1983 360 GLS sedan
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Had ik net met de bezem de ergste blubber eraf geveegd, moet je weer de berm in...

Ik zit er trouwens sterk over te denken om straks "gewoon" belasting te gaan betalen en de komende jaren fijn door te rijden met deze auto, ook als ik afgestudeerd ben en dus dagelijks een auto nodig heb.
Het is een betrouwbare auto gebleken (echt nog geen enkel probleem gehad sinds de ingebruikname) en ik heb er al best wat in ge?nvesteerd. De maagdelijke kilometerstand, goede technische staat en natuurlijk de nieuwe cilinderkop zouden garant moeten staan voor nog vele kilometers...
Er komt iig hoe dan ook geen gas in (principekwestie), dus ik moet nog wel even gaan begroten hoe het financieel zit.
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

Hij krijgt binnenkort een upgrade m.b.t. de voorwielophanging; nieuwe kogels, lagers, veren, schokbrekers, remschijven etc. Ligt nu allemaal bij Anjo omdat de veerpoten gestraald en gecoat worden.
Dat is toch weer een behoorlijke investering, maar tegelijkertijd reden temeer om hier nog een ton of wat bij op de teller te zetten.
Dan zou hooguit een keer de dynamo of startmotor vernieuwd moeten worden maar dat is te overzien.
Overigens heb ik me wel voorgenomen om als de uitlaat kapot gaat, er een custom RVS uitlaat onder te (laten) maken. Niet voor de looks en ik hoef ook absoluut geen sportief geluid, maar puur vanwege de levensduur.
Tel daarbij op dat thuis alle middelen aanwezig zijn om telkens weer met roest af te rekenen en dan kom je tot een heldere conclusie: gewoon doorrijden

- V300 register
- Verbannen
-
Haha, gas kook je op en diesel stop je in een trekker.... Hahaha
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
dat wil ik allemaal niet

maar goed, vanaf maart ga ik een stage volgen (hopelijk een beetje in de buurt) dus dan kan ik eens uitproberen hoe dagelijks gebruik bevalt

gisteren na het werk kwam ik bij m'n auto op de parkeerplaats, stond er ineens een recent ge?mporteerde dikke S90 3-liter automaat in perfecte staat naast. Geweldig om te zien, maar als ik zou moeten kiezen, zou ik toch voor een 360 gaan. Doet u mij maar no-nonsense alstublieft
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-

Het houdt alleen wel een hoop vocht vast, met name in de wielkasten en de randen daarvan, als je op die plekken iets heel geniepig en gemeen hoort lachen op een hoge toon; gefeliciteerd, je hebt het roestduiveltje gespot

Zou ik trouwens ook doen Joost, lekker doorrijden, dat plezier laat jij je door de overheid toch niet ontnemen!
EDIT: Als er zoiets bestaat als toeval (ik geloof er niet in maar toch..) juist deze ochtend heb ik ook een leuk plekje uitgezocht om de 340 op de gevoelige sensor vast te leggen.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

Wouter76;223816 schreef :
Zou ik trouwens ook doen Joost, lekker doorrijden, dat plezier laat jij je door de overheid toch niet ontnemen!
nou moet ik natuurlijk even oppassen dat ik niet geroyeerd of geliquideerd word, maar ik heb geen bezwaren tegen de nieuwe oldtimerregeling. Voor niets gaat de zon op en de belastingvrijstelling voor oldtimers zie ik als min of meer gesubsidieerd autorijden. Ik vind dan ook dat de overheid ons niets ontneemt. Iedereen heeft een vrije keuze.
Maar goed, laten we die discussie maar even in het daarvoor bestemde topic houden dus bij deze gelijk het verzoek om niet in dit topic op deze post te reageren.
Wouter76;223816 schreef : Leuke plaatjes, staat hem goed die blubber
daarom ben ik ook zo blij met de kleur van de 360, de blubber valt nu niet zo op
Edit: foto's zijn trouwens gemaakt bij 't grindgat bij Aozum (=Azewijn, voor de niet-Achterhoekers), kom ik zeer regelmatig langs
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;223817 schreef : nou moet ik natuurlijk even oppassen dat ik niet geroyeerd of geliquideerd wordt, maar ik heb geen bezwaren tegen de nieuwe oldtimerregeling. Voor niets gaat de zon op en de belastingvrijstelling voor oldtimers zie ik als min of meer gesubsidieerd autorijden. Ik vind dan ook dat de overheid ons niets ontneemt. Iedereen heeft een vrije keuze.
Daar stem ik mee in, want inderdaad heb je gewoon de keuze... Neemt niet weg dat het voor veel mensen t?ch een frustratiefactor is. Mensen moeten gaan kiezen, en dat willen ze over het algemeen liever niet.
Mede om die rede ben ik ook benieuwd hoe de 360 gaat bevallen als dagelijkse auto. Zelf overweeg ik namelijk om de 340 Millionaire weer dagelijks in te gaan zetten, met dezelfde denkwijze er achter.
Nu betekent dat in mijn geval natuurlijk w?l dat de 340 Special er uit moet, vandaar dat ik twijfel...
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;223815 schreef : de carburateur kan er niet goed tegen, het kost een hoop bagageruimte, een hoop extra gewicht etc.
dat wil ik allemaal niet
Ik had een tijd geleden een berekening gemaakt: het had mij toen 24.000 euro bespaard door al die jaren woon-werk verkeer op lpg te doen. Alleen al jaar naar Utrecht rijden was 5-6000 euro. Dat soort bedragen moet je aan denken.