show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
1983 360 GLS sedan
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2013 20:18 #940866
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
30-12-2013 20:57 #940872
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1983 360 GLS sedan
Biejoetiefoel!!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-12-2013 21:10 #940873
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
Dat is ook echt gewoon serieus mooi he.......
:yeah:
:yeah:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-12-2013 10:20 #940878
door V300 register
Past echt niet bij die grauwe wielkuip hoor, Joost 
nee, zonder gekheid: goed werk! Die gaan weer enkele decennia mee

nee, zonder gekheid: goed werk! Die gaan weer enkele decennia mee

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-12-2013 20:59 #940892
door 16673-dummy
haha, die wielkuip heb ik een tijdje terug nog helemaal schoongespoten, de grasplaggen hingen erin :humor:
Tja, dat fijne stof/opgespatte modder krijg je er toch niet zomaar vanaf. Laat maar lekker zitten
De afgelopen dagen flink bezig geweest. Vastgerotte bouten, kogels die vrolijk meedraaien als je de moer wilt lossen, etc. enz. het bekende verhaal dus
Het was een hele bevalling, maar het is gelukt!
voor sommige moeren had ik wel een verlengpijpje nodig
deze was helemaal verrot. Stofhoes rondom doorgescheurd en er zat flinke speling op. Was volgens mij allang apk-afkeur, maar het was niet eens een adviespunt! Uiteraard wel een nieuwe opgezet.
links eraf
deze was al eens vervangen, en het is zowaar een heuse 360-poot!
Zoals zovelen al wel met een gescheurde topmount...
rechts lag nog een hoop troep in de beschermkappen en op/rond de draagarm. Even een beetje schoongemaakt
de rest van de blubber waait er wel af/uit
rechts eraf
beetje mottig
en daarom wilde ik nieuwe remschijven! Deze had nog vlees zat, maar had veel ingeputte roest door het jarenlange stilstaan
remschijf schoongemaakt, nieuwe blokken, klauwen er weer op
idem
en toen de klepspeling nog!
Ziehier de gemeten speling...
Dat mocht tijd worden :humor:
dus eerst maar es een mooi stukje gereedschap gekocht
dit geleend
klaar om af te hechten
Nou, alles weer teruggebouwd en schoongemaakt...
morgen van de assteunen af, de overtollige hoeveelheid remvloeistof verwijderen (reservoir zit nu te vol), en dan proefrijden!
En natuurlijk de remmen even "inremmen", heel belangrijk. Ik ben benieuwd naar hoe de auto start, rijdt en remt!
Tja, dat fijne stof/opgespatte modder krijg je er toch niet zomaar vanaf. Laat maar lekker zitten

De afgelopen dagen flink bezig geweest. Vastgerotte bouten, kogels die vrolijk meedraaien als je de moer wilt lossen, etc. enz. het bekende verhaal dus

Het was een hele bevalling, maar het is gelukt!

voor sommige moeren had ik wel een verlengpijpje nodig

deze was helemaal verrot. Stofhoes rondom doorgescheurd en er zat flinke speling op. Was volgens mij allang apk-afkeur, maar het was niet eens een adviespunt! Uiteraard wel een nieuwe opgezet.

links eraf

deze was al eens vervangen, en het is zowaar een heuse 360-poot!
Zoals zovelen al wel met een gescheurde topmount...

rechts lag nog een hoop troep in de beschermkappen en op/rond de draagarm. Even een beetje schoongemaakt

de rest van de blubber waait er wel af/uit

rechts eraf

beetje mottig

en daarom wilde ik nieuwe remschijven! Deze had nog vlees zat, maar had veel ingeputte roest door het jarenlange stilstaan

remschijf schoongemaakt, nieuwe blokken, klauwen er weer op

idem

en toen de klepspeling nog!
Ziehier de gemeten speling...

Dat mocht tijd worden :humor:
dus eerst maar es een mooi stukje gereedschap gekocht

dit geleend

klaar om af te hechten

Nou, alles weer teruggebouwd en schoongemaakt...
morgen van de assteunen af, de overtollige hoeveelheid remvloeistof verwijderen (reservoir zit nu te vol), en dan proefrijden!
En natuurlijk de remmen even "inremmen", heel belangrijk. Ik ben benieuwd naar hoe de auto start, rijdt en remt!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
31-12-2013 21:25 #940893
door Wouter Borsje
Mooi verslagje zo Joost, enne mooi meetspeelgoed, goed voorbeeld doet.....

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-12-2013 22:02 #940896
door 16673-dummy
Dank Wouter! En ja, ik heb me voorgenomen om alleen nog maar goed gereedschap te kopen. Dus vandaar mitutoyo

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
31-12-2013 22:09 #940897
door Wouter Borsje
Zo is dat, stukje bij beetje het betere gereedschap verzamelen, precies mijn insteek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-01-2014 18:15 #940907
door 16673-dummy
vanmorgen een perfecte koude start en het blok ligt onder alle omstandigheden keurig stil 
ook bij stationair draaien, kan er een glas water op het blok gezet worden. En dat bij een redblock!
De motor pakt ook beter op en heeft merkbaar meer vermogen. Binnenkort nog even aan de viergasmeter hangen om de afstelling te controleren en ook asap laten uitlijnen. De auto trekt niet dus er zal weinig aan de hand zijn, maar toch. Verder is de auto precies zoals ik hem wil; een stukje verlaagd aan de voorkant, de vering niet te stug maar zeker niet te slap, en ik kan nog gewoon met 80 de klinkerweggetjes hier over dus ik zeg: dik in orde :y:
gaat weer jaren mee!
Wat ik vooral fijn vind is dat het blokje eindelijk lekker draait. Ik had niet zoveel te klagen, maar dat laatste stapje naar perfectie moest echt even gezet worden. In 2014 ga ik maar eens een leuke 2.3 opbouwen denk ik, zit alleen nog te dubben tussen ombouw naar injectie of behoud van de (Stromberg!) carburateur.

ook bij stationair draaien, kan er een glas water op het blok gezet worden. En dat bij een redblock!

De motor pakt ook beter op en heeft merkbaar meer vermogen. Binnenkort nog even aan de viergasmeter hangen om de afstelling te controleren en ook asap laten uitlijnen. De auto trekt niet dus er zal weinig aan de hand zijn, maar toch. Verder is de auto precies zoals ik hem wil; een stukje verlaagd aan de voorkant, de vering niet te stug maar zeker niet te slap, en ik kan nog gewoon met 80 de klinkerweggetjes hier over dus ik zeg: dik in orde :y:
gaat weer jaren mee!
Wat ik vooral fijn vind is dat het blokje eindelijk lekker draait. Ik had niet zoveel te klagen, maar dat laatste stapje naar perfectie moest echt even gezet worden. In 2014 ga ik maar eens een leuke 2.3 opbouwen denk ik, zit alleen nog te dubben tussen ombouw naar injectie of behoud van de (Stromberg!) carburateur.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-01-2014 20:31 #940910
door V300 register
Joost, ik heb geen er bijna geen woorden voor. 0,00 houd in, dat er geen speling is, en dat de klep zelfs wel open kan staan. Zeker dat je dan denkt, ''ik heb 3500 km gereden, dan kunnen er nog wel 200 bij''.
Man, als je weet dat je blok geen of amper speling heeft. Dan fix je dat toch eerst voordat je er mee gaat rijden?
Rustig rijden met een motor met achterstallig onderhoud is schadelijker dan sportief gebruik met correcte afstelling.
Hopelijk heb je hiervan geleerd, en nee, ik ben niet roomser dan de paus.
Man, als je weet dat je blok geen of amper speling heeft. Dan fix je dat toch eerst voordat je er mee gaat rijden?
Rustig rijden met een motor met achterstallig onderhoud is schadelijker dan sportief gebruik met correcte afstelling.
Hopelijk heb je hiervan geleerd, en nee, ik ben niet roomser dan de paus.

Moderators: Mark Smeets