show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
360 GL sedan 1986 van Lucluc
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-10-2012 21:15 #916304
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
of het is je vsnaar. geluiden bijna niet uit elkaar te houden. probeer es40 es
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-10-2012 14:44 #916649
door V300 register
www.performance-parts.nl/index.php?optio...egory_id=28&Itemid=1
Zitten hier nou ook de rubbers in voor de reactie- of spoorstangen? Ik weet niet hoe die dingen heten, maar die stangen die schuin lopen vanaf de draagarm naar achteren?
Zitten hier nou ook de rubbers in voor de reactie- of spoorstangen? Ik weet niet hoe die dingen heten, maar die stangen die schuin lopen vanaf de draagarm naar achteren?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-10-2012 15:57 #916652
door V300 register
Volgens mij wel, die buitenste twee donkerblauwe bussen zijn volgens mij die die je bedoelt en die lijken behoorlijk op de
aangeboden bussen.
Bron
Of APP ook de PU-busjes voor de reactiestangetjes/stabilisatiestangetjes kan leveren weet ik niet maar ik heb ze niet voorbij zien komen.
Bron
Of APP ook de PU-busjes voor de reactiestangetjes/stabilisatiestangetjes kan leveren weet ik niet maar ik heb ze niet voorbij zien komen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-10-2012 16:00 #916654
door V300 register
Ah, tof! Dat is precies wat ik bedoel! Aan de linkerkant zijn die rubbers bij mijn waggie zo ingesleten, dat het wiel niet helemaal recht meer staat. Bleek bij uitlijnen. Had jij niet ook zoiets?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-10-2012 16:26 #916656
door V300 register
Zou inderdaad best kunnen dat het daaraan ligt, nooit op gelet eigenlijk. De veerpoot heeft meer camber dan hoort, zou dus kunnen dat het buitenste rubber is uitgezakt/gescheurd waardoor de veerpoot die kant op wordt geduwd.
Maar eens naar kijken als ik bij Erik ben, dat is ook over niet al te lange tijd. Kan ik dan ook gelijk de wiellagers vervangen want ik heb net zoals jij hebt gehad dat ze niet goed waren afgesteld dus nu hoor ze weer (binnen een jaar)
Ga je trouwens voor een complete PU-upgrade? Dat lijkt mij op zich wel wat ik zit alleen een beetje tegen de montage aan te hikken, moet de hele zooi weer los... en ik ben erg benieuwd naar hoeveel verschil je merkt.
Maar eens naar kijken als ik bij Erik ben, dat is ook over niet al te lange tijd. Kan ik dan ook gelijk de wiellagers vervangen want ik heb net zoals jij hebt gehad dat ze niet goed waren afgesteld dus nu hoor ze weer (binnen een jaar)

Ga je trouwens voor een complete PU-upgrade? Dat lijkt mij op zich wel wat ik zit alleen een beetje tegen de montage aan te hikken, moet de hele zooi weer los... en ik ben erg benieuwd naar hoeveel verschil je merkt.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-10-2012 16:45 #916661
door V300 register
Ik weet het nog niet. Ik ga nog even bij de dealer informeren naar welke rubbers nog beschikbaar zijn. En nog nieuwe moeren om de wiellagers opnieuw af te stellen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-10-2012 20:51 #917142
door V300 register
Pittig weekendje met klussen:
- accubak ontroest en behandeld
- hoekje bij de veerpoot gelast (onderkant moet nog) En dit is 1 regel typen, maar uuuuuren werk
- nieuwe remcilinders achter
- nieuwe remvoering achter
- nieuwe remtrommels
- motorolie ververst
- versnellingsbakolie ververst
- differentieel olie ververst
- 1 band opnieuw op de velg + 2 wielen opnieuw balanceren
Resultaat, nagenoeg, of helemaal super wegligging. Niet te vroeg juichen, heb ik geleerd. Maar Gerard, de gastheer van de sleuteldag, heeft er veel aandacht aan besteed.
Schakelen gaat ook ineens super soepel. Ai, had ik dat maar eerder gedaan.
Stom was dat 1 remcilinder al na 1 jaar weer lek was en de ander spontaan afbrak bij ontluchten. Niet normaal meer, die kwaliteit
- accubak ontroest en behandeld
- hoekje bij de veerpoot gelast (onderkant moet nog) En dit is 1 regel typen, maar uuuuuren werk
- nieuwe remcilinders achter
- nieuwe remvoering achter
- nieuwe remtrommels
- motorolie ververst
- versnellingsbakolie ververst
- differentieel olie ververst
- 1 band opnieuw op de velg + 2 wielen opnieuw balanceren
Resultaat, nagenoeg, of helemaal super wegligging. Niet te vroeg juichen, heb ik geleerd. Maar Gerard, de gastheer van de sleuteldag, heeft er veel aandacht aan besteed.
Schakelen gaat ook ineens super soepel. Ai, had ik dat maar eerder gedaan.
Stom was dat 1 remcilinder al na 1 jaar weer lek was en de ander spontaan afbrak bij ontluchten. Niet normaal meer, die kwaliteit

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-11-2012 21:00 #917947
door V300 register
Vandaag rond de veerpoot afgelast (zeg je dat zo?). Bijna een halve meter plaatwerk erin, dus het was nodig. Alles mooi dicht voor de winter. Misschien wordt het ooit nog eens wat met dit gebakje. M'n zusje belde gisteren om te klagen dat ze voor haar auto 240 euro voor de apk had moeten aftikken. In dat perspectief: heb er de afgelopen maanden ruim 1000 euro in gestoken. Veel laswerk, accu, radiateur, allerhande kogels en stuurdelen, remschijven, blokken, trommels en remvoeringen, remcilinders, wiellagers, gasslangen, etc.
Nu binnenkort de voorbalk en dorpels opnieuw in de originele kleur spuiten. Is deels zwart bijgewerkt en dat kan natuurlijk niet.
Nu binnenkort de voorbalk en dorpels opnieuw in de originele kleur spuiten. Is deels zwart bijgewerkt en dat kan natuurlijk niet.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-11-2012 21:54 #917956
door V300 register
Zo, dat is niet weinig plaatwerk.
Goed bezig met het op de weg houden van de sedan!
Goed bezig met het op de weg houden van de sedan!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-11-2012 12:11 #918241
door V300 register
Ik heb sinds kort het probleem dat af en toe het acculampje gaat branden en dat tegelijkertijd de temperatuurmeter terug zakt tot 0. Het acculampje brandt zwak, soms tegelijkertijd met het remvloeistof lampje. Ik heb vorig jaar ook iets dergelijks gehad, maar dan met een zwak brandend choke lampje. Iemand een idee waar ik naar kan kijken?
Verder gisteren een ander ruitenspoeierpompje erin gezet. Ik verslijt er onderhand 1 per jaar
Verder gisteren een ander ruitenspoeierpompje erin gezet. Ik verslijt er onderhand 1 per jaar

Moderators: Mark Smeets