show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
360 GL sedan 1986 van Lucluc
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-09-2012 09:10 #915105
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Het gaat ook ff over de speling meten. Ik heb nu zo'n zoekend weggedrag en trilling. Daarom denk ik dat het de fuseekogels zijn. Linksvoor kraakt ook iets bij inveren, bij drempels ed.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-10-2012 19:47 #915969
door V300 register
Nou, trilling nog niet helemaal opgelost, maar we zijn weer een stukje opgeschoten. Wat kan ik nu nog vervangen? Rubbers van de spoorstangen? Maar waar haal ik die vandaan? Of alle PU onderdelen die ik maar kan verzinnen? Pfff, het is wel een zoektocht zo hoor! Maar het goede nieuws is dat het echt minimaal is en dat de auto veel lichter stuurt en goed rechtuit gaat. Zoekende is weg, alleen nog een lichte trilling in stuur zo tussen 80 en 120 soms een beetje.... Hoe zit het eigenlijk met die trillingsdemper in het stuur? Ik heb wel zo'n zwart omhulsel daar zitten en al eens los gehaald, maar is dat nou de demper, of hoort er wat meer in of om te zitten?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-10-2012 20:00 #915971
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
niet nog ff uitlijnen nu?
je hebt toch weer eea aan kogels vervangen?
je hebt toch weer eea aan kogels vervangen?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-10-2012 21:55 #915987
door V300 register
Vandaag ging m'n broer zijn veerpoten van z'n 240 vervangen, en toen ie de fuseekogels controleerde bleek de originele Volvo fusee kogel die er al minstens 4 jaar op zit nog prima, en een aftermarket fuseekogel die iets meer dan 1 jaar oud was compleet versleten..
ik weet niet wat je allemaal al gecontroleerd en vervangen hebt, maar misschien heb je er iets aan! wij stonden in ieder geval even raar te kijken
ik weet niet wat je allemaal al gecontroleerd en vervangen hebt, maar misschien heb je er iets aan! wij stonden in ieder geval even raar te kijken
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
02-10-2012 22:09 #915989
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Wat jij verteld herken ik wel enigszins Jean-Luc, de trillingen die jij ervaarde voordat je naar de sleuteldag ging in Amersfoort kan ik me natuurlijk niet voorstellen maar ook bij mijn 340 voel ik soms een lichte trilling in het stuur bij rijden op de snelweg met een snelheid van ca 100 km/h, ik heb sterk het idee dat dit ook samenhangt met het soort en de staat van het asfalt waar je op dat moment overheen rijdt.
Wel houd die trilling bij mij dan na een aantal kilometers ook vanzelf weer op, de ene keer wat sneller dan de andere keer, uit jouw verhaal begrijp ik dat jij de trilling constant voelt?
Het kan natuurlijk best zijn dat verschillende wielophangingsrubbers bij mij ook hun beste tijd hebben gehad...
Zeker als je langere afstanden rijd met die trilling in het stuur kan het nogal vervelend worden en ik hoop dan ook dat je de oplossing gaat vinden!
Wel houd die trilling bij mij dan na een aantal kilometers ook vanzelf weer op, de ene keer wat sneller dan de andere keer, uit jouw verhaal begrijp ik dat jij de trilling constant voelt?
Het kan natuurlijk best zijn dat verschillende wielophangingsrubbers bij mij ook hun beste tijd hebben gehad...
Zeker als je langere afstanden rijd met die trilling in het stuur kan het nogal vervelend worden en ik hoop dan ook dat je de oplossing gaat vinden!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-10-2012 22:22 #915993
door V300 register
Volgens mij - als ik dit zo lees - moet ik me ook maar eens wat meer zorgen gaan maken om trillingen

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-10-2012 08:47 #916025
door V300 register
Ahhhh, het valt echt super mee hoor. De weg maakt idd ook uit. De A50 van Eindhoven richting Nijmegen is altijd wat bobbelig. Maar ik denk maar zo: nu we toch bezig zijn gaan we het beestje perfect rijdend maken. Al moet ik me wat meer zorgen gaan maken om de roest overal

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
03-10-2012 14:00 #916052
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Perfect rijdend maken, zo is dat!
Als de 360 zo'n 25 jaar geleden trlllingsloos rondreed dan kan dat nu toch ook?
Als de 360 zo'n 25 jaar geleden trlllingsloos rondreed dan kan dat nu toch ook?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-10-2012 14:39 #916269
door V300 register
Zo, nieuwe accu erin. Ik wilde een 55 a, maar computer said no. Er moet een 75 a in. Maar ja, uit ervaring weet ik al dat die 55 maar net past. Jij eigenwijsje daar bij de onderdelenboer. De 55 paste dus ook maar net. Maar goed, 6 jaar gedaan met een origineel Volvo-exemplaar en heul veul kilometers 
En dan nog iets: bij koppeling ingetrapt begint er een piepje op te komen. Druklager vd koppeling? En kan dit kwaad?

En dan nog iets: bij koppeling ingetrapt begint er een piepje op te komen. Druklager vd koppeling? En kan dit kwaad?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-10-2012 16:42 #916280
door V300 register
buiten dat het een ergerlijk geluid is; nee. totdat het echt begint te schaven en te trillen in je pedaal enzo

Moderators: Mark Smeets