show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1983 360 GLS sedan

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2014 17:21 #942936 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
Dank!
Ja, het interieur is nog helemaal gaaf. De automatische stoelverwarming werkt ook nog steeds, heb ik in de winter (voor zover die er geweest is) veel gemak van gehad.

De ALV was ik inderdaad niet bij, ik had de week erna mijn laatste (!) tentamen dus ik moest er nog ??n keer even tegenaan. Afhankelijk van de uitslag ben ik hopelijk voorgoed van tentamens af nu :)

Eigenlijk verdient de auto wel weer een wasbeurtje, maar de auto wassen is nou eenmaal niet iets wat ik graag doe. Het mos groeit dan ook weer langs de ramen :D
Er groeide zelfs al gras in de wielkast rechtsachter... maar die heb ik vanmorgen aan beide kanten even goed schoongemaakt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-03-2014 10:18 #942959 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
Zo'n interieur blijft toch geniaal! :D Mooi werk.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2014 21:40 #943040 door 16673-dummy
Dank Steven!

Gisteren was m'n 3-wegklep voor de vlotterkamerbeluchting binnengekomen bij de dealer. Vanmiddag heb ik hem gemonteerd.
De nieuwe klep:
[img

[img

onderdeelnummer
[img

de oude klep zoals die op de 360 gemonteerd zat:
[img

de aansluiting voor de slang naar de carburateur was afgebroken en provisorisch met tape vastgezet (niet door mij). Door de benzine is deze langzaam maar zeker opgelost en de kit die gebruikt is, ook. Er was dus continue een open verbinding tussen de carburateur en de buitenlucht. Dat zorgde voor een behoorlijke benzinelucht (zelfs tijdens het rijden op langzame snelheid rook ik het nog, als ik het raam open deed).
[img

ziehier ook de interne stift die door een spoeltje wordt gelift (maar bij dit exemplaar zit 'ie vast)
[img

de nieuwe
[img

Je hoort hem nu duidelijk klikken bij aan-/afzetten van contact. En het belangrijkste; de warme start is nu perfect!
Eerder was een warme motor niet/nauwelijks te starten zonder iets gas bij te geven. Ik heb de auto vanavond een aantal keer getest en ik kan niet anders dan concluderen dat deze klep inderdaad invloed heeft. Ik hoef nu het gaspedaal niet meer aan te raken; sleutel omdraaien, tik, en direct mooi lopen (ook direct op stationair toerental, de motor hoeft dus niet "op gang te komen").

Deze klep is nog gewoon te bestellen bij de Volvo-dealer. Zit ook op de 200-serie gemonteerd. Hij wordt geleverd vanuit het GCP-magazijn (Genuine Classic Parts) in Zweden, dus het duurt wel even voor 'ie er is.

Ohja, ga het ding NIET via internet bestellen want daar is 'ie duurder!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-03-2014 09:47 #943051 door V300 register
Inderdaad een van de mooiste interieuren!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2014 14:37 #943625 door 16673-dummy
de laatste tijd merkte ik dat de rem rechtsvoor soms iets bleef plakken. Nauwelijks te merken, maar wel te ruiken. Verbruik was ook nog steeds 1:12,5 (gecombineerd gebruik), dus het was iets 'slepen'. Gisteren werd het erger, dus toch maar eens de klauw eraf gehaald.

Afgelopen zomer heb ik de klauwen gereviseerd (incl. nieuwe stofringen e.d.), nieuwe slangen geplaatst, en achter nieuwe wielremcilinders en een nieuwe remslang geplaatst. Vervolgens twee liter remvloeistof door het systeem gepompt om alle oude vloeistof en aangekoekte resten/rommel weg te spoelen. Daarbij viel al op dat de remmen 10 jaar niet gebruikt waren, want ik moest m'n eezibleed met het rempedaal op gang helpen :)
Die anderhalve bar die de eezibleed op het systeem zet was blijkbaar niet genoeg, want gisteravond bleek dat de remklauwen toch weer wat prut hadden verzameld. Mijn nauwkeurig schoongemaakte zuigertjes waren weer voorzien van een flinke lading plak :)

Alles goed schoongemaakt, en vanochtend wederom het systeem goed doorgespoeld. De voorremmen lopen nu weer keurig vrij, ik hoop dat de prut nu definitief uit het remsysteem is en plakkende remmen dus ook definitief verleden tijd zijn :)

Was wel op 't nippertje, vandaag was mijn laatste vrije dag; vanaf morgen wordt de auto elke dag gebruikt (50km per dag) en is het voor drie maanden gedaan met de vrije tijd.
Daarom heb ik vrijdag de olie al ververst en filter vervangen, is dat vast geregeld. De komende drie maanden zijn een goede test voor de auto, als voorbereiding op komende zomervakantie.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-03-2014 14:49 #943627 door V300 register
had je mijn mail aan de redactie voorbij zien komen? :+ gaat het lukken om de originelen aan te leveren?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2014 16:29 #943628 door 16673-dummy
haha ja, dat was wel toeval want die had ik net een paar dagen daarv??r al naar Hans gestuurd, incl. een verhaal van ongeveer dezelfde strekking :humor:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-04-2014 22:59 #943676 door V300 register
oh. Lol! hebben ze 2 technotips dit keer :+

• k den Besten
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
02-04-2014 18:35 #943702 door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic 1983 360 GLS sedan
De Volvo mag zich flink gaan bewijzen lees ik! Is wel goed voor de auto's.
Ik gebruik meestal een dop van het remvloeistof reservoir van een Daf. Daar zit een los deel in met de vlotter. In plaats van dat losse deel kun je daar ook een ventiel van een autobinnenband tussen doen. Rond knippen in de vorm van de dop.
Zodoende kan je heel makkelijk druk op het reservoir zetten (niet teveel) en mijn ervaring is dat je er dan heel veel rommel uitdrukt.

Maar ik hoop voor je dat het niet nodig is:)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2014 19:23 #943706 door 16673-dummy
ik hoop het ook niet, maar bedankt voor de tip! :)

de eerste twee dagen zijn prima gegaan :humor:
omdat ik om 6 uur 's ochtends al op pad ga is het heerlijk rustig onderweg, gewoon kilometers achter elkaar grootlicht erop.
Helaas is er rond die tijd ook veel wild op pad, en omdat ik een groot stuk over binnenwegen rijd heb ik in die twee dagen al een eend en een haas aan gort gereden... vooral die eend kwam hard aan op de voorbalk :no_comment:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC