rdw keuring ivm vermogen verhoging.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Als je veel te hard gereden hebt en daarbij een ongeluk veroorzaakt komt er vast een technische keuring. Als ze daarbij zien dat je de regels m.b.t. motortuning/vermogenaanpassing/wat dan ook aan je laars hebt gelapt, betekent dat automatisch dat je er gloeiend bij bent.
ZELFS als je aangereden zou worden en het compleet niet jouw schuld is, zullen ze er naar kijken als ze een vermoeden hebben.
Verzekeringsmaatschappijen redeneren niet logisch, maar met de portemonnee in de hand.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
volvofiel;148383 schreef : ZELFS als je aangereden zou worden en het compleet niet jouw schuld is, zullen ze er naar kijken als ze een vermoeden hebben.
Ik denk dat de tegenpartij dan lekker in zijn handjes kan wrijven, want als zij kunnen bewijzen dat je auto niet voldoet aan de regels en de gegevens van het voertuig niet overeenstemmen met de werkelijkheid, dan ben jij hoe dan ook in fout... Dan ben jij dus nog meer de klos, want dan kan jij nog opdraaien voor de schade aan de ander (ook al was je niet in fout!)
Ik vind het maar een linke soep, zeker mensen als Anjo, Eric, Frits... Die zijn zeker van hun wagens, dan kunnen ze hem net zo goed juist op kenteken laten keuren! Het is gewoon een te groot risico!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
er moet door de verzekeringsmaatschappij nog steeds aangetoond worden waarom een dergelijke wijziging bijdraagt aan het ongeluk, motor valt daar dus vrijwel altijd buiten.
- V300 register
- Verbannen
Dus in dat opzicht is het wel zo verstandig alles juist te doen!
- Chris Kobes
- Nieuw lid
Btw over chiptuning voor dat een kameraad van me een nieuwe chip in zn 9-3 Turbo installeerde heeft die het ook even nagevraagd bij zijn verzekering. Was niet nodig om op te geven, omdat dat zoveel wordt toepgepast.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Persoonlijk zou ik het zekere voor het onzekere nemen, voorkomt een hoop gezeur. Het zijn geen speelgoedautootjes...
- V300 register
- Verbannen
Alles wat ik hier zeg is 'ohne Gew?hr' maar zou je in een opgevoerde 340 voor het stoplicht staan en een rimpelsaurus ploegt zijn Atos achterin dan maakt het ook geen lor uit of er een turbomotor in ligt, Atos=fout en klaar. Je hebt dan ook niet te maken met je eigen verzekering, maar met die van de tegenpartij. En met die verzekeraar heb jij geen polis afgesloten.
- V300 register
- Verbannen
- Chris Kobes
- Nieuw lid
Je leven lang betalen zit denk ik nie in de planning.