Wegenbelasting

Lees meer
05-11-2012 20:49 #119964 door Marcel van Soest
Beantwoord door Marcel van Soest in topic Wegenbelasting
gisteren nog even op marktplaats gekeken en het gaat maar door, 1500 Mercedessen te koop van de 4400 aangeboden oldtimers ( dus 1 op 3 ), 267 Volvo's. Van de 1500 ruim 1000 van 1980 tot 1990. Het is geen wonder dat er wat gaat gebeuren en dat het opvalt. Het loopt wel lekker met de petitie van de KNAC, hopen maar dat het wat gaat opleveren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-11-2012 21:23 #119968 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Wegenbelasting
ik hoorde gisteren trouwens van een insider (nee ik heb geen "verkeerde" vrienden) dat er ook al zat omgecatte Benzen belastingvrij rondrijden die nog geen eens 25 jaar oud zijn; schijnt echt big business te zijn!
hopelijk vinden ze een formule om diegenen die het op deze manier voor ons verzieken uit te sluiten!

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-11-2012 21:49 #119978 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Wegenbelasting

"Hans Latenstein" schreef:
ik hoorde gisteren trouwens van een insider (nee ik heb geen "verkeerde" vrienden) dat er ook al zat omgecatte Benzen belastingvrij rondrijden die nog geen eens 25 jaar oud zijn; schijnt echt big business te zijn!
hopelijk vinden ze een formule om diegenen die het op deze manier voor ons verzieken uit te sluiten!


Dat klopt! Dit las ik afgelopen weekend op Autoblog.nl

www.autoblog.nl/hoe-oud-denk-jij-dat-deze-mercedes-g-klasse-is

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-11-2012 22:47 #119984 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Wegenbelasting
Al is het bij die Mercedes nog te bediscussiëren of hij nu van 1980 is of niet. Omgekat is hij niet, wel een "samengesteld" voertuig en dan moet een bepaald minimum deel van het oude voertuig zijn. Zie RDW
Bij een 240 zie je overigens wel steeds meer echt omgekatte auto's. zie bijvoorbeeld het topic Foute/bijzondere/vreemde/grappige advertenties op Marktplaats/Ebay etc. op volvolvo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-11-2012 23:04 #119987 door Alex Janssen
Beantwoord door Alex Janssen in topic Wegenbelasting
Ik heb van een medewerker avn een Duitse Mercedes Niederlassung, Herbrand uit Straelen, vernomen dat er ook jongere Mercedessen uit Duitsland geïmporteerd waarvan de chassisnummers aangepast zijn, oude nummers ingeslagen.
Volgen mijn zegsman zou dit een gangbare praktijk zijn.

ik vind het opmerkelijk want een oplettende keurmeester van de RDW moet dit toch opvallen, een ingeslagen chassisnummer vervalsen is bijna niet mogelijk of er moet een behoorlijke ingrijpende verbouwing plaatsvinden en een kenner ziet het in veel gevallen direct dat er gerommeld is.

Dit zijn activiteiten die geen navolging dienen en uiteraard een strafbare handeling, de dader maakt zich schuldig aan valsheid in geschrifte en in Duitsland aan Urkunde Faelschung en pleegt zodoende een misdrijf.

Ik vermoed dan ook dat een gedeelte van de Mercedes vloot die links en rechts aangeboden wordt op een gergelijke wijze aangepqast is

Het spreekt vanzelf dat deze praktijken tegengewerkt dient te worden, want dit soort activiteiten werpen een smet op ons blazoen en dit kunnen wij in de huidige situatie niet gebruiken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-11-2012 23:12 #119990 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Wegenbelasting
Uiteraard! Grootste probleem is dat de politie de capaciteit er niet voor heeft. Het gros van de auto's worden denk ik omgekat van NL naar NL kenteken en die komen dus niet langs de RDW. Verder moet je behoorlijk wat van de verschillende modellen weten om het op een afstand te zien. Ik heb wel eens een ideetje op m'n blog gezet: omkatindezak.nl . Maar ook voor zoiets geldt, hoe voorkom je valse beschuldigingen.
Als ik op Marktplaats omgekatte 240's zie, meld ik ze wel altijd, maar ik vrees dat Marktplaats er ook niks mee doet.
Des te vervelender voor een niet-wetende koper. Die koopt een auto die voor heel vervelende financiële gevolgen kan zorgen als je ooit bij een wat groter ongeluk betrokken raakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-11-2012 23:44 #119995 door Gertjan Tillema
Beantwoord door Gertjan Tillema in topic Wegenbelasting
Klopt, de meeste gekatte voertuigen hebben een sterk gelijkend broertje in dezelfde kleur en met eenzelfde motorinhoud, maar dan met extra roest en kilometers.

1960 Volvo Amazon
1961 Barkas V901/2
1973 Trabant P601
2001 Volvo V70 T5

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-11-2012 21:14 #120033 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Wegenbelasting
Bij deze 240 lijkt het stuur, plastic onder de deuren en interieur ook niet van een 1981-er. De parafaan is vaak doorslaggevend, maar op de foto's (toevallig?) net niet te zien.
Toch is de pakkans pas wat groter als je auto's gaat klonen .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-11-2012 17:09 #120175 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Wegenbelasting
Hebben jullie Politiek 24 gevolgd? Het kanaal van de NOS.
Vandaag werd het Belastingplan besproken.
De staatssecretaris heeft een regeling voor rijdend cultureel erfgoed toegezegd.
zie ook het verhaal op mijn weblog Staatssecretaris financiën zegt MRB regeling toe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-11-2012 17:27 #120176 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Wegenbelasting
Goed nieuws, Lars! Kan je het stukje digitaal sturen voor de voorpagina?

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.