Wegenbelasting

Lees meer
15-11-2012 18:46 #120434 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Wegenbelasting
De SP helpt ook mee. Ik heb overigens niet op ze gestemd, maar het is wel goed van ze.
www.sp.nl/verkeer/nieuwsberichten/13079/...tuigenbelasting.html

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2012 22:05 #120442 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Wegenbelasting
Kijk, dat zijn goede berichten. Nu dus ook al steun in de Kamer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-11-2012 12:54 #120478 door geul
Beantwoord door geul in topic Wegenbelasting
Er gaat actie komen

Good Vibrations

Waarom Good Vibrations?
Het nieuwe voorstel van de regering treft de oldtimerbezitter hard. Niet alleen de bezitters/liefhebbers (minimaal 63.000 volgens de KNAC protest-petitie), maar ook bedrijven die hierin faciliteren. De gevolgen van dit nieuwe wetsvoorstel zijn dan ook bijna niet te overzien. Veel mensen zullen hun geliefde voertuig moeten wegdoen, bedrijven zullen mensen moeten ontslaan of zelfs hun deuren noodgedwongen moeten sluiten en het zal een enorme impact hebben op de talloze oldtimer gerelateerde evenementen in Nederland. Daarnaast zullen de prijzen van onze geliefde oldtimers een enorme val maken waardoor er miljoenen zomaar zullen ‘verdampen’.

Doelstelling:
Het behoud van de vrijstelling voor oldtimers zoals het nu bij de wet geregeld is. De FEHAC is al aan het onderhandelen en wij hebben de FEHAC nodig omdat zij het orgaan is dat de juiste contacten heeft bij de regering om tegen deze wet in te gaan.

Datum:
Vrijdag 1 maart 2013
Deze datum is met zorg uitgekozen. De wintermaanden staan voor de deur en de ervaring leert dat veel oldtimers in de winterstalling staan. Ook heeft het niet veel zin om deze actie te plannen in de voor veel mensen toch al drukke decembermaand. Deze actie heeft veel voorbereiding nodig en zullen er diverse vergunningen voor aangevraagd moeten worden.

Locatie:
Den Haag

Omschrijving actie:
Good Vibrations wil het grootste Concours’d’Elegance organiseren wat er ooit gehouden is. Met deze rijdende stoet van cultureel erfgoed maken we een ronde door Den Haag om te laten zien wat voor prachtige oldtimers wij in Nederland hebben. Wij willen er een mooie en positieve dag van maken en onszelf van onze mooiste kant laten zien want dat zijn wij met onze oldtimers.

Voor wie:
Het is de bedoeling dat ALLE merken oldtimers met deze rit meerijden. Samen maken wij een statement wat Nederland gaat missen als deze wet gewijzigd gaat worden en dat willen wij niet.

Aanmelden?
In Nederland zijn ongeveer 70 oldtimer merken bekend met een bijbehorende club. Niet iedereen is lid van een club, daar zijn wij ons van bewust. Om organisatorische redenen zullen we het concours d’elegance per automerk laten vertrekken vanaf het verzamelpunt om het geheel orderlijk te laten verlopen. Als onderliggende gedachte voor het evenement is natuurlijk tevens protest aan tekenen tegen de maatregel of mocht de maatregel naar wens al dan niet zijn aangepast, als bedankje naar het volk en de regering.

Hierover praten wij 21 november tijdens de vergadering van de FEHAC met deze desbetreffende clubs. Het is dan dus niet noodzakelijk lid te worden van de club, maar de club van het merk oldtimer waar je in rijdt coördineert vanuit het bestuur de aanrijdtijden en communiceert weer met Good Vibrations hoeveel auto’s we mogen verwachten.

Milieu:
Omdat klassiekerliefhebbers door de regering weggezet worden als milieuvervuilers, hetgeen inmiddels al volledig ontkracht is ( cortonville.com/ec-street/erics- ... d+verstand), willen we op deze dag een ludieke actie organiseren.
We vragen daarom of iedere deelnemer aan het concours d’elegance/rijdend protest een kleine donatie wil doen op een speciaal daarvoor te openen bankrekening zodat we op 1 maart een cheque kunnen uitreiken aan www.treesforall.nl .

Pers:
Op deze actie zal heel veel pers afkomen. Hier gaan wij een perscentrum voor inrichten. Wij zijn nog op zoek naar mooie ontroerende, speciale en gekke verhalen van mensen wie op die dag met hun auto geïnterviewd willen worden.

Meld je daarom aan op de Facebook pagina en deel het verhaal en je oldtimer. Op deze manier leren we elkaar ook kennen.

Als de wet toch zo blijft:
Mocht het zo zijn dat de wet toch gehandhaafd blijft dan zijn wij blij en vieren we feest. Dan zullen we de rondrit gebruiken als een bedankje want we plannen hem immers langs het befaamde torentje!

Guiness Book of Records
Er is nog geen melding van het langste Concours d’Elegance ter wereld, dus we willen deze dag officieel op laten tekenen in het Guiness Book of Records!

Organisatie:
Maria Pels (Organisator King Cruise) (Buick leSabre Sportcoupe 1967)
Gert-Jan Gerlach (filmmaker Gerlach Film & TV)
Andre Bolhoeve (Voorzitter AAC)

Facebook:
www.facebook.com/groups/132939090189930/
word lid van de groep!


Gr Morpheus



www.oldtimerautosite.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-11-2012 13:19 #120480 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Wegenbelasting
Mooi initiatief, maar waarom een vrijdag? Zaterdag zijn meer mensen vrij en beschikbaar om naar Den Haag te gaan.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
17-11-2012 14:18 #120482 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Wegenbelasting
@ Rob, zaterdag is er geen ambtenaar aan het werk :D

Nu ik er over nadenk had het beter een donderdag kunnen zijn, vrijdag werken er ook niet veel ambtenaren :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-11-2012 12:10 #120497 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Wegenbelasting
Ik zou er maar niet aan beginnen! Mogelijk gaat de overheid daar dan meten hoe groot de vervuiling van oldtimers is.Wie weet valt dat dan in ons nadeel uit! Ik denk ook , dat je er geen toestemming voor krijgt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2012 16:00 #120535 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic Wegenbelasting
Ik sluit me helemaal bij Niek aan, niet aan beginnen. Bovendien zul je zien dat het merendeel van de deelnemers in auto,s rijden met de bouwjaren 1980-1986, en dat lijkt mij niet zo slim.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • R.P. Leuvenink
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
  • Al vanaf 2002 in bezit van een Amazon.
Lees meer
19-11-2012 19:37 #120544 door R.P. Leuvenink
Beantwoord door R.P. Leuvenink in topic Wegenbelasting
Zit ook op Mercedes-forum: dat die dat zeggen kan ik mij voorstellen, maar auto's van pakweg voor 1975 moet kunnen. Anders, als je keuze hebt uit meerdere bolides, degene kiezen voor met LPG. Als ze luchtkwalitiet gaan meten moet het vergeleken worden met bv een gemiddelde file.
Ik durf de uitdaging wel aan dat dat net zo vervuilend is

Ik vind het een prima initiatief. Iemand een betere?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2012 21:25 #120553 door Rob ter Huurne
Beantwoord door Rob ter Huurne in topic Wegenbelasting

"Niek de Boer" schreef:
Ik zou er maar niet aan beginnen! Mogelijk gaat de overheid daar dan meten hoe groot de vervuiling van oldtimers is.Wie weet valt dat dan in ons nadeel uit!

Lol, ik zat exact hetzelfde te denken toen ik 't las. :)

Toestemming zal geen probleem zijn: het is immers openbare weg. Alleen als je met z'n allen ergens stil gaat staan of de boel gaat opstoppen kan je wel eens problemen krijgen denk ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-11-2012 16:32 #120566 door Lars Rengersen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.