show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

360 GL sedan 1986 van Lucluc

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2012 22:55 #907402 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
De schijf van de ABS zit aan de binnenkant van de remschijf of wiellager. Dus dat lijkt me stug.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2012 00:59 #907407 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc

AvdAkker;199546 schreef : heb je bronnen Alex?
er was bij ons op het werk wat jaren terug ook een genie die vond dat we op een of ander biologisch vet over moesten stappen; sinds kort op teruggekomen omdat dat spul na een winter gewoon helemaal weggespoeld is. er is naar mijn weten geen ander multifunctioneel vet dat dezelfde prestaties/duurzaamheid haalt; keramisch vet (spul dat Erik waarschijnlijk heeft liggen) weliswaar wel maar dat heeft weer andere kleefeigenschappen en heeft eerder de neiging om naast het te smeren oppervlak te eindigen waardoor regelmatiger vetten weer vereist is

ik ging er zo'n klein beetje vanuit, gezien de keurmeesters het in onze nabije omgeving bij de modernere auto's bij zweren en die zullen vast niet allemaal hebben afgesproken om met z'n allen uit de nek te gaan staan lullen.
verder kan ik het niet vinden op de RDW-site.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
03-05-2012 12:57 #907414 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc

AvdAkker;199582 schreef : lijkt me stug Wouter, de delen waar de ABS werkzaam is worden hopelijk niet ingevet:)

Is een typisch gevalletje; klok en klepel van mij dus, weer wat geleerd!

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2012 22:38 #907427 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc

Alex;199592 schreef : ik ging er zo'n klein beetje vanuit, gezien de keurmeesters het in onze nabije omgeving bij de modernere auto's bij zweren en die zullen vast niet allemaal hebben afgesproken om met z'n allen uit de nek te gaan staan lullen.
verder kan ik het niet vinden op de RDW-site.

Dan had je nog niet met mij gesproken.:humor:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-05-2012 21:05 #907467 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Vandaag de remtrommels weer los gehad. Ik heb de slijtranden weggeslepen en voor de toekomst alvast betere remtrommels op de kop getikt. Bij de volgende keer dat er nieuwe remvoeringen op gaan, dan meteen ook betere trommels.

Verder de gasslangen in de motorruimte vervangen. De oude begonnen de scheuren bij de slangklemmen. Uiteraard alles gemonteerd met nieuwe slangklemmen.

En dan het meest uitdagende klusje: het linkervoorscherm los gehaald. Die had een of andere fijne gast aan de dorpel vastgelast. Met dank aan Erik voor het laatste zetje voor het losmaken! Alles grondig gereinigd en in anti-roestprimer gezet. Behalve de stukjes die nog gelast moeten worden. Nu kan ik het scherm in 5 minuten losmaken en is alles al schoon, dus de volgende keer kan een en ander gemakkelijk aangepakt worden. Wordt vervolgt!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-05-2012 10:02 #907486 door V300 register
Bij de gasboer waar ik de nieuwe slangen heb gehaald, wisten ze zeker dat de installatie in mijn 360 pas vanaf 1990 geleverd kon worden. Dus nu weet ik zeker dat hij toch niet nieuw geleverd is met lpg.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-05-2012 20:26 #907596 door V300 register
Toch de handrem links iets bij moeten stellen. De trommel kwam nu gelukkig makkelijk los. Mechanisme iets bijgesteld en handrem komt nu weer vast na twee tot drie klikjes. Was al na een en linker trommel werd warm....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-05-2012 08:59 #907960 door V300 register
Zo vanochtend was het weer zover: rechterspiegel eraf getrapt en ze hebben een fles tegen het rechterachterlicht gegooid. Spiegel heb ik nog wel liggen denk ik, maar de achterlichten zijn op :( Geen fijn begin van de dag, want ik wilde genieten van de koni's. Misschien is een alarm inbouwen niet zo'n gekke optie. Dat kan verder vandalisme beperken.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
14-05-2012 10:54 #907964 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Ik heb nog wel een achterlicht liggen denk ik.. zal vanmiddag voor je kijken als je wilt, dan kan hij nog voor 5 naar de post, heb je hem morgen :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-05-2012 11:41 #907965 door V300 register
Dat weet ik te waarderen! Ik heb nog twee MKII als reserve liggen, maar nu ook maar een voorraad MKIII achterlichten aanleggen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC