Wegenbelasting
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Laurens Camfferman
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 52
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1152
de bezitter van een peugeot 504 gaat de herinvoering van de 30 of 60 dagenkaart heroverwegen.
dit is zeer goed nieuws.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- R.P. Leuvenink
- Offline
- Expert lid
- Al vanaf 2002 in bezit van een Amazon.
- Berichten: 86
Je wordt enorm beknot in je vrijheid van gebruik.
Politiek is draconische maatregelen opperen, de storm kritiek afwachten en dan een beetje toegeven en toch vreselijke maatregelen te kunnen doorvoeren.(en de goegemeente is nog blij ook,’’omdat het een stuk erger had kunnen zijn’’ )
Ik vind dat raar: zeg nou gewoon knetterhard NEE! De Fehac heeft aangetoond dat de import enorm gedaald is, dus het straatbeeld veranderd langzaamaan toch wel weer richting een goede balans tussen nieuwe auto’s en klassiekers. (de oldtimer is per definitie aan het uitsterven, de ene langzamer dan de ander)
Het milieu-argument houdt ook al geen stand...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
En wil ik meer oldtimer rijden, dan pak ik toch gewoon een andere en zet ik een kruisje op de kaart die daar bij hoort?
Natuurlijk is onbeperkt rijden mooier, maar dat zal geen stand houden.
Botweg nee zeggen is in mijn ogen geen constructieve houding en dan zal de politiek je links laten liggen.
Volgens mij maakt het niet zoveel uit of argumenten wel of geen stand houden.
Als het puur om feiten zou gaan, waren er niet beland waar we nu zitten.
Ik begrijp namelijk ook wel dat de afgelopen jaren belastingvrij rijden op LPG in een Amazon en 244 super luxe is geweest.
Het milieu argument houdt gemiddeld geen stand. Maar dat komt denk ik vooral doordat er veel auto's zijn die weinig gebruikt worden en relatief weinig die intensief gebruikt worden. Maar als je die tweede groep apart neemt, weet ik zo net nog niet of het milieu argument wel stand houdt. Dan kon een modernere auto toch overall bekeken wel eens duurzamer zijn ondanks dat er voor de productie van zo'n nieuwe ook veel energie nodig is.
En zelfs als het dan nog steeds duurzamer is om met een oude auto intensief door te kachelen.... Het (politieke) oog wil ook wat. Zo'n D6 in een 240 heet niet voor niks de knikkerbak en kan met name in de winter aardige roetschermen trekken.
Het mooiste vind ik nog dit idee: Emissie afhankelijke belasting . Maar ja, Weekers heeft het ook over goed te implementeren maatregel en dat kon bij deze nog wel eens lastig zijn als je uit wilt gaan van daadwerkelijke emissie. Wel geeft dat een heel gezonde prikkel.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- R.P. Leuvenink
- Offline
- Expert lid
- Al vanaf 2002 in bezit van een Amazon.
- Berichten: 86
Het is niet een op een hetzelfde als een deal maken bij de autohandelaar, maar koehandel is het wel! (kijk maar wat nu gebeurt met het zorgpremie-verhaal: als er maar voldoende mensen echt dwars gaan liggen)
Waarom zou je in je eigen gelederen een oplossing/tegemoetkoming willen voorstellen? Ja zou ook kunnen stellen dat de moderne belastingvrije auto's ook MRB moeten gaan betalen. Een Toyota Prius verbruikt op de snelweg ook gemakkelijk 1:15 bijvoorbeeld. Wat kost telkens een nieuwe wegwerp auto produceren wel niet aan energie?
Waarom geen tol laten betalen voor de NL wegen, dan pak je meteen buitenlands geld mee... maar ja, dat zou dan weer drempelverhogend zijn en slecht voor onze export-economie.
Een 60dagen kaart vind ik teveel bemoeienis van de overheid, we worden steeds verder ingeperkt in onze vrijheden (met nb een liberaal als premier...)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1152
Het fotograveren en vastleggen van kentekens wordt zowieso steeds intensiever en gebeurd toch al dagelijks.
denk aan het prive rijden met auto's van de zaak waarvoor een verklaring geen privegebruik voor is afgegeven
De boetes hiervoor zijn gigantisch en dat zal waarschijnlijk ook het geval worden met een 30 dagenkaart maar het is op zich een mooie en eerlijke regeling voor mensen die niet prive rijden met de auto van de zaak.
Zo is naar mijn mening een 30 dagenkaart een uitkomst voor mensen die weinig met hun oldtimers de weg op gaan.
En vooral voor verzamelaars van meerdere oldtimers vooral deze groep zou onevenredig worden benadeeld.
Ikben het volledig met Lars eens dat de huidige situatie handhaven onlogisch en gewoon op termijn niet haalbaar meer is.
Chiptuning en het monteren van katvervangers ondermijnd emissieafhankelijke belasting omdat vooral diesels die massaal worden gechiptuned van een op papier schone auto in een milieuvervuilend monster zijn veranderd, deze auto's maken ook nog eens veel kilometers en voldoen niet meer aande emissieeisen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Bijvoorbeeld te meten tijdens een APK analoog aan de roettest.
Dan zou ik bijvoorbeeld geld investeren in een geregelde LPG installatie.
Het lastige is alleen dat daar vast nog wel mee te sjoemelen is. Zo kun je ondanks de dopingcontroles in de wielrensport blijkbaar ook gewoon doping gebruiken om te winnen.
Zojuist overigens de letterlijke uitspraken van de kamerleden en staatssecretaris in mijn blogpost Staatssecretaris zegt oldtimer regeling toe erbij gezet. Leuk om te lezen en geeft vertrouwen voor de echte oldtimers.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob ter Huurne
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 12
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.