- Berichten: 4
show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
1983 360 GLS sedan
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
15-02-2014 19:28 #942209
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
hmmmm....
paste goed, de klep kon nog dicht
Ik dacht eerst met een gewone B200E te maken te hebben, maar bij nader inzien lijkt hij niet helemaal standaard. Er zit een K&N oliefilter op, een stalen koppakking en de stroomverdeler is te verdraaien. Normaal gesproken kan dat bij een elektronische ontsteking toch niet?
Morgen zal ik eens kijken wat voor nokkenas er in zit.
paste goed, de klep kon nog dicht
Ik dacht eerst met een gewone B200E te maken te hebben, maar bij nader inzien lijkt hij niet helemaal standaard. Er zit een K&N oliefilter op, een stalen koppakking en de stroomverdeler is te verdraaien. Normaal gesproken kan dat bij een elektronische ontsteking toch niet?
Morgen zal ik eens kijken wat voor nokkenas er in zit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-02-2014 19:41 #942210
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
Je wilde toch een 2.3 liter ooit, of is dit voor iets anders?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
15-02-2014 19:51 #942212
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
Klopt Joris.
Dit blok heb ik opgehaald om open te schroeven om te kijken hoe het allemaal in elkaar steekt etc. Om te oefenen dus
Als het allemaal lukt en ik er zin in heb, wil ik zelf een B230 gaan opbouwen. Ik ben er alleen nog niet uit of het een injectie wordt (en of het dan een F of een FB moet worden, in het tweede geval heb ik nog een andere kop nodig) of dat ik er een Stromberg tegenaan plak. Ik ben niet zo goed met elektronica en de Stromberg vind ik een hele fijne carburateur. Het gaat me ook niet zo zeer om de pk's, ik wil graag het extra koppel hebben. Injectie of carb maakt dan niet uit.
Bovendien zit op deze B200 een carterpan en oliepomp voor een 300, die kan ik sowieso gebruiken voor de B230 die ik dan evt. ga opbouwen. Verder is zo'n blok altijd handig voor reserve-onderdelen. Maar zoals gezegd, het is vooral een "leerobject"
Ohja, de B230 komt sowieso NIET in de beige 360 of groene 345. Die behouden gewoon de B19's, daar ben ik inmiddels uit.
Hij zou dan in mijn blauwe '88-er komen. Ik wil af van die Solex-Cisac rommel, vandaar. En wat extra koppel is nooit weg (de B200 heeft 150 Nm, de B230 185 Nm dacht ik, en dat extra koppel is precies waar het mij om gaat). Staat tegenover dat een injectie bij dagelijks gebruik fijner is, hoewel een B230"A" waarschijnlijk zuiniger zal zijn...
hmmmm keuzes keuzes
Dit blok heb ik opgehaald om open te schroeven om te kijken hoe het allemaal in elkaar steekt etc. Om te oefenen dus
Als het allemaal lukt en ik er zin in heb, wil ik zelf een B230 gaan opbouwen. Ik ben er alleen nog niet uit of het een injectie wordt (en of het dan een F of een FB moet worden, in het tweede geval heb ik nog een andere kop nodig) of dat ik er een Stromberg tegenaan plak. Ik ben niet zo goed met elektronica en de Stromberg vind ik een hele fijne carburateur. Het gaat me ook niet zo zeer om de pk's, ik wil graag het extra koppel hebben. Injectie of carb maakt dan niet uit.
Bovendien zit op deze B200 een carterpan en oliepomp voor een 300, die kan ik sowieso gebruiken voor de B230 die ik dan evt. ga opbouwen. Verder is zo'n blok altijd handig voor reserve-onderdelen. Maar zoals gezegd, het is vooral een "leerobject"
Ohja, de B230 komt sowieso NIET in de beige 360 of groene 345. Die behouden gewoon de B19's, daar ben ik inmiddels uit.
Hij zou dan in mijn blauwe '88-er komen. Ik wil af van die Solex-Cisac rommel, vandaar. En wat extra koppel is nooit weg (de B200 heeft 150 Nm, de B230 185 Nm dacht ik, en dat extra koppel is precies waar het mij om gaat). Staat tegenover dat een injectie bij dagelijks gebruik fijner is, hoewel een B230"A" waarschijnlijk zuiniger zal zijn...
hmmmm keuzes keuzes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-02-2014 22:13 #942218
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
......stalen koppakking.................................je hebt toch niet per ongeluk een turboblok te pakken?
Als die kunststof plaat niet in het sleufgat van de bevesigingsbout geplaatst is kun je iedere ontsteking gewoon draaien.
Als die kunststof plaat niet in het sleufgat van de bevesigingsbout geplaatst is kun je iedere ontsteking gewoon draaien.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
15-02-2014 22:26 #942222
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
klopt Bart, maar als ik de rotor van mijn 360 B19 af trek zie ik een vrijwel lege "grondplaat" van de stroomverdeler
de stroomverdeler van deze B200 heeft die grondplaat niet, maar allemaal ingewikkeld uitziende friemeldingetjes :woei:
Ik heb er totaal geen verstand van (wat hopelijk gaat veranderen), zal morgen wel even een fotootje maken.
Turboblok lijkt me sterk. Maar ik heb er geen spruitstukken bij
de stroomverdeler van deze B200 heeft die grondplaat niet, maar allemaal ingewikkeld uitziende friemeldingetjes :woei:
Ik heb er totaal geen verstand van (wat hopelijk gaat veranderen), zal morgen wel even een fotootje maken.
Turboblok lijkt me sterk. Maar ik heb er geen spruitstukken bij
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-02-2014 22:34 #942223
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
heeft geen olieretour gat, dus normale 2 liter! zit ook nog wat verschil in natuurlijk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-02-2014 23:12 #942227
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
Dan is dat waarschijnlijk een ontsteking met een Hall sensor.Zie het nu ook ....geen gat voor de olieretour.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
16-02-2014 13:03 #942242
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
vanmorgen bedacht ik me ineens dat mijn '88-er een K6 is. Dan valt de stromberg al af. Misschien dan toch de solex cisac behouden en de sproeierbezetting aanpassen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
08-03-2014 16:51 #942932
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
wat een weertje, heerlijk! Ideaal voor een beetje laswerk.
Afgelopen zomer werd ik er bij de apk al op gewezen dat er een roestgat zat in het balkje boven het rechter achterwiel. Had geen prioriteit, maar vanmorgen dacht ik er ineens weer aan. Dus: lasapparaat uit de mottenballen en bakken maar
de wangen van de banden zijn bruin van het zand. Misschien maar es wat minder bospaden nemen...
en sowieso geen stoeprandjes meer meenemen
helaas tussendoor geen foto's gemaakt van het uitgeslepen gat (? kan dat?) en het plaatje, maar het is weer goed gelukt. Alles er omheen goed opgeschuurd en daarna in de strijkkit gezet. Tot slot wat zwarte lak. Morgen, als de lak en kit droog is, maar even het bos in zodat de hele wielkast weer egaal (stof)bruin is.
verder ben ik de hele auto maar eens systematisch langsgelopen. Ik ben er sinds ik er mee rij, niet zuinig op geweest. Het enige wat ik kon vinden was wat loslatende coating op de chassisbalk onder de auto, rechtsvoor. Was afgelopen zomer ook al, maar is aan m'n aandacht ontsnapt. Nu dus maar ruim om de plek heen de coating weggehaald, alles goed schoongemaakt en -wederom- in de strijkkit en zwarte lak gezet. Voorkomen is beter dan genezen!
Verder kon ik totaal niets aan rottigheid ontdekken. Het laswerk van afgelopen zomer ziet er nog steeds prima uit, ook de plekken met strijkkit. Fijn spul is dat.
En dat interieurtje he.... ik schaam me er wel een beetje voor want het enige wat ik aan de binnenkant heb gedaan, was stofzuigen in de zomer van '13. Daarvoor en daarna heb ik er niet meer naar om gekeken... maar het blijft een schitterend interieur!
en nog even een doorkijkje
Tot slot nog even een algehele inspectie gedaan. De remschijven voor slijten mooi glad af, en de remmen achter werken nog steeds perfect. Heb ik het afgelopen zomer toch goed gedaan allemaal; ik kan nu de trommels er aan beide kanten zo afpakken, het kleeft of klemt totaal niet. En ja, de remkracht is prima en het remverschil minimaal :humor:
Motorblok, versnellingsbak en differentieel zijn helemaal droog. Ook op het blok zelf geen leksporen. Zijn alle uren die ik er in heb gestoken toch niet voor niets geweest.
Fijne auto! Alleen dood- en doodzonde van het verrotte portier linksachter, dat is echt totaal niet representatief voor de rest van de auto.
Afgelopen zomer werd ik er bij de apk al op gewezen dat er een roestgat zat in het balkje boven het rechter achterwiel. Had geen prioriteit, maar vanmorgen dacht ik er ineens weer aan. Dus: lasapparaat uit de mottenballen en bakken maar
de wangen van de banden zijn bruin van het zand. Misschien maar es wat minder bospaden nemen...
en sowieso geen stoeprandjes meer meenemen
helaas tussendoor geen foto's gemaakt van het uitgeslepen gat (? kan dat?) en het plaatje, maar het is weer goed gelukt. Alles er omheen goed opgeschuurd en daarna in de strijkkit gezet. Tot slot wat zwarte lak. Morgen, als de lak en kit droog is, maar even het bos in zodat de hele wielkast weer egaal (stof)bruin is.
verder ben ik de hele auto maar eens systematisch langsgelopen. Ik ben er sinds ik er mee rij, niet zuinig op geweest. Het enige wat ik kon vinden was wat loslatende coating op de chassisbalk onder de auto, rechtsvoor. Was afgelopen zomer ook al, maar is aan m'n aandacht ontsnapt. Nu dus maar ruim om de plek heen de coating weggehaald, alles goed schoongemaakt en -wederom- in de strijkkit en zwarte lak gezet. Voorkomen is beter dan genezen!
Verder kon ik totaal niets aan rottigheid ontdekken. Het laswerk van afgelopen zomer ziet er nog steeds prima uit, ook de plekken met strijkkit. Fijn spul is dat.
En dat interieurtje he.... ik schaam me er wel een beetje voor want het enige wat ik aan de binnenkant heb gedaan, was stofzuigen in de zomer van '13. Daarvoor en daarna heb ik er niet meer naar om gekeken... maar het blijft een schitterend interieur!
en nog even een doorkijkje
Tot slot nog even een algehele inspectie gedaan. De remschijven voor slijten mooi glad af, en de remmen achter werken nog steeds perfect. Heb ik het afgelopen zomer toch goed gedaan allemaal; ik kan nu de trommels er aan beide kanten zo afpakken, het kleeft of klemt totaal niet. En ja, de remkracht is prima en het remverschil minimaal :humor:
Motorblok, versnellingsbak en differentieel zijn helemaal droog. Ook op het blok zelf geen leksporen. Zijn alle uren die ik er in heb gestoken toch niet voor niets geweest.
Fijne auto! Alleen dood- en doodzonde van het verrotte portier linksachter, dat is echt totaal niet representatief voor de rest van de auto.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 111
08-03-2014 17:07 #942934
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1983 360 GLS sedan
Lekker bezig geweest weer Joost, ik ben stiekem best jaloers op jou prachtige 'priv?' werkplek.
Ik vind het interieur ook heel mooi, het straalt aan alle kanten luxe uit, vooral die heerlijke dikke stoelen, het is nog in een zeer goede staat zo te zien.
Jammer dat je niet op de ALV kon zijn, ik had hem graag even bewonderd.
Ik vind het interieur ook heel mooi, het straalt aan alle kanten luxe uit, vooral die heerlijke dikke stoelen, het is nog in een zeer goede staat zo te zien.
Jammer dat je niet op de ALV kon zijn, ik had hem graag even bewonderd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets