rdw keuring ivm vermogen verhoging.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Dit waren volgens mij de conclusies:
Als de geinstalleerde motor niet origineel in een 360 is geleverd moet je een geluids en vermogenstest laten doen.
Meer als 40% vermogenstoename = wegliggingstest.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Eigenlijk hetzelfde alsof je zelf je eigen auto bouwt. Het mag allemaal, maar de RDW moet de auto uitgebreid testen om een typegoedkeuring te geven.
Komt 'ie daar niet doorheen => jammer dan, pech gehad.
Streng, maar volkomen begrijpelijk. Je betaalt er ook flink voor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Bodejodel;88739 schreef : Ik zou even zoeken hier op het forum, er zijn al diverse mensen mee bezig geweest.
Dit waren volgens mij de conclusies:
Als de geinstalleerde motor niet origineel in een 360 is geleverd moet je een geluids en vermogenstest laten doen.
Meer als 40% vermogenstoename = wegliggingstest.
Een vermogenstest hoeft niet. Wel kan het zijn dat ze een papiertje van de fabrikant willen waar op staat hoeveel vermogen het ingebouwde blok heeft. En evt. de emissie-eisen.
Er moet wel altijd een technische keuring gedaan worden door de RDW. Ze letten op inbouw etc. Denk aan leidingen die goed lopen/nergens tegenaan schuren e.d.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Als de nummers van het blok overeen komen met bijvoorbeeld een officiele fabrieksmanual of specificatie van een ander type auto /uitvoering waar die motor w?l in geleverd is, kun je die papieren meenemen om het vermogen "aan te tonen".
Als je die papieren niet erbij kunt laten zien, moet je maar hopen dat de RDW het motortype zelf kent (uit de gegevens die ze van andere types in hun systeem hebben).
Dit is dus link voor als je een motor inbouwt die bijv. nooit in Nederland geleverd geweest is (ik noem de 2L 16V turbo itali? uitvoering)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
AvdAkker;89016 schreef : wouter bedoeld daar de turbo verzie van:D de B204GT en de B204FT zie het topic van frank de boer
De 780 is ook met die motor geleverd, en dat bedoelt ie ook;)
Een 780 is nooit met een 2L 16V zonder turbo geleverd...
En ik vermoed ook nooit met een B204FT, meen dat die alleen in de 960 zijn geleverd. Niet dat er zoveel verschil is..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Maar wat ik eigenlijk bedoel is of er iemand al zo'n keuring heeft gedaan. Of blijft iedereen met het orginele kenteken rijden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.