360 GL sedan 1986 van Lucluc
- V300 register
- Verbannen
Een 360 met carburateur, sedan, GL en van januari 1986 en dan ook nog op lpg.... dat klinkt toch aantrekkelijk. Afijn, inclusief een vol jaar apk is deze schone voor een heel schappelijke prijs van eigenaar gewisseld. De foto's heb ik onderweg even snel bij een tankstation geschoten met m'n telefoon, maar dat is natuurlijk beter dan geen enkele foto:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Het is alleen een auto die nog lang niet voldoet aan de Lucluc criteria. Allereerst is niet bekend wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen, dus dat heeft nu prioriteit. Schokbrekers zijn ook niet meer lekker, dus moet aboluut vervangen worden. Er zit wat speling in de stuurinrichting, al gaat het op de snelweg bij 130 km nog steeds trillingsvrij. Er zijn nog een aantal kleine zaken die opgelost moeten worden: op benzine loopt ie net goed stationair. Grote kans dat de vlotter gaar is (cisac carb....). Er zit een barst in de voorruit, licht van de kachelunit doet het niet, temperatuurinstelling van de kachel gaat erg zwaar, knipperlicht bijft soms hangen (knippert niet, brand wel), auto trekt iets naar links bij hard remmen en vast nog wel meer dingen.
En dan natuurlijk het plaatwerk: deze auto is recent gekeurd, maar zoals we allemaal weten zegt dat echt niet zo veel over de staat van de auto. Ik vind het in ieder geval niet Lucluc-waardig! Voorbalk heeft plekken, wielkasten achter geschaafd en aan 1 kant al een gaatje, dorpels zijn al eens gelast, maar niet al te fraai, linkerachterportier van onderen rot.... en dan heb ik de bodem nog niet eens kunnen bekijken.
Desalniettemin is deze auto een forse kapitaalinjectie dubbel en dwars waard. In de toekomst kan die zichzelf immers terug verdienen! Motortje loopt heerlijk! Goed stationair op lpg, echt beter dan de GLS. Trekt ook goed! Schakelt soepel, koppeling ok, geen schokkend dif, kurkdroge motor, koelvloeistof helder, olie helder, nergens koelwaterlekkage, motor komt snel op temperatuur en de meter blijft gelijk staan, ook in de file. De motor heeft ruim 270.000 gelopen, dus voor Volvo begrippen net ingereden!
Ik ga er de komende dagen eens lekker mee rijden en kijken of de to-do list langer wordt. Ik weet ook nog niet wat ik qua plaatwerk met deze auo wil: net als de GLS een totale aanpak, of gewoon voor de apk goed genoeg. In ieder geval begin ik met de techniek in stapjes. Als de GLS klaar is zal ik wel weten wat er met deze GL moet gebeuren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
En wat dacht je van deze stikker?
Ik ben ook erg benieuwd of lpg door Volvo is ingebouwd. Check de G/B schakelaar:
Ook erg leuk detail is dat de benzine meter de hoeveelheid gas aangeeft. De installatie is sowieso erg netjes ingebouwd, ook achterin is de tank afgeschermd met een stuk passend vloerbedekking. Die zaken doen mij vermoeden dat het een door Volvo geleverde installatie is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
- Berichten: 9
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Zou een dealer de onderhoudshistorie bewaren? En misschien prijs willen geven? Ik zou dat erg leuk vinden!
O ja, het sleutelset is ook compleet, dus gewoon 3 originele sleutels!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
leuke bak luc, dat is een beetje investeren wel waar hea:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Lucluc;136479 schreef : Hij is van 15 januari 1986, heeft een B200K motor met chrome vuldop, fuel cutoff (werkt dit ook bij lpg???) en een VDO tellerset en laatste versie kachelbediening. Dus een hele vroege volledige MKIII. Ik heb ze ook van 1986 gezien met smiths tellerset. Het natuurlijk maar net wanneer ie op kenteken is gezet.
Zou een dealer de onderhoudshistorie bewaren? En misschien prijs willen geven? Ik zou dat erg leuk vinden!
O ja, het sleutelset is ook compleet, dus gewoon 3 originele sleutels!
Normaal gesproken wel!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.