show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
1983 360 GLS sedan
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-12-2013 00:21 #940505
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
vond ik ook toen ik ze onder mijn toenmalige millionaire gelegd had!!
ze zijn qua styling een stuk ouder dan de sedan maar het past toch heel goed bij elkaar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
14-12-2013 10:44 #940507
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
qua model staan ze wel goed idd, maar ze zijn te klein naar mijn mening
het liefst zou ik er 15 inch BBS onder leggen, dat jaren '80 honingraatmodel. Niet van die lelijke, verchroomde en brede exemplaren maar de "normale" onopvallende velgen. Maarja, da's zo lastig met schoonmaken. En de banden om deze BB's zijn nog lang niet versleten
het liefst zou ik er 15 inch BBS onder leggen, dat jaren '80 honingraatmodel. Niet van die lelijke, verchroomde en brede exemplaren maar de "normale" onopvallende velgen. Maarja, da's zo lastig met schoonmaken. En de banden om deze BB's zijn nog lang niet versleten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2013 17:21 #940552
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1983 360 GLS sedan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
15-12-2013 17:39 #940554
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
nice!
heb ik niet voor niks die roestbak gewassen, is het straks allemaal weer fijn bling-bling
hoeveel heb je nu van de veren afgeslepen?
heb ik niet voor niks die roestbak gewassen, is het straks allemaal weer fijn bling-bling
hoeveel heb je nu van de veren afgeslepen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 111
15-12-2013 18:43 #940560
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1983 360 GLS sedan
Nice!!!
Het is dat ik andere prioriteiten heb want dit ziet er wel heel aanlokkelijk uit zeg.
Het is dat ik andere prioriteiten heb want dit ziet er wel heel aanlokkelijk uit zeg.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2013 18:45 #940561
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic 1983 360 GLS sedan
Bijzonder mooi - en ook goed voor het behoud van de spullen. Complimenten!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-12-2013 19:09 #940564
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
Wauwie!
:drool:
:drool:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
24-12-2013 13:47 #940748
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
jaja, zaterdag mag ik ze officieel in ontvangst nemen, ik zal handschoentjes aantrekken! :humor:
vandaag werd de 360 door de Volvo-dealer onder de loep genomen. Ik was niet tevreden over de motorafstelling en vermoedde een te hoog CO en wellicht ergens valse lucht (niet via de pakkingen).
Zo startte ik gisterochtend de auto met koude motor, veegde even de zijruiten droog en toen ik weer instapte draaide het ding maar liefst 400 tpm. Maar wel op 4 cilinders en reageerde direct op het gas!
De motor 'verzoop' langzaam maar zeker en smoorde dus. Met wat gas erbij (=meer lucht) was er niets aan de hand.
De monteur (al sinds 1977...) wist er wel raad mee. Ik mocht erbij blijven en samen hebben we alles nagelopen en correct afgesteld. Er was zo hier en daar wat "verdoezeld" door de zogenaamde Volvo klassieker specialist waar ik afgelopen zomer de apk + afstelling heb laten doen. De carburateur bleek prima, net als eigenlijk alle andere randapparatuur incl. ontsteking (ook niet zo gek, heb ik van de zomer allemaal vernieuwd). De motor trok nergens valse lucht, maar had een CO van 5% en een HC van tegen de 1000. Dat is redelijk hoog :humor:
Na het een en ander aan afstelling is het CO op een krappe 3% gezet (de officieuze afstelwaarde) waarbij de Lambda op precies 1,00 uitviel (perfect, beter kan niet). Echter de HC was nog steeds boven de 600 en ook het zuurstofgehalte lag te hoog. Dat betekent dat de cilindervulling en/of verbranding niet optimaal is. De motor schudt ook lichtjes bij stationair draaien. We hebben dus maar meteen samen de compressie gemeten, maar die bleek perfect:
waarden tussen 11,1 en 11,4 (beetje vertekend op de foto), dat is uitstekend. De HC- en zuurstofwaarde zijn w?l netjes bij verhoogd toerental (bijv. 2000 tpm).
Het moet wel ergens in de cilinderkop zitten. Die is net gereviseerd en voorzien van nieuwe kleppen e.d. dus overmatige aanslag of een lekkende/verbrande klep ligt niet voor de hand. Ik ga binnenkort dus even de klepspeling opmeten, want wellicht staat er ergens een klep te strak o.i.d.
Voorlopig draait de motor voor Redblockbegrippen behoorlijk goed, het stotteren is volledig verdwenen en het stationair toerental is nu netjes 950 tpm. Hij ligt alleen n?t niet helemaal stil. De monteur was dus niet tevreden (dat is 'ie pas als het blok helemaal stil ligt), wat ik alleen maar mooi vond
Samen nog even een testritje gemaakt en ik heb allemaal mooie anekdotes gehoord. Leuke ervaring zo bij de dealer.
Nou ben ik al bij verschillende garages, sleutelaars en "klassiekerspecialisten" geweest, maar ik ben nergens zo goed geholpen als vandaag bij de dealer. Het kost wat, maar dan heb je ook wat. De monteur ging echt grondig en deskundig te werk.
Uiteindelijk heeft hij een speciaal middeltje van Fort? (duur!) in de tank gegooid en me geadviseerd om even de klepspeling te controleren. Als die niet klopt => bijstellen en daarna even langskomen om de auto weer aan de CO-meter te hangen.
Als de klepspeling goed is... "dan vermaak je maar even over de grens" :humor:
vandaag werd de 360 door de Volvo-dealer onder de loep genomen. Ik was niet tevreden over de motorafstelling en vermoedde een te hoog CO en wellicht ergens valse lucht (niet via de pakkingen).
Zo startte ik gisterochtend de auto met koude motor, veegde even de zijruiten droog en toen ik weer instapte draaide het ding maar liefst 400 tpm. Maar wel op 4 cilinders en reageerde direct op het gas!
De motor 'verzoop' langzaam maar zeker en smoorde dus. Met wat gas erbij (=meer lucht) was er niets aan de hand.
De monteur (al sinds 1977...) wist er wel raad mee. Ik mocht erbij blijven en samen hebben we alles nagelopen en correct afgesteld. Er was zo hier en daar wat "verdoezeld" door de zogenaamde Volvo klassieker specialist waar ik afgelopen zomer de apk + afstelling heb laten doen. De carburateur bleek prima, net als eigenlijk alle andere randapparatuur incl. ontsteking (ook niet zo gek, heb ik van de zomer allemaal vernieuwd). De motor trok nergens valse lucht, maar had een CO van 5% en een HC van tegen de 1000. Dat is redelijk hoog :humor:
Na het een en ander aan afstelling is het CO op een krappe 3% gezet (de officieuze afstelwaarde) waarbij de Lambda op precies 1,00 uitviel (perfect, beter kan niet). Echter de HC was nog steeds boven de 600 en ook het zuurstofgehalte lag te hoog. Dat betekent dat de cilindervulling en/of verbranding niet optimaal is. De motor schudt ook lichtjes bij stationair draaien. We hebben dus maar meteen samen de compressie gemeten, maar die bleek perfect:

waarden tussen 11,1 en 11,4 (beetje vertekend op de foto), dat is uitstekend. De HC- en zuurstofwaarde zijn w?l netjes bij verhoogd toerental (bijv. 2000 tpm).
Het moet wel ergens in de cilinderkop zitten. Die is net gereviseerd en voorzien van nieuwe kleppen e.d. dus overmatige aanslag of een lekkende/verbrande klep ligt niet voor de hand. Ik ga binnenkort dus even de klepspeling opmeten, want wellicht staat er ergens een klep te strak o.i.d.
Voorlopig draait de motor voor Redblockbegrippen behoorlijk goed, het stotteren is volledig verdwenen en het stationair toerental is nu netjes 950 tpm. Hij ligt alleen n?t niet helemaal stil. De monteur was dus niet tevreden (dat is 'ie pas als het blok helemaal stil ligt), wat ik alleen maar mooi vond

Samen nog even een testritje gemaakt en ik heb allemaal mooie anekdotes gehoord. Leuke ervaring zo bij de dealer.
Nou ben ik al bij verschillende garages, sleutelaars en "klassiekerspecialisten" geweest, maar ik ben nergens zo goed geholpen als vandaag bij de dealer. Het kost wat, maar dan heb je ook wat. De monteur ging echt grondig en deskundig te werk.
Uiteindelijk heeft hij een speciaal middeltje van Fort? (duur!) in de tank gegooid en me geadviseerd om even de klepspeling te controleren. Als die niet klopt => bijstellen en daarna even langskomen om de auto weer aan de CO-meter te hangen.
Als de klepspeling goed is... "dan vermaak je maar even over de grens" :humor:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 111
24-12-2013 23:30 #940754
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1983 360 GLS sedan
Distributieriem niet stiekem een tandje te vroeg of te laat staan?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
25-12-2013 12:40 #940760
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
Nope, hadden we ook aan gedacht maar is in orde. Koude start ging vanmorgen prima! Veel beter dan voorheen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets