rdw keuring ivm vermogen verhoging.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
ikzelf heb een catchy manier gevonden om zonder herkeuringen en poespas legaal te rijden. de manier waarop vereist wat improvisatie en is ook niet bij elk blok mogelijk.
kon dit niet dan was ik iig al wel een van de rdw kandidaten geworden ja, er zijn er nog een paar die zover gaan komen. maar legale (dus met rdw herkeuring) prestatie gerichte ombouwen zijn er voor een 300 nog niet geweest in nederland volgens mij.
het is overigens zo dat na rdw herkeuring het kenteken hetzelfde blijft, en het kentekenbewijs veranderd wordt, mits hij daar doorheen komt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik ga inderdaad even contact opnemen met de rdw. We zien wel wat er uit komt. In principe blijft het wel legaal. Als ik 40% bij het standaard vermogen op tel kom ik op 161 legale pk's. Het blok (B21ET) heeft 155pk. Fabrieksopgave. Ik heb ook nog het orginele kenteken van de donorauto misschien kan ik ze hiermee overtuigen. NA eventuele goedkeuring kunnen we de intercooler wel weer plaatsen + dikkere turbo. Moet ook een project blijven he?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
dit is waarschijnlijk een papierwerk kwestie, incl weging en evt met geluidstest.
dat je het kenteken hebt van de donorauto is een groot voordeel! hieruit kunnen ze eenvoudig het aantal kw's vergelijken. met wat een 360 max mag hebben (met de 40% meegerekend)
nog een tip; ga bellen, dat bespaard je een stuk of 50 mailtjes van de std klantenservice die eerst een bevestiging van ontvangst sturen, en vervolgens een mail dat hij is doorgestuurd naar de technische service van de rdw.. de email antwoorden van die technische dienst zijn ook niet altijd direct, wat in een misopvatting leidde in een ander topic. het stiekeme motto is ook om motorombouwen zoveel mogelijk te ontmoedigen uiteraard;)
zet van tevoren wel alles op papier wat je wil vragen, dat scheelt al een hoop.
succes!
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Vraag ook zijn naam zodat je nog een keer terug kunt bellen mocht je iets vergeten zijn.
- V300 register
- Verbannen
AvdAkker;89016 schreef : wouter bedoeld daar de turbo verzie van:D de B204GT en de B204FT zie het topic van frank de boer
Denk je nou echt dat als een 780 geen V6 heeft er een turbo ontbreekt? :humor:
De 780 is nooit met minder dan het snelste blok van dat type geleverd. Het is dat de V6 bij volvo geen turbo had, anders was het een turbo only wagen geweest.
Maar ik lees net dat je dat al gezien/bedacht had. :woops:
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Als je het binnen een week wilt weten moet je de RDW gewoon bellen.
Mijn tip: bel 2x met dezelfde vraag (niet vlak achter elkaar natuurlijk).
Immers, ??n getuige is geen getuige.
- V300 register
- Verbannen
- Mark Smeets
- Moderator
tsjah en de rest..?? eigen keuze en verantwoordelijkheid he;)
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
- Mark Smeets
- Moderator