show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1988 360 sedan

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2015 17:01 #959418 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1988 360 sedan
Mooi! Fijn om te zien dat je er echt weer iets van maakt :)

De motor liep niet zo lekker trouwens, met choke wel maar zonder choke sloeg de motor af. Dus je zult sowieso iets met die carburateur moeten doen.

Of zet er gewoon een inlaat van een B19 op, is zat te krijgen en die Stromberg carburateur is veeeeel beter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-11-2015 18:48 #959509 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Kan iemand met een 360 met een B200K motor een foto plaatsen van de
aansluiting van de stationairsproeier? Dus welke kleur de kabel heeft en
waar die vandaan zou moeten komen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-12-2015 20:13 #959565 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
De draden op de stationairsproeier en de andere draad naar de voet van de
carburateur, daar ben ik uit. De kleuren staan ook in het schema van het
werkplaatshandboek. Echter, lopen doet hij nog niet. De startmotor gaat een
paar keer rond. Dan stopt hij er abrupt mee, alsof hij wordt tegengehouden.
Maak ik de bougiekabel bij de ontstekingsunit los, dan blijft de startmotor
vrolijk draaien.
-de kleppen van de eerste cilinder staan beide dicht als de rotor net de
aansluiting in de verdeelkap voor cilinder 1 gepasseerd is.
-een andere ontstekingsunit, rotor en kabels hebben geen effect.
-de bougies zijn WR7DC en de electrodenafstand is gecheckt met een voelermaatje.
-er komt benzine in de cilinders, bougies zijn na verloop van tijd nat.
-er is oliedruk en na een paar slagen gaat het lampje netjes uit.
-alle vacuumslangen zijn aangesloten en zijn heel.

Wat kan het zijn? Er is (nog) geen voorpijp gemonteerd. Kan het met de
tegendruk, of liever gezegd het ontbreken daarvan, te maken hebben?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2015 21:45 #959566 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1988 360 sedan
Ik zie even terug een motorswap voorbij komen, is het vliegwiel in de goede stand gemonteerd/zit het goede vliegwiel erop?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-12-2015 21:52 #959567 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Kan dat vliegwiel er niet maar op 1 manier op dan? 3 boutgaten zitten
dichter bij elkaar dan de overige.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2015 22:00 #959568 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1988 360 sedan
Nope, vliegwiel kan er bij een 360 op 8 manieren op. Juiste wijze staat o.a. beschreven in vraagbaak / werkplaatshandboeken

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2015 22:05 #959569 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1988 360 sedan
Hier:[ATTACH]4303[/ATTACH]

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-12-2015 22:31 #959570 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Die procedure heb ik niet gevolgd. Vrees dat ik het vliegwiel dus niet heb
gemonteerd terwijl cilinder 1 aan het einde van zijn compressie staat.
Tja, je hebt 4 cilinders die alle 2 maal BDP bereiken, dus inderdaad een
kans van 1 op 8 dat het goed gaat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-12-2015 18:18 #959577 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
lijkt me inderdaad de enige logische verklaring. Als je bougiekabels verwisselt wil dit ook nog wel eens gebeuren. Het mengsel wordt dan halverwege de compressieslag al ontstoken en dat geeft zoveel tegendruk dat de starter vast slaat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-12-2015 18:57 #959580 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
Ok, dan maar weer aan de slag. Moet toch nog de torque-tube en de bak verwijderen.
Pakkingen vervangen, boutjes koppelstuk vervangen en olie verversen.
De spullen heb ik liggen; in je eentje til je je daar een breuk aan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD