Wegenbelasting

Lees meer
29-10-2012 16:59 #119591 door Gertjan Tillema
Wegenbelasting is gemaakt door Gertjan Tillema
Burgers, trek uw beurs!
Want onder het mom van milieu (door de VVD, proest) mogen we gaan betalen. Ook voor die voertuigen die max 1000 km per jaar rijden. Zie pagina 38 van dit bundeltje plannen .

Ik zeg: FEHAC, kom d'r maar in!

1960 Volvo Amazon
1961 Barkas V901/2
1973 Trabant P601
2001 Volvo V70 T5

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2012 17:11 #119593 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Wegenbelasting
Ik heb het gelezen, de wegenbelasting-vrijstelling wordt afgeschaft voor het milieu.
Dus geen uitzondering genoemd :mrgreen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2012 17:20 #119594 door Gertjan Tillema
Beantwoord door Gertjan Tillema in topic Wegenbelasting
Al denk ik niet dat de soep zo heet zal worden gegeten als ze wordt opgediend.
De echte klassiekers gaan 's winters bijna allemaal op stal. Die gaan dus massaal geschorst worden, voor minimaal een maand of 5 per jaar. Weg voordeel voor de staat, terwijl ze bij de RDW gek worden. Dus hier zal wel iets voor verzonnen worden, wellicht een drempel van 35 jaar ofzo. Of dat geen enkel nieuw voertuig nog belastingvrij wordt.

1960 Volvo Amazon
1961 Barkas V901/2
1973 Trabant P601
2001 Volvo V70 T5

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2012 17:47 #119597 door Vilmar Dijkstra
Beantwoord door Vilmar Dijkstra in topic Wegenbelasting
Heel leuk voor het milieu, maar wel de maximumsnelheid naar 130 zetten, hahahaa

Amazon 1960 two tone 6 volt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2012 17:53 #119599 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Wegenbelasting
Ik hoop het, ik vrees echter van niet, dit is echt en het gebeurd ook echt :(

Dit betekent dat er een gouden tijd gaat aankomen om oude volvo"s te kopen.
Tenzij er een exportmarkt gevonden gaat worden zal het grootste deel worden gedumpt op de "markt"
En voor een appel en een ei.
Dus heel slecht nieuws voor handelaren in oldtimers.

Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat aflopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2012 19:16 #119613 door 13589-dummy
Beantwoord door 13589-dummy in topic Wegenbelasting
Ik ben benieuwd wat ze dan willen, het volle pond zal het toch niet worden? (Hoop ik)
En jahoor tuurlijk voor het milieu! Geloof je het zelf! Ik niet.het is net hoe je het bekijk, een jonge auto die op de sloop komt is volgens mij meer milieu belastend .......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2012 19:21 #119616 door Ronald Zwerus
Beantwoord door Ronald Zwerus in topic Wegenbelasting
www.autoweek.nl/autonieuws/21089 ... rs-vervalt zie ook autoweek

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2012 19:27 #119617 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Wegenbelasting

"Gertjan Tillema" schreef:
Ik zeg: FEHAC, kom d'r maar in!

Nou, de Fehac is in diepe slaap volgens mij.
Ik heb ze op 9 september de volgende mail gestuurd:

Hallo Fehac,

Op jullie site staat een vermelding over de verschillende partijprogramma's en hun attitude ten aanzien van motorrijtuigenbelasting.

Op woensdag 12 september 2012 mag Nederland weer naar de stembus voor de Tweede kamerverkiezingen. Wat zijn de gevolgen voor de oldtimer ?

In het volgende artikel staat welke partijen de belastingvrijstelling voor oldtimers willen afschaffen* of beperken.
www.rendement.nl/fiscaal/nieuws/ ... tocht.html

Hierbij maakt men een klassieke fout: men rekent met een belastingopbrengst die, indien het plan uitgevoerd wordt, er niet blijkt te zijn. Want: wie gaat er nu veel belastinggeld betalen voor iets dat hij weinig gebruikt ?

*= afschaffing voor oldtimers wordt niet met name genoemd; echter rekeningrijden, kilometerheffing of betalen per km wel. we weten dat deze partijen geen voorstander zijn van uitzonderingen voor oldtimers.
Zie www.cpb.nl/publicatie/keuzes-in-kaart-2013-2017 blz 56

Jullie schrijven hier dat afschaffing niet met name wordt genoemd. Verschillende partijen schrijven echter wel:
"De afschaffing van de mrb voor oldtimers leidt tot een lastenverzwaring van 0,2 mld euro in 2017."
[Zoeken op oldtimer in het document)

Zoals ik dat lees, gaat dat wel wat verder dan invoering van betalen per kilometer (waar ik voorstander van ben).
Als verzamelaar van klassieke Volvo's (bouwjaar 1966 t/m 1974) zou het afschaffen van de MRB voor mij veel impact hebben.
Ik rij namelijk ook zo af en toe met de auto's en schorsen is voor mij dus geen optie.
De invoering van deze lastenverzwaring zou er voor mij toe leiden dat ik een aanzienlijk deel van mijn verzameling zal moeten verkopen.
Tegelijkertijd zullen de auto's door deze maatregel significant in waarde dalen.

Daarmee is de situatie in mijn ogen ernstiger dan jullie op jullie website schetsen.
Ik ben dan ook benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken.

Hoe groot achten jullie de kans dat de maatregel ingevoerd wordt?
Wat doet de Fehac en wat kan de Fehac hiertegen doen?

Alvast bedankt,
Groeten Lars
(lidnr. 11816 van de Volvo Klassieker Vereniging)

Helaas geen reactie gehad. Op hun site staat ook alleen een oud bericht van 12 september.
Volgens mij had de Fehac moeten voorkomen dat het op deze ongenuanceerde manier in het akkoord kwam.

Lekkere timing trouwens, heb net vandaag mijn 245 te koop gezet . De prijs heb ik maar meteen naar beneden bijgesteld. Kan ik de rekening voor het verschil aan het kabinet sturen? Ik dacht dat de overheid stond voor stabiel en betrouwbaar en dat je er lange termijn beslissingen aan kon ophangen.
Mooie domper na twee jaar klussen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2012 20:15 #119633 door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic Wegenbelasting
Stabiel in ieder geval niet. Hoeveel keer is er niet gesteggel geweest om de langstudeerboete, en nu opeens is hij opgeheven? Eveneens onbegrijpelijk.

Via de Dafclub ben ik ook bij Fehac aangesloten volgens mij. Hun instelling valt me nu ook flink tegen.

Goed dat je de mail gedeeld hebt op het forum!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ben Ekeler (GAST)
  • Ben Ekeler (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-10-2012 21:44 #119651 door Ben Ekeler (GAST)
Beantwoord door Ben Ekeler (GAST) in topic Wegenbelasting
Een eerste reactie van Harald Bresser, RAI Vereniging:

RAI Vereniging is verbaasd over deze zet van het nieuwe kabinet. Deze hadden we niet verwacht. We kunnen ons dan ook niet voorstellen dat dit voorstel ongeschonden door de Tweede kamer komt. Voor de echte liefhebbers en bezitters van auto's ouder dan 30 jaar zou deze regeling eigenlijk moeten blijven bestaan. Wij zijn kritischer op met name de youngtimer diesels. Als er nu auto's in Duitse binnensteden geweerd worden, moeten die dan in ons land fiscaal gestimuleerd worden door ze vanaf -uiteindelijk- 30 jarige leeftijd een lager tarief te laten betalen? De regering had daar trouwens al enige tijd geleden een 'oplossing' voor bedacht door die eigenaren de LPG- en dieseltoeslag uit de MRB gewoon te laten betalen. Dat is veel meer de lijn waar RAI Vereniging bij aansluit.
Nu worden alle oldtimerbezitters over één kam geschoren en dat lijkt niet een goed plan.

Zegt mijnheer Aart tegen Pino: Ga een ei leggen joh !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.