rdw keuring ivm vermogen verhoging.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-05-2009 22:10 #778716 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
Ok, dit is erg interessant.
Begrijp ik goed dat ik met mijn 760 met B204GT (200pk) naar de RDW kan gaan (hier in de buurt, dus niet lelystad) en daar zowel de technische keuring als de geluidsmeting (ik blijf binnen de 40%) kan doen? Geluidsmeting is iets van 290 euro geloof ik.
Maar nog veel belangrijker, Volvo Nederland kan me geen verklaring geven mbt de B204GT (emissie/vermogen). Kan ik dan instructieboekje/belgisch kentekenbewijs donorauto/greenmanual van volvo meenemen als referentie voor het vermogen? Zou goed uitkomen namelijk.

(Ik ben nog bezig met Volvo NL, ze kunnen dat papiertje echt wel regelen, als ze maar willen...)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2009 22:22 #778726 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
ja, maar voor wat ik hierboven begrepen heb zijn die belachelijk hoge kosten van de geluidsmeting vervallen en is het nu een iets normaler bedragje.

flip21;106136 schreef : Maar nog veel belangrijker, Volvo Nederland kan me geen verklaring geven mbt de B204GT (emissie/vermogen). Kan ik dan instructieboekje/belgisch kentekenbewijs donorauto/greenmanual van volvo meenemen als referentie voor het vermogen? Zou goed uitkomen namelijk.

zodra ze officiele documentatie (van de fabriek dus) hebben waar het vermogen aan af te leiden valt adhv jouw motorcode, dan is dat voldoende. greenmanual van volvo voldoet daar dus al aan, kentekenbewijs donorauto ook.

hou n.a.v. die technische keuring ook rekening met een weging, je kentekenbewijs en voertuiggewicht wordt ook aangepast.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-05-2009 22:25 #778728 door V300 register
Ik heb met een steekproefcontroleur gesproken, hij heeft gebeld met zijn hulpdesk. Hij kon mij vertellen dat je inderdaad sinds 1 mei (eisen zijn toen verandert) met je auto gewoon bij een rdw keuringsstation kon keuren. De eisen zijn versoepelt m.b.t. motor overbouw. Je kunt inderdaad ook met een ander document waaruit blijkt dat de motor daaruit komt, gewoon naar dekeuring. Het gaat er namelijk om dat ze die gegevens overnemen. Ik heb gelukkig ook de papieren van de donorauto nog. Dit moest absoluut goed komen. Bel anders even met een station bij je in de buurt om te vragen of een belgisch bewijs ook voldoende is.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-05-2009 22:26 #778730 door V300 register

AvdAkker;106146 schreef : ja, maar voor wat ik hierboven begrepen heb zijn die belachelijk hoge kosten van de geluidsmeting vervallen en is het nu een iets normaler bedragje.

zodra ze officiele documentatie (van de fabriek dus) hebben waar het vermogen aan af te leiden valt adhv jouw motorcode, dan is dat voldoende. greenmanual van volvo voldoet daar dus al aan, kentekenbewijs donorauto ook.

hou n.a.v. die technische keuring ook rekening met een weging, je kentekenbewijs en voertuiggewicht wordt ook aangepast.

Ok, dat zou geweldig nieuws zijn!:D
En ze mogen hem wegen, hij is van 1982 dus.. ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-05-2009 22:27 #778732 door V300 register

360 Turbo Intercooler;106148 schreef : Ik heb met een steekproefcontroleur gesproken, hij heeft gebeld met zijn hulpdesk. Hij kon mij vertellen dat je inderdaad sinds 1 mei (eisen zijn toen verandert) met je auto gewoon bij een rdw keuringsstation kon keuren. De eisen zijn versoepelt m.b.t. motor overbouw. Je kunt inderdaad ook met een ander document waaruit blijkt dat de motor daaruit komt, gewoon naar dekeuring. Het gaat er namelijk om dat ze die gegevens overnemen. Ik heb gelukkig ook de papieren van de donorauto nog. Dit moest absoluut goed komen. Bel anders even met een station bij je in de buurt om te vragen of een belgisch bewijs ook voldoende is.

Ik ga er achteraan!:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-05-2009 22:38 #778736 door V300 register
Laat even weten wat eruit komt. Voor motorbouwers onder ons toch zeer interresant.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-05-2009 18:42 #778869 door V300 register

360 Turbo Intercooler;106156 schreef : Laat even weten wat eruit komt. Voor motorbouwers onder ons toch zeer interresant.

Als het goed is ben ik vrijdag bij de RDW. Ik zal het dan vragen!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-06-2009 22:40 #784031 door V300 register
Ben nog niet bij de RDW geweest... :sad:
Druk met tentamens etc.

Zou een telefoontje ook uitkomst bieden? Of heeft iemand anders inmiddels al meer informatie?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2009 16:34 #784619 door V300 register
Ik heb de RDW gebeld en vervolgens iemand van de technische ... gesproken.

Voor mijn geval (van 6 naar 4 cylinders) geldt een technische keuring op een RDW station. Als je daar doorheen komt kijken ze of er een geluidstest gedaan wordt (hij zei niet nadrukkelijk dat dit altijd gebeurde...).
Het aantonen van motorvermogen gewoon met iets van Volvo, neem maar wat documenten mee... haha

Wel zei hij, en dat is ff schrikken, dat de grens voor vermogenstoename nu 20% is, en dan heb ik een probleem, want dan zit ik er 3 pk overheen.. maar als ik het goed begreep was dit voor de geluidsmeting.. hij zei niets over een wegligginstest.

Dat ga ik dus even uitzoeken op de RDW site, en anders toch ook nog eens langs het keuringsstation... (RDW site heb ik al bekeken, vrijwel niets te vinden over die 20%, maar ook niet over de bekende 40%....)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2009 17:05 #784626 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
20%... dat is ook jammer...

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC