1983 360 GLS sedan
- V300 register
- Verbannen
-
Dat begrijp ik, maar dat kan theoretisch alleen maar als de kleppen hoger liggen, langer zijn of de nokkenas lager ligt of dikker is.volvofiel;224439 schreef : de kop is vrijwel uitgesteld omdat bij de inlaatklep van de eerste cilinder (vliegwielzijde) een stelplaatje van 3,30 mm is geplaatst. Dat is de dunste maat die er te krijgen is.
De rest varieert tussen 3,40 en 3,70 mm. Als de kop echt nieuw zou zijn, zou de dikte nog ver boven de 4 mm moeten liggen.
Dus een van die zaken zou er aan de hand moeten zijn, bij slijtage of herslijpen van de nokkenas zou de klepspeling alleen maar groter moeten worden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter;224453 schreef : of ze hebben versleten klepzittingen gewoon laten zitten en opnieuw ingeslepen op de nieuwe kleppen... dan komen de kleppen ook dieper in de kop te liggen en heb je dunnere plaatjes nodig.
Dat bedoelde ik met een matige revisie. :f
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik heb de auto gekocht als sloper, maar ben zo gek geweest om 'm weer op te lappen. De "nieuwe" kop is daarop niet van invloed geweest.
Iig, ben al de hele middag aan het pielen met de tellerkabel. Na het monteren van de nieuwe veerpoot deed de snelheidsmeter niets meer en ik hoorde ook niets ratelen. De kabel draaide dus niet.
De kabel paste niet lekker in de meenemer, dus eerst die maar wat bewerkt. Daarna draaide de kabel wel, maar deed de meter alsnog niets. Nou blijkt de binnenkabel flink te kunnen bewegen t.o.v. de buitenkabel, waardoor de binnenkabel bij het monteren van de sluiting op de tellerset steeds iets te ver naar binnen gedrukt wordt. Resultaat: eventjes een snelheidsmeter, maar na een hobbeltje valt het spul alsnog stil. En als je hem iets te ver naar voren trekt, trek je 'm weer uit de naaf... zucht.
Afgelopen zomer heb ik een nieuwe kabel van Dafhobby gemonteerd, maar die bevalt dus niet helemaal. Op m'n eerstvolgende vrije middag (misschien morgen, anders volgend weekend) zet ik dus mooi weer de oude kabel terug. Die paste perfect en daarvan kan de binnenkabel tenminste niet zoveel bewegen. Hopelijk heb ik dan weer een betrouwbare, goed werkende snelheidsmeter.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Tom.

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Steven340;224413 schreef :
Verder vind ik het erg mooi hoe je de auto aanpakt ben benieuwd hoe het eruit ziet nu hij iets verlaagd is
de auto is wel duidelijk wat verlaagd nu. Zonder in te boeten wat comfort betreft, trouwens.
NA

VOOR

Hij staat nu mooi recht

Snelheidsmeter werkt ondertussen weer. Heb nog eens flink met de kabel zitten friemelen en tot nog toe... geeft 'ie de snelheid keurig aan.
Wel irritant trouwens dat bij 140 km/h de auto trilt. De banden zijn vorig jaar nog gebalanceerd (al voor de tweede keer), ik heb het idee dat dat balanceren niet helpt en dat er iets met de banden of velgen is. Maar eens rustig de advertenties in de gaten houden, zodra er iets leuks voorbij komt...
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-