show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1983 360 GLS sedan

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-01-2014 22:39 #940951 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan

volvofiel;224439 schreef : de kop is vrijwel uitgesteld omdat bij de inlaatklep van de eerste cilinder (vliegwielzijde) een stelplaatje van 3,30 mm is geplaatst. Dat is de dunste maat die er te krijgen is.
De rest varieert tussen 3,40 en 3,70 mm. Als de kop echt nieuw zou zijn, zou de dikte nog ver boven de 4 mm moeten liggen.

Dat begrijp ik, maar dat kan theoretisch alleen maar als de kleppen hoger liggen, langer zijn of de nokkenas lager ligt of dikker is.
Dus een van die zaken zou er aan de hand moeten zijn, bij slijtage of herslijpen van de nokkenas zou de klepspeling alleen maar groter moeten worden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-01-2014 23:42 #940957 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
of ze hebben versleten klepzittingen gewoon laten zitten en opnieuw ingeslepen op de nieuwe kleppen... dan komen de kleppen ook dieper in de kop te liggen en heb je dunnere plaatjes nodig.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-01-2014 12:02 #940960 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
Je zou eens een compressietest kunnen doen. Weet je snel genoeg hoe het met de staat van de kop, gereviseerd of niet, gesteld is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2014 12:17 #940961 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
Compressie is perfect. Dit is niet meer de originele kop, want zoveel slijtage na 70k km lijkt me stug. Ik denk dat ze zelf wat hebben geknutseld met gebruikte onderdelen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-01-2014 18:44 #940966 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan

Wouter;224453 schreef : of ze hebben versleten klepzittingen gewoon laten zitten en opnieuw ingeslepen op de nieuwe kleppen... dan komen de kleppen ook dieper in de kop te liggen en heb je dunnere plaatjes nodig.


Dat bedoelde ik met een matige revisie. :f

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
03-01-2014 18:55 #940968 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1983 360 GLS sedan
Nou zeg dat wel ja, als je dat zelf zou kunnen controleren (of door iemand die er een goede kijk op heeft) dan zou je toch het bedrijf nalatigheid kunnen verwijten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2014 16:58 #940991 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
tja zou misschien kunnen, maar wat schieten we daar mee op?
Ik heb de auto gekocht als sloper, maar ben zo gek geweest om 'm weer op te lappen. De "nieuwe" kop is daarop niet van invloed geweest.

Iig, ben al de hele middag aan het pielen met de tellerkabel. Na het monteren van de nieuwe veerpoot deed de snelheidsmeter niets meer en ik hoorde ook niets ratelen. De kabel draaide dus niet.
De kabel paste niet lekker in de meenemer, dus eerst die maar wat bewerkt. Daarna draaide de kabel wel, maar deed de meter alsnog niets. Nou blijkt de binnenkabel flink te kunnen bewegen t.o.v. de buitenkabel, waardoor de binnenkabel bij het monteren van de sluiting op de tellerset steeds iets te ver naar binnen gedrukt wordt. Resultaat: eventjes een snelheidsmeter, maar na een hobbeltje valt het spul alsnog stil. En als je hem iets te ver naar voren trekt, trek je 'm weer uit de naaf... zucht.

Afgelopen zomer heb ik een nieuwe kabel van Dafhobby gemonteerd, maar die bevalt dus niet helemaal. Op m'n eerstvolgende vrije middag (misschien morgen, anders volgend weekend) zet ik dus mooi weer de oude kabel terug. Die paste perfect en daarvan kan de binnenkabel tenminste niet zoveel bewegen. Hopelijk heb ik dan weer een betrouwbare, goed werkende snelheidsmeter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2014 01:17 #941001 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic 1983 360 GLS sedan
Anders heb je altijd nog Tom.
Tom.

;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2014 14:26 #941067 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan

Steven340;224413 schreef :
Verder vind ik het erg mooi hoe je de auto aanpakt ben benieuwd hoe het eruit ziet nu hij iets verlaagd is :)


de auto is wel duidelijk wat verlaagd nu. Zonder in te boeten wat comfort betreft, trouwens.
NA
[img


[img


VOOR
[img


Hij staat nu mooi recht :)

Snelheidsmeter werkt ondertussen weer. Heb nog eens flink met de kabel zitten friemelen en tot nog toe... geeft 'ie de snelheid keurig aan.
Wel irritant trouwens dat bij 140 km/h de auto trilt. De banden zijn vorig jaar nog gebalanceerd (al voor de tweede keer), ik heb het idee dat dat balanceren niet helpt en dat er iets met de banden of velgen is. Maar eens rustig de advertenties in de gaten houden, zodra er iets leuks voorbij komt...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-01-2014 16:32 #941068 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1983 360 GLS sedan
Of misschien als er wielen krom zijn ze laten richten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD