rdw keuring ivm vermogen verhoging.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
ga je boven de 40% vermogenswinst t.o.v. standaard, mag je nog steeds naar lelystad voor de wegliggingstest.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Dat laatse geloof ik graag. Ik zit dus perfect met die standaard 150pk. Daarom snap ik ook niet zo goed dat iedereen die B230 FT enz. wil hebben. Qua vermogen niet heel veel meer, maar wel veel meer gedoe met keuring en inbouw. Je zit weer met een andere kabelboom etc. Eeen B21 ET heeft een lekkere mech. injectie, dikkere turbo, intercooler en andere injectoren en rijden maar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
heeft tie toch alle tijd :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Die oude motoren zijn veel makkelijker in te bouwen en aan te passen.
Ook deze motoren krijg je zonder veel moeite rond de 200 pk.
Maar inderdaad je zit voor de keuring ook helemaal goed.
Ik hoop dat ik die van mij toch zo rond oktober kan laten keuren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
360 Turbo Intercooler;105930 schreef : Klopt wel, maar je zit toch met je kabelboom enz. te klojen.
Die oude motoren zijn veel makkelijker in te bouwen en aan te passen.
Ook deze motoren krijg je zonder veel moeite rond de 200 pk.
Maar inderdaad je zit voor de keuring ook helemaal goed.
Ik hoop dat ik die van mij toch zo rond oktober kan laten keuren.
Een B230FK is toch echt wel makkelijker in te bouwen dan een B21ET met kjet. Tevens tunebaarder door de EFI en er zijn makkelijker en goedkoper onderdelen voor te krijgen.
Kjet vereist een veel sterkere pomp, oudere electronica, dure injectoren, dure sensoren etc etc.
Je kunt een FK/FT inbouwen met een 240 kabelboom, deze zit los van de rest van de auto in een 240 en is dus stand alone aan te sluiten. Daarnaast heb je de sensoren nodig die als het goed is bij het blok zitten dat je koopt en de computers. Ok dat zit er bij een B21ET ook bij maar al het 240/740/940 spul vanaf 1989 is bij een LH inbouw bruikbaar.
Daar een FT/FK uit een 940 van '95 -'98 komt betekent dat je veel makkelijker onderdelen ervoor kunt vinden. Het management is ook veel dynamischer wat betreft inspuiting en ontsteking, daardoor rijdbaarder en zuiniger/efficienter. LH past zich veel beter aan op een andere nokkenas, een grotere turbo, een grotere intercooler etc etc. Ook zijn er nog maar weinig mensen in NL die je kunnen helpen om een kjet wagen af te stellen.
Als Kjet al in een auto zit en goed loopt (zoals in mijn eigen 242) dan is er niks mis mee, maar bij een motor inbouw zou ik EFI altijd verkiezen boven Kjet of je moet al om de een of andere rede aan motorsport reglementen gebonden zijn waardoor kjet vereist is.
Toch heb ik zoals gezegd zelf ook een Turbo met kjet en zal het er voorlopig nog wel even in blijven zitten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.