show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
360 GL sedan 1986 van Lucluc
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-07-2012 11:04 #910493
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Dan verhuis ik definitief naar Belgi?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-07-2012 14:14 #910498
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Die ga ik onthouden, eens zien hoe we er over 20 jaar bij zitten dan

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-07-2012 14:57 #910501
door V300 register
[YOUTUBE]vFo428N7xec[/YOUTUBE]
En ik mag hopen dat zij destijds de prijs voor beste videoclip hebben gekregen :+
En ik mag hopen dat zij destijds de prijs voor beste videoclip hebben gekregen :+
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-07-2012 08:33 #910564
door Robbert Jan Veraa
Zeker doen !!! Maar enkel als je je 300's meeneemt.
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Lucluc;202829 schreef : Dan verhuis ik definitief naar Belgi?
Zeker doen !!! Maar enkel als je je 300's meeneemt.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-08-2012 11:10 #914357
door V300 register
Gisteren stuurhuis vervangen. Had ik veel eerder moeten doen, want zo lekker licht en soepel kan een 360 zelf zonder stuurbekrachtiging ook sturen. Nice. Van de week laat ik hem uitlijnen.
Verder nog wel in dubio wat ik met deze auto ga doen. Plaatwerk komen aanzienlijke kosten aan, techniek is goed op orde, auto riijjdt gewoonweg heerlijk, belastingvrij etc. Ik zie betere auto's, maar zeker ook slechtere. En er zit een emotionele band bij: je gaat je toch hechten en weet dat je erop kan vertrouwen. Maar toch, misschien is het niet zo gek om uit te kijken naar een beter exemplaar qua plaatwerk. Aan de andere kant: andere deurtjes erin, bij laten spuiten, nieuwe wielkastranden, stukjes dorpel, deel bodemplaat rechtsvoor, hoekje veerpoot linksvoor..... er is al behoorlijk wat aan gelast, o.a. complete voorbalk, dwarsbalk boven versnellingsbak, kriksteunen, dorpel linksvoor, bodemplaat linksvoor, ophangpunt bladveer linksachter....
Kortom, hij is niet zo mooi, maar rijdt o zo goed, en na ruim 90.000 km heeft ie zich ook wel bewezen. Misschien zijn dit normale afwegingen voor de groot verbruikers/verzamelaars hier. We zullen zien.
Verder nog wel in dubio wat ik met deze auto ga doen. Plaatwerk komen aanzienlijke kosten aan, techniek is goed op orde, auto riijjdt gewoonweg heerlijk, belastingvrij etc. Ik zie betere auto's, maar zeker ook slechtere. En er zit een emotionele band bij: je gaat je toch hechten en weet dat je erop kan vertrouwen. Maar toch, misschien is het niet zo gek om uit te kijken naar een beter exemplaar qua plaatwerk. Aan de andere kant: andere deurtjes erin, bij laten spuiten, nieuwe wielkastranden, stukjes dorpel, deel bodemplaat rechtsvoor, hoekje veerpoot linksvoor..... er is al behoorlijk wat aan gelast, o.a. complete voorbalk, dwarsbalk boven versnellingsbak, kriksteunen, dorpel linksvoor, bodemplaat linksvoor, ophangpunt bladveer linksachter....
Kortom, hij is niet zo mooi, maar rijdt o zo goed, en na ruim 90.000 km heeft ie zich ook wel bewezen. Misschien zijn dit normale afwegingen voor de groot verbruikers/verzamelaars hier. We zullen zien.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2012 11:52 #914361
door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Gewoon door gaan, spijt krijgen doe je toch...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-08-2012 12:56 #914364
door V300 register
In plaats van laswerk uitbesteden een las apparaat kopen en zelf aan de gang gaan

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-08-2012 21:36 #914420
door V300 register
Hmm, nog steeds een 'zoekend' stuurgedrag. Laatst bleek bij balanceren dat 1 velg krom was. Die laten richten, nieuwe wiellagers, nu een ander stuurhuis, op zich geen speling meer kunnen ontdekken op de stuurdelen. Wel moet ik de lagers nog een tikje strakker zetten. Er is iets verticale speling te merken, als je aan het wiel beweegt. De moeren van de lagers zijn aan beide kanten zo vaak ingeslagen, dat ze kennelijk niet goed meer op hun plek blijven. Heb nieuwe moeren, met dank aan Erik. Die ga ik eerst plaatsen, lagers afstellen en dan pas laten uitlijnen. En zou het trillen en zoekend rijgedrag dan een keer over zijn? Als iemand nog tips heeft..... Schokbrekers, spiraalveren, remschijven, remblokken, wiellagers, alles is al vervangen. Rubbers van de spoorstangen (heten die zo? die schuin op de voortrein zitten?) zijn besteld. En dan maar afwachten.... vorig jaar reed ie perfect met dit set wielen, dus het moet op het lossen zijn.... Misschien stuurhuis tikje strakker zetten? Lijkt echt geen speling te geven bij sturen.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-08-2012 21:38 #914422
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
tja, als laatste mogelijkheid heb je dan nog de rubbers idd
maar eerst maar nieuwe moeren en uitlijnen, dat laatste helpt ook een stuk kan ik uit ervaring vertellen
maar eerst maar nieuwe moeren en uitlijnen, dat laatste helpt ook een stuk kan ik uit ervaring vertellen

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-08-2012 13:15 #914651
door V300 register
Uitlijnen is gebeurd. Stuurt iig weer rechtuit en rolt beter. Zal ook wel brandstof besparen. Maar, nog steeds trillen. Ik denk toch maar alle kogels preventief vervangen en voor de 100e keer opnieuw balanceren. Na alle inspanningen zou het toch een keer goed moeten komen. Begin er wel echt genoeg van te krijgen. Misschien op a.s. sleuteldag een diagnose proberen te stellen. Ik weet het niet meer. Er lijkt geen speling op de kogels te zitten. Wielen kunnen natuurlijk toch weer uit balans zijn. Hmm, hij reed vorig jaar perfect stil, dus het moet goed kunnen komen. Ik zag trouwens dat de kogels van de reactiestangetjes ook alweer gescheurd zijn. Vorig jaar vervangen, dus lekkere kwaliteit....
Moderators: Mark Smeets