rdw keuring ivm vermogen verhoging.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-06-2009 22:51 #786051 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
Pcies; mijn ervaring met geruchten is dat je beter van het slechtste scenario uit kan gaan totdat het tegendeel bewezen is. Dus toch ter keuring aanbieden bij de RDW, en dan hoor je vanzelf wel dat je zot bent en voor niets in Lelystad staat (of niet natuurlijk;D )

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-06-2009 23:35 #786058 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
ja, maar dat zei je net ook al :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-06-2009 18:09 #786084 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
Niet waar hoor :D
(damn... dubbelpost... verwijderd dus)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-07-2009 23:23 #787865 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
Ok, heb vandaag het nieuwe kentekenbewijs binnen gekregen:w00t:

Hoe ging het bij mij in z'n werk?

1. Afspraak gemaakt voor motorwissel (heeft een bepaalde naam, weet ik niet meer)
2. Naar keuringsstation gereden op dag van afspraak
3. Papieren afggeven (alleen deel 1A)
4. Auto naar binnen gereden:P
5. Eerst wordt het VIN nummer gecontroleerd. Keurmeester heeft soort uitdraai van huidige papieren en kijkt dat na.
6. Keurmeester vroeg wat er anders was (4 cyl. ipv 6 en 2000cc ipv 2800cc). Motortype wordt opgeschreven
7. Kon ik het vermogen aantonen (en cylinderinhoud)? Ja, had een uitdraai van een volvo greenbook.
8. Naast motortype ook motorcode (soort identificatienummer van de motor). Was moeilijk te zien, dus heb hem papieren van de donorauto laten zien. Heeft de keurmeester gecontroleerd (ik denk dat ze dan kijken of de motor uit een gestolen auto komt)
9. Keurmeester keek onder de kap, niet zo lang ofzo, gewoon of het er netjes uit zag. Vraagt naar de motorsteunen (origineel of zelf gemaakt?)
10. Kijkt onder de auto naar de motorsteunen en stuurdelen (as die het stuurhuis in gaat moet vrijlopen van kabels etc.) Duurde niet lang, had ie snel gezien.
11. Keurmeester rijdt auto remmentestbank op, zeer softe test. Wielen draaien iets van 15 km/h en dan remt hij langzaam tot aan blokkeren (ongeveer).
12. Naar de weegbrug. Eerst totale auto, en dan alleen de achteras.
13. Auto wegrijden en naar de balie om te betalen. Ik was ?50,- kwijt.

Dan een paar dagen wachten. Alleen cylinderinhoud, cylinderaantal, vermogen en gewicht is veranderd. Handelsbenaming (type) etc. is gelijk gebleven.

Hopelijk is het verhaal nu weer wat duidelijker

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-07-2009 23:30 #787870 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
Dat klinkt als een niet zo heel spannende en vooral administratieve aangelegenheid.
Samengevat is het dus genoeg als je alles gewoon deugdelijk op orde hebt en met officiele papieren kan aantonen wat het originele vermogen is (en dat je blok legitiem verkregen is :D )?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2009 23:31 #787871 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
ja heel duidelijk, maar toch wil ik je allereerst feliciteren met je legale ombouw:y: en vervolgens wel enkele dingetjes doorvragen...:

wat heb jij uiteindelijk in je auto gelegd tov origineel?
- verschil cylinderinhoud?
- vermogenverschil?
- NA naar Turbo conversie?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-07-2009 23:34 #787873 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.

AvdAkker;113127 schreef : ja heel duidelijk, maar toch wil ik je allereerst feliciteren met je legale ombouw:y: en vervolgens wel enkele dingetjes doorvragen...:

wat heb jij uiteindelijk in je auto gelegd tov origineel?
- verschil cylinderinhoud?
- vermogenverschil?
- NA naar Turbo conversie?


Dank je!

Het was een V6, 2849cc, 156 pk NA
Het is nu een 4 in lijn, 2000cc, 190 pk turbo (maar zonder kat. wat niet uitmaakt bij omkeuring)

En ik denk dat ze idd controleren dat je blok niet gejat is. Lijkt me ook wel logisch toch?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2009 23:35 #787874 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
ok, dat is in principe nog wel "jammer" omdat je met die swap nog niet aan 40%+ vermogenswinst zit. ik ben benieuwd wat dat toevoegd aan het totaalplaatje van het keursysteem.

was er geen geluidstest trouwens?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-07-2009 23:36 #787875 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
Dit valt dus eigenlijk ook nog in de oude "40%" regel, ware het niet van het verschil in cylinders.

[edit] ^^what he said ^^

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-07-2009 23:39 #787877 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
Wat ik gelezen heb op het volgende forum, maakt dat niet uit, het vermogen tov origineel. Maar zeker weten doe ik dat niet...

KLIK

Topic gaat over omkeuren na 1 mei 2009 (dus met de nieuwe regels). Lees het eens door, staan nog wel goede dingen in!

Lijkt hier wel een chatroom:P

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD