- Berichten: 4
show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
1983 360 GLS sedan
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
08-03-2014 17:21 #942936
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
Dank!
Ja, het interieur is nog helemaal gaaf. De automatische stoelverwarming werkt ook nog steeds, heb ik in de winter (voor zover die er geweest is) veel gemak van gehad.
De ALV was ik inderdaad niet bij, ik had de week erna mijn laatste (!) tentamen dus ik moest er nog ??n keer even tegenaan. Afhankelijk van de uitslag ben ik hopelijk voorgoed van tentamens af nu
Eigenlijk verdient de auto wel weer een wasbeurtje, maar de auto wassen is nou eenmaal niet iets wat ik graag doe. Het mos groeit dan ook weer langs de ramen
Er groeide zelfs al gras in de wielkast rechtsachter... maar die heb ik vanmorgen aan beide kanten even goed schoongemaakt.
Ja, het interieur is nog helemaal gaaf. De automatische stoelverwarming werkt ook nog steeds, heb ik in de winter (voor zover die er geweest is) veel gemak van gehad.
De ALV was ik inderdaad niet bij, ik had de week erna mijn laatste (!) tentamen dus ik moest er nog ??n keer even tegenaan. Afhankelijk van de uitslag ben ik hopelijk voorgoed van tentamens af nu
Eigenlijk verdient de auto wel weer een wasbeurtje, maar de auto wassen is nou eenmaal niet iets wat ik graag doe. Het mos groeit dan ook weer langs de ramen
Er groeide zelfs al gras in de wielkast rechtsachter... maar die heb ik vanmorgen aan beide kanten even goed schoongemaakt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-03-2014 10:18 #942959
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
Zo'n interieur blijft toch geniaal! Mooi werk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
11-03-2014 21:40 #943040
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
Dank Steven!
Gisteren was m'n 3-wegklep voor de vlotterkamerbeluchting binnengekomen bij de dealer. Vanmiddag heb ik hem gemonteerd.
De nieuwe klep:
onderdeelnummer
de oude klep zoals die op de 360 gemonteerd zat:
de aansluiting voor de slang naar de carburateur was afgebroken en provisorisch met tape vastgezet (niet door mij). Door de benzine is deze langzaam maar zeker opgelost en de kit die gebruikt is, ook. Er was dus continue een open verbinding tussen de carburateur en de buitenlucht. Dat zorgde voor een behoorlijke benzinelucht (zelfs tijdens het rijden op langzame snelheid rook ik het nog, als ik het raam open deed).
ziehier ook de interne stift die door een spoeltje wordt gelift (maar bij dit exemplaar zit 'ie vast)
de nieuwe
Je hoort hem nu duidelijk klikken bij aan-/afzetten van contact. En het belangrijkste; de warme start is nu perfect!
Eerder was een warme motor niet/nauwelijks te starten zonder iets gas bij te geven. Ik heb de auto vanavond een aantal keer getest en ik kan niet anders dan concluderen dat deze klep inderdaad invloed heeft. Ik hoef nu het gaspedaal niet meer aan te raken; sleutel omdraaien, tik, en direct mooi lopen (ook direct op stationair toerental, de motor hoeft dus niet "op gang te komen").
Deze klep is nog gewoon te bestellen bij de Volvo-dealer. Zit ook op de 200-serie gemonteerd. Hij wordt geleverd vanuit het GCP-magazijn (Genuine Classic Parts) in Zweden, dus het duurt wel even voor 'ie er is.
Ohja, ga het ding NIET via internet bestellen want daar is 'ie duurder!
Gisteren was m'n 3-wegklep voor de vlotterkamerbeluchting binnengekomen bij de dealer. Vanmiddag heb ik hem gemonteerd.
De nieuwe klep:
onderdeelnummer
de oude klep zoals die op de 360 gemonteerd zat:
de aansluiting voor de slang naar de carburateur was afgebroken en provisorisch met tape vastgezet (niet door mij). Door de benzine is deze langzaam maar zeker opgelost en de kit die gebruikt is, ook. Er was dus continue een open verbinding tussen de carburateur en de buitenlucht. Dat zorgde voor een behoorlijke benzinelucht (zelfs tijdens het rijden op langzame snelheid rook ik het nog, als ik het raam open deed).
ziehier ook de interne stift die door een spoeltje wordt gelift (maar bij dit exemplaar zit 'ie vast)
de nieuwe
Je hoort hem nu duidelijk klikken bij aan-/afzetten van contact. En het belangrijkste; de warme start is nu perfect!
Eerder was een warme motor niet/nauwelijks te starten zonder iets gas bij te geven. Ik heb de auto vanavond een aantal keer getest en ik kan niet anders dan concluderen dat deze klep inderdaad invloed heeft. Ik hoef nu het gaspedaal niet meer aan te raken; sleutel omdraaien, tik, en direct mooi lopen (ook direct op stationair toerental, de motor hoeft dus niet "op gang te komen").
Deze klep is nog gewoon te bestellen bij de Volvo-dealer. Zit ook op de 200-serie gemonteerd. Hij wordt geleverd vanuit het GCP-magazijn (Genuine Classic Parts) in Zweden, dus het duurt wel even voor 'ie er is.
Ohja, ga het ding NIET via internet bestellen want daar is 'ie duurder!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-03-2014 09:47 #943051
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
Inderdaad een van de mooiste interieuren!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
31-03-2014 14:37 #943625
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
de laatste tijd merkte ik dat de rem rechtsvoor soms iets bleef plakken. Nauwelijks te merken, maar wel te ruiken. Verbruik was ook nog steeds 1:12,5 (gecombineerd gebruik), dus het was iets 'slepen'. Gisteren werd het erger, dus toch maar eens de klauw eraf gehaald.
Afgelopen zomer heb ik de klauwen gereviseerd (incl. nieuwe stofringen e.d.), nieuwe slangen geplaatst, en achter nieuwe wielremcilinders en een nieuwe remslang geplaatst. Vervolgens twee liter remvloeistof door het systeem gepompt om alle oude vloeistof en aangekoekte resten/rommel weg te spoelen. Daarbij viel al op dat de remmen 10 jaar niet gebruikt waren, want ik moest m'n eezibleed met het rempedaal op gang helpen
Die anderhalve bar die de eezibleed op het systeem zet was blijkbaar niet genoeg, want gisteravond bleek dat de remklauwen toch weer wat prut hadden verzameld. Mijn nauwkeurig schoongemaakte zuigertjes waren weer voorzien van een flinke lading plak
Alles goed schoongemaakt, en vanochtend wederom het systeem goed doorgespoeld. De voorremmen lopen nu weer keurig vrij, ik hoop dat de prut nu definitief uit het remsysteem is en plakkende remmen dus ook definitief verleden tijd zijn
Was wel op 't nippertje, vandaag was mijn laatste vrije dag; vanaf morgen wordt de auto elke dag gebruikt (50km per dag) en is het voor drie maanden gedaan met de vrije tijd.
Daarom heb ik vrijdag de olie al ververst en filter vervangen, is dat vast geregeld. De komende drie maanden zijn een goede test voor de auto, als voorbereiding op komende zomervakantie.
Afgelopen zomer heb ik de klauwen gereviseerd (incl. nieuwe stofringen e.d.), nieuwe slangen geplaatst, en achter nieuwe wielremcilinders en een nieuwe remslang geplaatst. Vervolgens twee liter remvloeistof door het systeem gepompt om alle oude vloeistof en aangekoekte resten/rommel weg te spoelen. Daarbij viel al op dat de remmen 10 jaar niet gebruikt waren, want ik moest m'n eezibleed met het rempedaal op gang helpen
Die anderhalve bar die de eezibleed op het systeem zet was blijkbaar niet genoeg, want gisteravond bleek dat de remklauwen toch weer wat prut hadden verzameld. Mijn nauwkeurig schoongemaakte zuigertjes waren weer voorzien van een flinke lading plak
Alles goed schoongemaakt, en vanochtend wederom het systeem goed doorgespoeld. De voorremmen lopen nu weer keurig vrij, ik hoop dat de prut nu definitief uit het remsysteem is en plakkende remmen dus ook definitief verleden tijd zijn
Was wel op 't nippertje, vandaag was mijn laatste vrije dag; vanaf morgen wordt de auto elke dag gebruikt (50km per dag) en is het voor drie maanden gedaan met de vrije tijd.
Daarom heb ik vrijdag de olie al ververst en filter vervangen, is dat vast geregeld. De komende drie maanden zijn een goede test voor de auto, als voorbereiding op komende zomervakantie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
31-03-2014 14:49 #943627
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
had je mijn mail aan de redactie voorbij zien komen? :+ gaat het lukken om de originelen aan te leveren?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
31-03-2014 16:29 #943628
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
haha ja, dat was wel toeval want die had ik net een paar dagen daarv??r al naar Hans gestuurd, incl. een verhaal van ongeveer dezelfde strekking :humor:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
01-04-2014 22:59 #943676
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
oh. Lol! hebben ze 2 technotips dit keer :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- k den Besten
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 149
02-04-2014 18:35 #943702
door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic 1983 360 GLS sedan
De Volvo mag zich flink gaan bewijzen lees ik! Is wel goed voor de auto's.
Ik gebruik meestal een dop van het remvloeistof reservoir van een Daf. Daar zit een los deel in met de vlotter. In plaats van dat losse deel kun je daar ook een ventiel van een autobinnenband tussen doen. Rond knippen in de vorm van de dop.
Zodoende kan je heel makkelijk druk op het reservoir zetten (niet teveel) en mijn ervaring is dat je er dan heel veel rommel uitdrukt.
Maar ik hoop voor je dat het niet nodig is:)
Ik gebruik meestal een dop van het remvloeistof reservoir van een Daf. Daar zit een los deel in met de vlotter. In plaats van dat losse deel kun je daar ook een ventiel van een autobinnenband tussen doen. Rond knippen in de vorm van de dop.
Zodoende kan je heel makkelijk druk op het reservoir zetten (niet teveel) en mijn ervaring is dat je er dan heel veel rommel uitdrukt.
Maar ik hoop voor je dat het niet nodig is:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
02-04-2014 19:23 #943706
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
ik hoop het ook niet, maar bedankt voor de tip!
de eerste twee dagen zijn prima gegaan :humor:
omdat ik om 6 uur 's ochtends al op pad ga is het heerlijk rustig onderweg, gewoon kilometers achter elkaar grootlicht erop.
Helaas is er rond die tijd ook veel wild op pad, en omdat ik een groot stuk over binnenwegen rijd heb ik in die twee dagen al een eend en een haas aan gort gereden... vooral die eend kwam hard aan op de voorbalk :no_comment:
de eerste twee dagen zijn prima gegaan :humor:
omdat ik om 6 uur 's ochtends al op pad ga is het heerlijk rustig onderweg, gewoon kilometers achter elkaar grootlicht erop.
Helaas is er rond die tijd ook veel wild op pad, en omdat ik een groot stuk over binnenwegen rijd heb ik in die twee dagen al een eend en een haas aan gort gereden... vooral die eend kwam hard aan op de voorbalk :no_comment:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets