rdw keuring ivm vermogen verhoging.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
(damn... dubbelpost... verwijderd dus)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Hoe ging het bij mij in z'n werk?
1. Afspraak gemaakt voor motorwissel (heeft een bepaalde naam, weet ik niet meer)
2. Naar keuringsstation gereden op dag van afspraak
3. Papieren afggeven (alleen deel 1A)
4. Auto naar binnen gereden:P
5. Eerst wordt het VIN nummer gecontroleerd. Keurmeester heeft soort uitdraai van huidige papieren en kijkt dat na.
6. Keurmeester vroeg wat er anders was (4 cyl. ipv 6 en 2000cc ipv 2800cc). Motortype wordt opgeschreven
7. Kon ik het vermogen aantonen (en cylinderinhoud)? Ja, had een uitdraai van een volvo greenbook.
8. Naast motortype ook motorcode (soort identificatienummer van de motor). Was moeilijk te zien, dus heb hem papieren van de donorauto laten zien. Heeft de keurmeester gecontroleerd (ik denk dat ze dan kijken of de motor uit een gestolen auto komt)
9. Keurmeester keek onder de kap, niet zo lang ofzo, gewoon of het er netjes uit zag. Vraagt naar de motorsteunen (origineel of zelf gemaakt?)
10. Kijkt onder de auto naar de motorsteunen en stuurdelen (as die het stuurhuis in gaat moet vrijlopen van kabels etc.) Duurde niet lang, had ie snel gezien.
11. Keurmeester rijdt auto remmentestbank op, zeer softe test. Wielen draaien iets van 15 km/h en dan remt hij langzaam tot aan blokkeren (ongeveer).
12. Naar de weegbrug. Eerst totale auto, en dan alleen de achteras.
13. Auto wegrijden en naar de balie om te betalen. Ik was ?50,- kwijt.
Dan een paar dagen wachten. Alleen cylinderinhoud, cylinderaantal, vermogen en gewicht is veranderd. Handelsbenaming (type) etc. is gelijk gebleven.
Hopelijk is het verhaal nu weer wat duidelijker
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Samengevat is het dus genoeg als je alles gewoon deugdelijk op orde hebt en met officiele papieren kan aantonen wat het originele vermogen is (en dat je blok legitiem verkregen is )?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
wat heb jij uiteindelijk in je auto gelegd tov origineel?
- verschil cylinderinhoud?
- vermogenverschil?
- NA naar Turbo conversie?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
AvdAkker;113127 schreef : ja heel duidelijk, maar toch wil ik je allereerst feliciteren met je legale ombouw:y: en vervolgens wel enkele dingetjes doorvragen...:
wat heb jij uiteindelijk in je auto gelegd tov origineel?
- verschil cylinderinhoud?
- vermogenverschil?
- NA naar Turbo conversie?
Dank je!
Het was een V6, 2849cc, 156 pk NA
Het is nu een 4 in lijn, 2000cc, 190 pk turbo (maar zonder kat. wat niet uitmaakt bij omkeuring)
En ik denk dat ze idd controleren dat je blok niet gejat is. Lijkt me ook wel logisch toch?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
was er geen geluidstest trouwens?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
[edit] ^^what he said ^^
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
KLIK
Topic gaat over omkeuren na 1 mei 2009 (dus met de nieuwe regels). Lees het eens door, staan nog wel goede dingen in!
Lijkt hier wel een chatroom:P
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.