1988 360 sedan
- V300 register
- Verbannen
los gezet en met de hand de pomp gangbaar gemaakt. De pomp zweet
een beetje. Motor maakt een hoog gierend geluid. Wat kan dat zijn?
De waterpomp? V-snaar te strak gespannen? Waar zit op dit blok de
aansluiting voor de koelwatertemperatuursensor?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Voorpijp gemonteerd; dubbele pakking gebruikt. Nieuwe pakking tussen
voorpijp en kat. Einddemper is gebruikt en past niet lekker. Maar komt goed.
Kachelmotor doet het als ik er 12V op zet; via de schakelaar niet. Dus de
beruchte kachelweerstand zal wel weer de boosdoener zijn.
Achteruitrijverlichting doet het wel; pook netjes afgesteld. Schakelt als nieuw.
De T-beugel tussen koppelingshuis en voorpijp past niet; is dat een
afwijkende beugel voor auto's met katalysator? In Dld een groene sticker
aangevraagd voor deze auto en ontvangen. Met deze 28 jaar oude auto
mag je dus de Duitse binnensteden inrijden; dat is in Utrecht, Rotterdam en
Amsterdam wel anders. Ik denk dat de lucht zich in die steden anders gedraagt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Volgens de kentekencheck mag je Utrecht in ieder geval gewoon in
www.utrecht.nl/verkeersbeleid/milieuzone/kentekencheck/
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
En met de TG-68-XS mag je er niet in. Kijk maar op:
www.gezonderelucht.nl en vul het kenteken in.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Je kan wel een ontheffing aanvragen omdat je een katalysator hebt zie ik (maar is wel prijzig):
http://www.gezonderelucht.nl/watkunjedoen schreef : Let op: Is je auto schoner dan op basis van zijn leeftijd mag worden verwacht omdat je auto een aanduiding E2 of U9 heeft? En staat dit zo geregistreerd bij de RDW? Dan mag je gewoon in de milieuzone rijden en hoef je geen langdurige ontheffing aan te vragen.
Heb je bewijs waaruit blijkt dat je auto schoner is dan verwacht? Bijvoorbeeld een aantekening op het kentekenbewijs? Vraag dan een langdurige ontheffing aan. En stuur de hieronder gevraagde bewijsstukken mee.
Deze langdurige ontheffing kost 178,20 per aanvraag. De ontheffing is onbeperkt geldig. Ga naar rotterdam.nl om een langdurige ontheffing aan te vragen. Stuur de volgende documenten mee:
> Een typekeuringsbewijs van de dealer of fabrikant van je auto waaruit blijkt dat deze schoner is dan verwacht. Uit dit bewijs moet de Euroklasse van je auto blijken. Of dat de auto een geregelde katalysator heeft met de aanduiding E2, K6 (met geregelde katalysator) of U9.
> Een typekeuringsbewijs van een door de RDW erkende instantie. Bijvoorbeeld T?V of Horiba in Duitsland. Uit dit bewijs moet de Euroklasse van je auto blijken. Of dat de auto een geregelde katalysator heeft met de aanduiding E2, K6 (met geregelde katalysator) of U9. Let op: Het zelf laten keuren van je auto kan duur zijn.
> Een verklaring van een BOVAG-erkende garage. Hierin moet staan dat deze garage een T?V-gecertificeerde ombouwkit heeft ge?nstalleerd in je auto. Uit de T?V-certificering moet blijken dat verwacht wordt dat de auto na installatie van de complete ombouwkit minstens zo schoon is als Euro-1 (benzine/lpg) of Euro-3 (diesel).
> Een verklaring van een door BOVAG-erkende garage dat een nieuwe(re) motor ?n een nieuw(er) uitlaatgasnabehandelingssysteem zijn ge?nstalleerd. Het moet gaan om onderdelen die standaard in auto's zijn ingebouwd met een typekeuring Euro-1 of hoger (benzine/lpg). Of Euro-3 of hoger (diesel).
Vraag me af of je al die documenten nodig hebt? Of dat ze bedoelen dat je ??n van deze documenten nodig hebt. Ik vermoed het laatste eigenlijk en in dat geval kom je dus op basis van de RDW gegevens in aanmerking voor die ontheffing. Maargoed, blijft prijzig en als je er niet regelmatig hoeft te zijn is het natuurlijk maar de vraag of het die investering waard is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Fran?ois;240211 schreef : Met jouw 440 uit 1996 heb je nergens last van.
Dat had ik gezien, maar ik dacht dus dat in Nederland overal alleen nog op diesels geselecteerd werd. En ik draag ook de 340/360 een warm hart toe
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
er in Nederland gemeentes zijn die er een eigen beleid op na denken te
kunnen houden. Voor Duitsland was de aanduiding K6 op het kentekenbewijs
voldoende. Hoe Rotterdam erbij komt dat K6 een geregelde kat kan zijn,
weet ik niet. Er was zelfs sprake van K6-G, maar die emissiekode is nooit
door de RDW gevoerd, dus hoe kun je dat als eis stellen?
Gemeente ambtenaren moeten zich niet met techniek bemoeien.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.