show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
1983 360 GLS sedan
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2014 16:42 #941070
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1983 360 GLS sedan
bij nieuwe/andere velgen balanceer ik ze eerst zonder banden, dan kun je zowieso op het oog al zien of de velgen nog recht zijn. een goed gebalanceerde kromme velg kan nog steeds trillingen geven
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-01-2014 17:05 #941071
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
en wiellagers ook
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
07-01-2014 17:47 #941075
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
de wiellagers voor zijn net nieuw, daar zal het niet aan liggen.
achter zijn ze ook prima, ik hoor geen ruis of getik o.i.d.
ik vermoed dat het gewoon aan de velgen ligt, want de 345 had er ook al last van. Zou maar zo kunnen dat er een velg krom is. Voor mijn gevoel komt de trilling rechtsachter vandaan, ik voel het stuur niet/nauwelijks trillen maar de rest van de auto wel :humor:
binnenkort zal ik eens de zomerwielen van de 460 er onder leggen. Dan weten we het.
achter zijn ze ook prima, ik hoor geen ruis of getik o.i.d.
ik vermoed dat het gewoon aan de velgen ligt, want de 345 had er ook al last van. Zou maar zo kunnen dat er een velg krom is. Voor mijn gevoel komt de trilling rechtsachter vandaan, ik voel het stuur niet/nauwelijks trillen maar de rest van de auto wel :humor:
binnenkort zal ik eens de zomerwielen van de 460 er onder leggen. Dan weten we het.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-01-2014 09:46 #941097
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
Ik heb gemerkt dat uitlijnen ook helpt, als je van wielmaat wisselt. Ik had de mijne laten uitlijnen met 15" en nu weer terug naar 14" en er moest toch bijgesteld worden. Ik voelde de wielen ook een beetje wringen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
09-01-2014 15:59 #941135
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
uitlijnen is net vorige week gebeurd omdat ik de fuseekogel vervangen heb
op zich merkte ik weinig verschil, maar hij reed voorheen al best goed (in de zin van: goed rechtdoor rijden, ongevoelig voor spoorvorming, etc.). Alleen die fuseekogel zorgde voor vreemde situaties. Zo begon de auto zomaar ineens flink te trillen bij 120 km/h, en als je over een hobbeltje reed was het weg :humor:
toch had deze auto zo nooit apk-gekeurd mogen worden, er zat flinke speling op de linker fuseekogel en de stofhoes was rondom doorgescheurd. Volgende apk gebeurt dus niet meer bij die zgn. Volvo klassieker "specialist", maar ik ga fijn naar de dealer toe
maar wat ik wilde melden; ik geloof dat deze 360 binnenkort gezelschap krijgt
op zich merkte ik weinig verschil, maar hij reed voorheen al best goed (in de zin van: goed rechtdoor rijden, ongevoelig voor spoorvorming, etc.). Alleen die fuseekogel zorgde voor vreemde situaties. Zo begon de auto zomaar ineens flink te trillen bij 120 km/h, en als je over een hobbeltje reed was het weg :humor:
toch had deze auto zo nooit apk-gekeurd mogen worden, er zat flinke speling op de linker fuseekogel en de stofhoes was rondom doorgescheurd. Volgende apk gebeurt dus niet meer bij die zgn. Volvo klassieker "specialist", maar ik ga fijn naar de dealer toe

maar wat ik wilde melden; ik geloof dat deze 360 binnenkort gezelschap krijgt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-01-2014 16:31 #941136
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic 1983 360 GLS sedan
blauwe of roze muisjes?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 18
09-01-2014 17:00 #941138
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic 1983 360 GLS sedan
de DLS ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
09-01-2014 17:01 #941139
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
nee, een 360 uit '88
(sloopredder, basisuitvoering, blauwe sedan)
(sloopredder, basisuitvoering, blauwe sedan)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
19-01-2014 18:36 #941379
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
zo dan, nadat de kleppen gesteld waren getankt en het viel me op dat het metertje niet zo snel daalde.
Uit nieuwsgierigheid vanmiddag maar eens getankt, en hij zat na 15 liter tjokvol. En ik had al 200 km gereden...
1:13,3 dus, en dat met veel korte ritjes met koude motor, 80 km snelweg ? 130 km/h (GPS) en 20 km snelweg ? 160 km/h (GPS, lang leve DEUTSCHLAND).
Niet verkeerd, niet verkeerd
Tegen wie had ik ook weer gezegd dat ik met deze auto mijn record van 1:16,5 (van de 345) wilde verbreken? Waar wedden we om?
Uit nieuwsgierigheid vanmiddag maar eens getankt, en hij zat na 15 liter tjokvol. En ik had al 200 km gereden...
1:13,3 dus, en dat met veel korte ritjes met koude motor, 80 km snelweg ? 130 km/h (GPS) en 20 km snelweg ? 160 km/h (GPS, lang leve DEUTSCHLAND).
Niet verkeerd, niet verkeerd

Tegen wie had ik ook weer gezegd dat ik met deze auto mijn record van 1:16,5 (van de 345) wilde verbreken? Waar wedden we om?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
22-01-2014 17:02 #941456
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
tja... en toen was de eerste keer pech een feit 
reed vanmorgen weg, en na een paar 100 meter hikte de motor een keer en sloeg toen af. Opnieuw gestart, motor liep prima. Voor 3 seconden...
Telkens startte de motor goed en liep prachtig, maar na enkele seconden sloeg hij onherroepelijk af. De ontsteking is dan goed, geen vacuumlekken of andere gekke dingen, blijft er maar ??n ding over; brandstofpomp die de geest heeft gegeven of iets anders in de brandstoftoevoer.
Een snelle diagnose leerde dat het door mij van de zomer geplaatste brandstoffiltertje verstopt zat. Er was nog ??n kanaaltje vrij, maar die was dus te klein geworden om nog voldoende benzine door te laten. De rest van het filter was compleet bruin en verstopt. Roestdeeltjes, volgens mij.
Nou, dat filter is dus een half jaar en 3.500 km mee gegaan
Maar goed dat ik dat ding er tussen heb gezet, anders had al die zut in m'n carburateur gezeten.
In al mijn voorzienigheid (
) had ik al een reservefiltertje in de auto liggen, dus die ertussen geknutseld en ik kon weer vrolijk verder rijden.
Uiteraard heb ik vanmiddag weer een nieuw reservefiltertje gehaald :humor:
Eens zien hoe lang het nu goed gaat... dit moest vroeg of laat een keer gebeuren natuurlijk, helemaal als je je bedenkt dat die auto 10 jaar heeft stilgestaan met een vrijwel lege tank. Zal wel flink wat roest in zitten!
Het heeft me in totaal een kwartiertje gekost, dus gelukkig was ik nog op tijd bij m'n afspraak. En op zulke momenten ben je blij dat je op het platteland woont, als je op zo'n landweggetje staat sta je niemand in de weg en kun je op je gemakje diagnose stellen/repareren

reed vanmorgen weg, en na een paar 100 meter hikte de motor een keer en sloeg toen af. Opnieuw gestart, motor liep prima. Voor 3 seconden...
Telkens startte de motor goed en liep prachtig, maar na enkele seconden sloeg hij onherroepelijk af. De ontsteking is dan goed, geen vacuumlekken of andere gekke dingen, blijft er maar ??n ding over; brandstofpomp die de geest heeft gegeven of iets anders in de brandstoftoevoer.
Een snelle diagnose leerde dat het door mij van de zomer geplaatste brandstoffiltertje verstopt zat. Er was nog ??n kanaaltje vrij, maar die was dus te klein geworden om nog voldoende benzine door te laten. De rest van het filter was compleet bruin en verstopt. Roestdeeltjes, volgens mij.
Nou, dat filter is dus een half jaar en 3.500 km mee gegaan

Maar goed dat ik dat ding er tussen heb gezet, anders had al die zut in m'n carburateur gezeten.
In al mijn voorzienigheid (

Uiteraard heb ik vanmiddag weer een nieuw reservefiltertje gehaald :humor:
Eens zien hoe lang het nu goed gaat... dit moest vroeg of laat een keer gebeuren natuurlijk, helemaal als je je bedenkt dat die auto 10 jaar heeft stilgestaan met een vrijwel lege tank. Zal wel flink wat roest in zitten!
Het heeft me in totaal een kwartiertje gekost, dus gelukkig was ik nog op tijd bij m'n afspraak. En op zulke momenten ben je blij dat je op het platteland woont, als je op zo'n landweggetje staat sta je niemand in de weg en kun je op je gemakje diagnose stellen/repareren

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets