergasmeting zinvol.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
François;250118 schreef : waar is de doos met stelplaatjes die de club heeft)?
De club heeft die niet. De set die op veel sleuteldagen aanwezig geweest is, is van mij persoonlijk. (Houten sigarenkistje met kartonnen blister verpakkingen + tooltje)
Helaas heb ik die een keer uitgeleend zonder op te schrijven aan wie..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
François;250114 schreef : Compressietest gedaan:
Cilinder 1: 14.5
Cilinder 2: 14.7
Cilinder 3: 12.0 ???
Cilinder 4: 14.7
Kan de lagere compressieverhouding van cilinder 3 het slechte lopen verklaren?
Yep, is problem.
2,5 Bar verschil is een onderlinge afwijking die 5x zo groot is als toegestaan..
Beste wat je nu eersr kunt doen is om een lektest te doen (cilinder op BDP zetten en luchtdruk erop zetten, vervolgens luisteren waar het sist).
Als je het hoort sissen via de olievuldop zou ik er zelf gewoon een ander blok in hangen :no_comment:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Wouter;250124 schreef : De club heeft die niet. De set die op veel sleuteldagen aanwezig geweest is, is van mij persoonlijk. (Houten sigarenkistje met kartonnen blister verpakkingen + tooltje)
Helaas heb ik die een keer uitgeleend zonder op te schrijven aan wie..
Ow, dat is heel erg jammer! Ik heb er vaak gebruik van kunnen maken tijdens sleuteldagen. Die stelplaatjes kosten je 6 euro per stuk bij de dealer, dus je hebt bij één sleuteldag je contributie al terug verdiend.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
via de uitlaat. Misschien dat ik er dan ben als ik een nieuwe koppakking zet en de kop
laat vlakken. Dat wil ik nog wel proberen. Mocht er een sissend geluid via de olievuldop
te horen zijn, kan het vervangen van de koppakking alleen, dan nog een remedie zijn,
of is er dan meer aan de hand? Joost zei me dat de vorige eigenaar op hoge snelheid
zonder koelwater gereden heeft. Dus de kans bestaat dat de kleppen van cilinder 3
verbrand zijn en dat de lagere compressie tot gevolg heeft. Ook dan moet de kop eraf,
maar dan is reparatie iets tijdrovender. Misschien kan ik dan beter meteen ombouwen
naar injectie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.