Wegenbelasting

  • R.P. Leuvenink
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
  • Al vanaf 2002 in bezit van een Amazon.
Lees meer
12-11-2012 21:30 #120322 door R.P. Leuvenink
Beantwoord door R.P. Leuvenink in topic Wegenbelasting
Even wat anders: een 30 of 60 dagenkaart wordt door velen eerlijk gevonden. Stel de overheid neemt dit over, berekent tegeijkertijd uiteraard wat er wordt 'misgelopen'' aan inkomsten. Wat denkt u dat die 60 dagenkaart gaat kosten? 1/6 deel van een jaarwegenbelasting?
Ik gok op minimaal 50%... juich je dan nog? Dat zou in mijn geval (Amazon LPG) een kleine 500 euro zijn... voor 60 dagen??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-11-2012 12:58 #120347 door Oscar Keur (GAST)
Beantwoord door Oscar Keur (GAST) in topic Wegenbelasting

"Daan van Oosten Slingeland" schreef:
Waarom zou je voor het semi-dagelijks gebruik van de autowegen niet belast mogen worden? Dat schiet het idee van de belastingvrijstelling voor incidenteel gebruik van de klassieker een beetje voorbij...


Dat mag zeker belast worden! Ik probeerde voornamelijk een punt te maken dat er meer manieren zijn om je oldtimer te gebruiken, dan deze alleen in het weekend of elke dag te gebruiken.

Verschillende regelingen combineren -om een consensus te vinden- is denk ik ook mogelijk.
Gewoon even wat brainfarts...;
Een lage MRB, met aanvullend een kilometerheffing (alleen de bureaucratie die daarmee gepaard gaat)
Tolwegen, hartstikke eerlijk! Alleen een gruwel met de spits...

Los van alles ben ik wel van mening dat in elke regeling een vrijstelling moet zijn voor de "échte" oudjes,
maw een vrijstelling voor alle voertuigen die ook vrijgesteld zijn van APK.

Maar het liefste heb ik uiteraard ook een volledige vrijstelling :)

Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-11-2012 17:13 #120352 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Wegenbelasting
Een berichtje van vandaag in de Telegraaf:
www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nie...toch_gespaard__.html

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
13-11-2012 19:30 #120356 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Wegenbelasting

"Oscar Keur" schreef:
Los van alles ben ik wel van mening dat in elke regeling een vrijstelling moet zijn voor de "échte" oudjes,
maw een vrijstelling voor alle voertuigen die ook vrijgesteld zijn van APK.


Apk vrijstelling vind ik ook zo'n vreselijke regel. Omdat je auto ouder is dan bj 59 heeft hij geen apk nodig want elke eigenaar zal hem goed onderhouden? Levensgevaarlijk! Ik vind die 2 jaar regel ook al discutabel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-11-2012 19:48 #120357 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Wegenbelasting

Een berichtje van vandaag in de Telegraaf:
www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... ard__.html


Dat geeft weer moed als ik het zo lees. Wat betreft de apk daar ben ik het deels mee eens, die om de 2 jaar is in mijn ogen onzin. Het gros is 30 of meer jaren oud en het gros rijd veel dus is er ook slijtage. Dan is een jaarlijkse apk in mijn ogen het beste en is de berijder ook bewust van het hebben van een oldtimer. Zo voorkom je deels dat gehop van wrak naar wrak en loont het niet meer om oldtimer te rijden dus deze mensen vallen dan af en blijven de liefhebbers over die wel een oude auto vertroetelen ondanks dat ze er elke dag mee naar hun werk rijden.

Ik hoop dat ik nog mag mee maken dat ik mijn 245 kan restaureren, zou wel een beetje wrang zijn, heb het nu zo ver dat ik al het plaatwerk dubbel heb, een grote werkplaats die bijna af is. Het liefst rij ik het hele jaar in mijn klassieker (volvo 245)en heb daarnaast nog mijn andere oldtimer (opel admira) als zomer auto.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-11-2012 20:13 #120358 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Wegenbelasting
Op min blog heb ik ook maar weer eens een update geschreven.
KNAC petitie regeling oldtimers groot succes, dus?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2012 14:00 #120427 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Wegenbelasting
Zojuist vers van het Volvolvo forum: huidige regeling blijft grotendeels, alleen voor diesels gaat de grens naar 35 jaar.
Zie ook update op mijn blog hopelijk is dat bericht inderdaad waar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2012 14:12 #120428 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Wegenbelasting
mmmmm... hoe moet dat dan met die 'tweede auto'? Ik heb alleen twee klassiekers. Klein licht doosje met wielen kopen en meteen en permanent schorsen?

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2012 14:33 #120429 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Wegenbelasting
Ik heb er weinig vertrouwen in.
en voor hoe lang gaat dit gelden onder windvaan Rutte 2,een week, een maand of een jaar?.
Voor veel ondernemers maakt het niet meer uit, het consumentenvertrouwen is geschaad, verkopen ingezakt en ondernemers gaan ermee stoppen.

Wel een goede tijd om te kopen, de prijzen zakken, maar ja, al die kentekens op je naam, tricky :mrgreen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2012 14:53 #120430 door Rutten
Beantwoord door Rutten in topic Wegenbelasting
Dat zou al heel goed nieuws zijn! Vond het al zo zuur dat een regering met zo'n regeerakkoord komt een maand nadat je een 164 (op lpg) hebt gekocht.
Mocht de MRB er wel komen moeten de tweewielige Batavus oldtimertjes maar weer van stal komen en gaat de 164 op stal om te bewaren totdat ik de mrb à 125 p.m. kan betalen. Weg gaat hij in ieder geval niet! :D LPG uitbouwen is ook geen optie met een verbruik van 1:6 en de huidige benzineprijzen.

Wat voor regeling er uiteindelijk wordt ingevoerd blijft toch afwachten, in dit land is niets zeker totdat het zover is. En tot die tijd lekker belastingvrij door blijven rijden en genieten! ;)

Volvo 164 1972 B30a 4 handbak
Batavus mot'o-mat 1962 JLO-piano GA50 Automaat
Batavus MK4 1975 Sachs 50/4CF NL 4 voetbak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.