1983 360 GLS sedan
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
verblindende xenonverlichting bijvoorbeeld, maar goed dat soort discussies wil ik hier niet (met bericht 462 hoopte ik de discussie af te sluiten, kennelijk heb je dat niet gelezen maar bij deze alsnog)
JA ik heb verzuimd de klepspeling direct te meten en JA ik had daar goede redenen voor en JA het was niet goed voor de motor om hiermee door te rijden en JA dit was een les.
Nu weer koek en ei?
Sorry als het wat kortaf overkomt, maar ik kan niet zo goed tegen dit soort reacties. Ik weet zelf heus wel wat wel/niet goed is (heb ik ook aangegeven) en mensen waar je nooit iets van hoort maar die het er nog even willen "inwrijven"... tja, wat moet ik daar over zeggen?
Ik baal sowieso al want die cilinderkop is wel mooi nieuw en glimmend, maar de kleppen zijn al zowat uitgesteld. Gereviseerd? M'n neus. 3,30 op de eerste klep. Er zat overal tussen 3,7 en 3,9 in, nu dus nog veel minder. Frustrerend is dat. Nou heb ik heel weinig voor de auto betaald dus ik wil absoluut niet spreken over een miskoop (sterker nog ik heb 'm gekocht als oefenobject om te leren lassen, maar het is uit de hand gelopen

Maar goed, het is wel een mooi excuus om er een 2.3 in te hangen. En het onderblok kan ik mooi gebruiken voor m'n 345.
Edit: wat misschien nog wel een goede toevoeging is: alle werkzaamheden en foto's doen misschien vermoeden dat ik een technische achtergrond heb. Dat heb ik niet, allesbehalve zelfs. Ik ben maar een student Managementwetenschappen en dit soort autoprojecten zijn puur hobbymatig. Ik leer door te doen. Of beter gezegd; ik leer nadat ik gedaan heb

Vaak gaat dat heel goed, soms stoot je je neus. Gelukkig heeft dat eerste nog altijd de overhand!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;224407 schreef :
Ik leer door te doen. Of beter gezegd; ik leer nadat ik gedaan heb
Vaak gaat dat heel goed, soms stoot je je neus. Gelukkig heeft dat eerste nog altijd de overhand!
DIT.. geweldig goede instelling!
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
volvofiel;224407 schreef : Maar goed, het is wel een mooi excuus om er een 2.3 in te hangen. En het onderblok kan ik mooi gebruiken voor m'n 345.
Als je toch met een 360 wilt rijden met een 2.3 ga dan voor zoiets:
www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m75280...c624&previousPage=lr
Jouw GLS is nu zo mooi opgeknapt en nog een erg vroeg exemplaar van de sedan. Zoiets zou ik meer koesteren en origineel houden. Vind ik persoonlijk.
Verder vind ik het erg mooi hoe je de auto aanpakt ben benieuwd hoe het eruit ziet nu hij iets verlaagd is

- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;224407 schreef : tja, ik heb ook wel eens ergens geen woorden voor.
verblindende xenonverlichting bijvoorbeeld, maar goed dat soort discussies wil ik hier niet (met bericht 462 hoopte ik de discussie af te sluiten, kennelijk heb je dat niet gelezen maar bij deze alsnog)
JA ik heb verzuimd de klepspeling direct te meten en JA ik had daar goede redenen voor en JA het was niet goed voor de motor om hiermee door te rijden en JA dit was een les.
Nu weer koek en ei?
Sorry als het wat kortaf overkomt, maar ik kan niet zo goed tegen dit soort reacties. Ik weet zelf heus wel wat wel/niet goed is (heb ik ook aangegeven) en mensen waar je nooit iets van hoort maar die het er nog even willen "inwrijven"... tja, wat moet ik daar over zeggen?
Ik baal sowieso al want die cilinderkop is wel mooi nieuw en glimmend, maar de kleppen zijn al zowat uitgesteld. Gereviseerd? M'n neus. 3,30 op de eerste klep. Er zat overal tussen 3,7 en 3,9 in, nu dus nog veel minder. Frustrerend is dat. Nou heb ik heel weinig voor de auto betaald dus ik wil absoluut niet spreken over een miskoop (sterker nog ik heb 'm gekocht als oefenobject om te leren lassen, maar het is uit de hand gelopen), maar 'niets is wat het lijkt' is hier wel op z'n plek. Net als 'na?ef' en 'misleidend'. Dat dit alles een les is geweest hoeft er dus niet nog even subtiel ingepeperd te worden. Dit was niet de eerste keer dat ik bij de neus genomen ben en het zal vast ook niet de laatste zijn.
Maar goed, het is wel een mooi excuus om er een 2.3 in te hangen. En het onderblok kan ik mooi gebruiken voor m'n 345.
Edit: wat misschien nog wel een goede toevoeging is: alle werkzaamheden en foto's doen misschien vermoeden dat ik een technische achtergrond heb. Dat heb ik niet, allesbehalve zelfs. Ik ben maar een student Managementwetenschappen en dit soort autoprojecten zijn puur hobbymatig. Ik leer door te doen. Of beter gezegd; ik leer nadat ik gedaan heb
Je hoeft jouzelf niet te verontschuldigen, was eerder bedoeld als plagende opmerking. Laat ik maar niet ingaan op het xenon verhaal, kan je over oordelen als je er zelf ervaring mee hebt. Ik heb namelijk ook geen zin in een verder verwijtende discussie.
Waar ik wel op wil reageren, ''mensen waar je nooit iets van hoort''. Je mag gerust mijn naam erbij zetten, anders schrijf je het niet. Ik geef mensen regelmatig informatie priv?, Via talloze e-mails. Reden dat ik hier weinig post, is omdat ik het gevoel heb dat modificatie gerelateerde zaken niet erg gewaardeerd worden bij de origineel freaks.

Het geheel van leren door te doen, is niet direct iets mis mee. Natuurlijk kan ik hier een ''maar'' neerzetten, die is er eigenlijk niet. Persoonlijk ben ik gewoon iemand die zo min mogelijk fouten wil maken, en liever vooraf iets 2x bekijkt voor het te doen. Natuurlijk zijn er mensen die dingen anders doen, en dat is soms moeilijk om daar niks op te zeggen. Vooral als ik iets jammer of zonde vind

De hoeveelheid tijd, die je in dit project hebt zitten, daar zal ik nooit over oordelen. Zouden meerdere moeten doen. Voor de eerste keer lassen, zijn er maar weinig die het veel beter doen

Vergeet dit hoofdstuk maar gauw, en ik zal proberen mijn kritiek om te zetten in advies waar je iets mee kan de volgende keer.
Groet, Fabian
- V300 register
- Verbannen
-
Wel balen dat de 'revisie' niet helemaal is wat je had gehoopt. Aan de andere kant is een andere kop zo geregeld en die bouw jij in no-time in (en kost je ook niet de kop

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
en dan het onderblok van een later B230F (met zuigerbodemkoeling).
(euhhhh, ja da's een B230FB dus

kant en klaar kopen is niet leuk

maar goed, voorlopig moet de auto nog even rijdend blijven. Gelukkig rij ik op benzine dus ik hoef op z'n vroegst pas over 40.000 km weer de klepspeling af te stellen.
Ik heb de auto niet gekocht om de "nieuwe" cilinderkop dus dat scheelt.
Iig is een uitgestelde kop zeker geen reden om de auto uit de vaart te nemen. Is maar een klein klusje vergeleken met de tijd en moeite die er al in gestoken is.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;224417 schreef : Het lijkt mij juist een mooie uitdaging om zelf een 2.3 op te bouwen. 531 kop, VX3 asje erin etc.
en dan het onderblok van een later B230F (met zuigerbodemkoeling).
(euhhhh, ja da's een B230FB dus)
kant en klaar kopen is niet leuk
maar goed, voorlopig moet de auto nog even rijdend blijven. Gelukkig rij ik op benzine dus ik hoef op z'n vroegst pas over 40.000 km weer de klepspeling af te stellen.
Ik heb de auto niet gekocht om de "nieuwe" cilinderkop dus dat scheelt.
Iig is een uitgestelde kop zeker geen reden om de auto uit de vaart te nemen. Is maar een klein klusje vergeleken met de tijd en moeite die er al in gestoken is.
Die motor die je wilt heb ik nog in de schuur liggen. Maar die is niet te koop. Af en toe kriebelt het weer om de volvo uit zijn hoekje te trekken en verder te gaan, helaas weinig tijd. Dit is wel mijn goede voornemen voor 2014.
Verder praat je over een uitgestelde kop. Ligt de nokkenas zo laag of weet je niet waarom dit is? Bij een gereviseerde kop hoeft de speling niet kleiner te zijn m.i., tenzij de kop niet goed gereviseerd is.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Jos360;224435 schreef : Die motor die je wilt heb ik nog in de schuur liggen. Maar die is niet te koop. Af en toe kriebelt het weer om de volvo uit zijn hoekje te trekken en verder te gaan, helaas weinig tijd. Dit is wel mijn goede voornemen voor 2014.
Verder praat je over een uitgestelde kop. Ligt de nokkenas zo laag of weet je niet waarom dit is? Bij een gereviseerde kop hoeft de speling niet kleiner te zijn m.i., tenzij de kop niet goed gereviseerd is.
de kop is vrijwel uitgesteld omdat bij de inlaatklep van de eerste cilinder (vliegwielzijde) een stelplaatje van 3,30 mm is geplaatst. Dat is de dunste maat die er te krijgen is.
De rest varieert tussen 3,40 en 3,70 mm. Als de kop echt nieuw zou zijn, zou de dikte nog ver boven de 4 mm moeten liggen.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-