rdw keuring ivm vermogen verhoging.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2009 10:54 #778318 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
Hete pepers! -- > 215 pk en 340 Nm!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2009 11:11 #778320 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
de wijziging is dus dat ze eindelijk een normaal prijsje aan de geluidsmeting gehangen hebben..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-05-2009 13:04 #778332 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
Ja, zo zou je het kunnen bekijken. Maar je hebt ook geen rijgedrag keuring meer op het circuit. Kan voor sommigen ook een grooot voordeel zijn. Ik laat die van mij ook keuren, dit is een B21ET motor. Ze gaan uit van het standaard vermogen, dus 150 pk. Ik heb er een grotere turbo op zitten met een intercooler, dit maakt niks uit. Ook als je auto is gechipt gaan ze uit van het standaard vermogen. Je gaat namelijk niet op een vermogensbank.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2009 15:23 #778354 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
dat laatste klopt, de rdw heeft nog steeds geen vermogensbank... maar als jij een 600pk en 780nm dynopapiertje met jouw chassisnummer, en kenteken laat zien krijg je dat nog steeds n.p. op je kentekenbewijs.

ga je boven de 40% vermogenswinst t.o.v. standaard, mag je nog steeds naar lelystad voor de wegliggingstest.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-05-2009 19:46 #778383 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
Ok,
Dat laatse geloof ik graag. Ik zit dus perfect met die standaard 150pk. Daarom snap ik ook niet zo goed dat iedereen die B230 FT enz. wil hebben. Qua vermogen niet heel veel meer, maar wel veel meer gedoe met keuring en inbouw. Je zit weer met een andere kabelboom etc. Eeen B21 ET heeft een lekkere mech. injectie, dikkere turbo, intercooler en andere injectoren en rijden maar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2009 23:52 #778417 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
Vandaar dat ik de B230FK noemde. Zelfde blok als de B230FT, maar dan met een low pressure turbo. Standaard 135 pk en 210 Nm. Helemal veilig binnen de 40% regeling dus, maar wel m?t zuigerbodemoliesproeiers en met 2 chipjes al betrouwbaar op te voeren naar 215 pk en 340 Nm met de standaard turbo en het standaard uitlaatsysteem. V??l meer vermogen is ook mogelijk maar eigenlijk onnodig.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
23-05-2009 00:48 #778422 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
nu pap in de deeltijd ww zit..... :wtf2:
heeft tie toch alle tijd :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-05-2009 10:04 #778512 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
Klopt wel, maar je zit toch met je kabelboom enz. te klojen.
Die oude motoren zijn veel makkelijker in te bouwen en aan te passen.
Ook deze motoren krijg je zonder veel moeite rond de 200 pk.
Maar inderdaad je zit voor de keuring ook helemaal goed.
Ik hoop dat ik die van mij toch zo rond oktober kan laten keuren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
24-05-2009 10:57 #778515 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
zou je misschien een showroom topic kunnen maken met enkele foto's van je project? Volgens mij ben je de eerste hier op het forum die deze motor erin ligt, en het lijkt me een zeer interessant en boeiend project :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-05-2009 11:51 #778520 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
..

360 Turbo Intercooler;105930 schreef : Klopt wel, maar je zit toch met je kabelboom enz. te klojen.
Die oude motoren zijn veel makkelijker in te bouwen en aan te passen.
Ook deze motoren krijg je zonder veel moeite rond de 200 pk.
Maar inderdaad je zit voor de keuring ook helemaal goed.
Ik hoop dat ik die van mij toch zo rond oktober kan laten keuren.


Een B230FK is toch echt wel makkelijker in te bouwen dan een B21ET met kjet. Tevens tunebaarder door de EFI en er zijn makkelijker en goedkoper onderdelen voor te krijgen.

Kjet vereist een veel sterkere pomp, oudere electronica, dure injectoren, dure sensoren etc etc.
Je kunt een FK/FT inbouwen met een 240 kabelboom, deze zit los van de rest van de auto in een 240 en is dus stand alone aan te sluiten. Daarnaast heb je de sensoren nodig die als het goed is bij het blok zitten dat je koopt en de computers. Ok dat zit er bij een B21ET ook bij maar al het 240/740/940 spul vanaf 1989 is bij een LH inbouw bruikbaar.

Daar een FT/FK uit een 940 van '95 -'98 komt betekent dat je veel makkelijker onderdelen ervoor kunt vinden. Het management is ook veel dynamischer wat betreft inspuiting en ontsteking, daardoor rijdbaarder en zuiniger/efficienter. LH past zich veel beter aan op een andere nokkenas, een grotere turbo, een grotere intercooler etc etc. Ook zijn er nog maar weinig mensen in NL die je kunnen helpen om een kjet wagen af te stellen.

Als Kjet al in een auto zit en goed loopt (zoals in mijn eigen 242) dan is er niks mis mee, maar bij een motor inbouw zou ik EFI altijd verkiezen boven Kjet of je moet al om de een of andere rede aan motorsport reglementen gebonden zijn waardoor kjet vereist is.
Toch heb ik zoals gezegd zelf ook een Turbo met kjet en zal het er voorlopig nog wel even in blijven zitten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD