show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1988 360 sedan

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-03-2016 13:31 #963405 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
De motor loopt. Ik heb de benzinepomp eraf gehad. Bovenste 2 boutjes
los gezet en met de hand de pomp gangbaar gemaakt. De pomp zweet
een beetje. Motor maakt een hoog gierend geluid. Wat kan dat zijn?
De waterpomp? V-snaar te strak gespannen? Waar zit op dit blok de
aansluiting voor de koelwatertemperatuursensor?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-03-2016 19:10 #963407 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Koelwatersensor gevonden. Beetje verstopt onder het inlaatspruitstuk.
Voorpijp gemonteerd; dubbele pakking gebruikt. Nieuwe pakking tussen
voorpijp en kat. Einddemper is gebruikt en past niet lekker. Maar komt goed.
Kachelmotor doet het als ik er 12V op zet; via de schakelaar niet. Dus de
beruchte kachelweerstand zal wel weer de boosdoener zijn.
Achteruitrijverlichting doet het wel; pook netjes afgesteld. Schakelt als nieuw.
De T-beugel tussen koppelingshuis en voorpijp past niet; is dat een
afwijkende beugel voor auto's met katalysator? In Dld een groene sticker
aangevraagd voor deze auto en ontvangen. Met deze 28 jaar oude auto
mag je dus de Duitse binnensteden inrijden; dat is in Utrecht, Rotterdam en
Amsterdam wel anders. Ik denk dat de lucht zich in die steden anders gedraagt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-03-2016 20:53 #963408 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Dat geldt alleen voor diesels toch?

Volgens de kentekencheck mag je Utrecht in ieder geval gewoon in ;)
www.utrecht.nl/verkeersbeleid/milieuzone/kentekencheck/

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-03-2016 22:47 #963409 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Rotterdam in ieder geval ook voor benzine-auto's.
En met de TG-68-XS mag je er niet in. Kijk maar op:
www.gezonderelucht.nl en vul het kenteken in.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-03-2016 22:57 #963410 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
:( Ik had helemaal niet door dat Rotterdam daar zoveel strenger in was in vergelijking met andere steden..

Je kan wel een ontheffing aanvragen omdat je een katalysator hebt zie ik (maar is wel prijzig):

http://www.gezonderelucht.nl/watkunjedoen schreef : Let op: Is je auto schoner dan op basis van zijn leeftijd mag worden verwacht omdat je auto een aanduiding E2 of U9 heeft? En staat dit zo geregistreerd bij de RDW? Dan mag je gewoon in de milieuzone rijden en hoef je geen langdurige ontheffing aan te vragen.

Heb je bewijs waaruit blijkt dat je auto schoner is dan verwacht? Bijvoorbeeld een aantekening op het kentekenbewijs? Vraag dan een langdurige ontheffing aan. En stuur de hieronder gevraagde bewijsstukken mee.

Deze langdurige ontheffing kost 178,20 per aanvraag. De ontheffing is onbeperkt geldig. Ga naar rotterdam.nl om een langdurige ontheffing aan te vragen. Stuur de volgende documenten mee:
> Een typekeuringsbewijs van de dealer of fabrikant van je auto waaruit blijkt dat deze schoner is dan verwacht. Uit dit bewijs moet de Euroklasse van je auto blijken. Of dat de auto een geregelde katalysator heeft met de aanduiding E2, K6 (met geregelde katalysator) of U9.
> Een typekeuringsbewijs van een door de RDW erkende instantie. Bijvoorbeeld T?V of Horiba in Duitsland. Uit dit bewijs moet de Euroklasse van je auto blijken. Of dat de auto een geregelde katalysator heeft met de aanduiding E2, K6 (met geregelde katalysator) of U9. Let op: Het zelf laten keuren van je auto kan duur zijn.
> Een verklaring van een BOVAG-erkende garage. Hierin moet staan dat deze garage een T?V-gecertificeerde ombouwkit heeft ge?nstalleerd in je auto. Uit de T?V-certificering moet blijken dat verwacht wordt dat de auto na installatie van de complete ombouwkit minstens zo schoon is als Euro-1 (benzine/lpg) of Euro-3 (diesel).
> Een verklaring van een door BOVAG-erkende garage dat een nieuwe(re) motor ?n een nieuw(er) uitlaatgasnabehandelingssysteem zijn ge?nstalleerd. Het moet gaan om onderdelen die standaard in auto's zijn ingebouwd met een typekeuring Euro-1 of hoger (benzine/lpg). Of Euro-3 of hoger (diesel).


Vraag me af of je al die documenten nodig hebt? Of dat ze bedoelen dat je ??n van deze documenten nodig hebt. Ik vermoed het laatste eigenlijk en in dat geval kom je dus op basis van de RDW gegevens in aanmerking voor die ontheffing. Maargoed, blijft prijzig en als je er niet regelmatig hoeft te zijn is het natuurlijk maar de vraag of het die investering waard is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-03-2016 23:10 #963411 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Met jouw 440 uit 1996 heb je nergens last van.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-03-2016 23:14 #963412 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan

Fran?ois;240211 schreef : Met jouw 440 uit 1996 heb je nergens last van.


Dat had ik gezien, maar ik dacht dus dat in Nederland overal alleen nog op diesels geselecteerd werd. En ik draag ook de 340/360 een warm hart toe ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-03-2016 23:24 #963413 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Ik blijf het een gek idee vinden dat ik overal in Duitsland mag rijden en dat
er in Nederland gemeentes zijn die er een eigen beleid op na denken te
kunnen houden. Voor Duitsland was de aanduiding K6 op het kentekenbewijs
voldoende. Hoe Rotterdam erbij komt dat K6 een geregelde kat kan zijn,
weet ik niet. Er was zelfs sprake van K6-G, maar die emissiekode is nooit
door de RDW gevoerd, dus hoe kun je dat als eis stellen?
Gemeente ambtenaren moeten zich niet met techniek bemoeien.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-03-2016 23:29 #963414 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Dat ben ik helemaal met je eens. Het zou vele malen logischer zijn als er vanuit het rijk 1 richtlijn voor alle milieuzone's zou zijn en dat gemeenten dan kunnen bepalen waar ze die neerleggen. Nu kan inderdaad per gemeente verschillen of je er in mag of niet, met alle verwarring van dien.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2016 09:14 #963415 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1988 360 sedan
Mooi dat het jou gelukt is Francois, ik heb het toen ook geprobeerd met deze auto. Is uiteindelijk niet gelukt omdat er een ongeregelde kat onder zit. En dat was blijkbaar onvoldoende.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD