360 GL sedan 1986 van Lucluc
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Lucluc;210856 schreef : Denk toch vlotter, want hard optrekken (of heuvelop, 't is Nijmegen) en de tank is weer vol, en hard remmen en de tank is weeer leeg. De tankvlotter is toch met een magneet? Wie weet hoe dit werkt?
Voor mijn 360: de vlotter is een drijver aan een stang die uitkomt in een variabele weerstand. Vaak is het huisje van deze weerstand dusdanig gecorrodeerd dat er geen contact meer is tussen stang en huisje. De 'wiper' die over de weerstand schuift is vaak nog wel goed genoeg. Het huisje is onderdeel van de stroomkring.
in->huisje->asje wiper->wiper->weerstand->uit
Het hele huisje uit elkaar halen, goed poetsen met een borstel en een schoonmaakmiddel, de gaatjes waarin de wiper roteert weer schoon maken en dan zal hij wel weer gaan.
Voor mijn 340: geen huisje, geen draadweerstand maar een setje koolbanen. Deze waren letterlijk versleten van het schuiven van de wiper. Schoonmaken ging niet meer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Lucluc;210860 schreef : Het gaat om lpg, maistro

- V300 register
- Verbannen
-
Verder vandaag gedaan: spiegel vervangen (was stuk sinds aanrijding met fietser, die er vervolgens als een haas vandoor ging), rubbers spoorstangen, nu PU en de stofhoesjes aan de secundaire aandrijfassen. Op zich allemaal wel te doen, maar ben er toch wel ff zoet mee geweest. Gelukkig kon ik ergens op een brug en binnen, waar het niet zo koud was. Laswerk deze week en dan gaan we richting 400.000 km!!!!
- V300 register
- Verbannen
-

- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Overigens blijf ik me verbazen over hoe fijn deze wagen rijdt. Gisteren nog in een 240 gereden, die technisch goed is, maar mijn 360 gaat ?cht een stuk beter door de bocht. Veel soepeler.