rdw keuring ivm vermogen verhoging.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2010 19:40 #836377 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
lijkt me stug, wanneer is het motorvermogen zelf de oorzaak van een ongeluk..

als je met 160 op een 80 weg uit de bocht vliegt en je auto tegen een boom zet, dan heb je gewoom 80km te hard gereden en is dat de oorzaak

als je voorrang hebt om een kruising en een malloot die dat niet denkt rijd je in je linkerflank, dan lijkt het me ook niet dat jij de schuldige bent doordat je door het meervoudige vermogen sneller op kan trekken

als je nu zoveel vermogen hebt dat tijdens accelereren je achteras onder de auto vandaan vliegt en een stel voetgangers omver rijd; dan wordt het een ander verhaal, maar voordat je dergelijk vermogen draait ben je wel even verder:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2010 20:39 #836380 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
Nou ik denk dat de verzekering de vermogenstoename weinig uitmaakt, maar als je het niet aangeeft dat de auto infeite veranderd is (meer pk's). Zou je met een ongeldige polis rond kunnen rijden.
Als je je auto dusdanig veranderd is het wel zo veilig om ook even bij de verzekering te informeren wat hun hiervan denken.

Bij de RDW ga je gewoon langs en dan keuren ze het wel als je de papieren op orde hebt :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2010 22:27 #836384 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
in dat geval zijn nagenoeg alle auto's illigaal, hoeveel tdi's zijn er niet gechipt?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
22-06-2010 22:40 #836388 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
in principe is dat ook illegaal ja. Maar dat zie je van buiten niet, en wie gaat een gecrashte auto nog op de rollenbank zetten?

Ik denk dat je daar niet te makkelijk over moet denken Anjo, verzekeringen zijn gewoon bedrijven die zoveel mogelijk geld willen verdienen, dus als ze zich er ook maar onderuit kunnen zeiken, zodat ze niet hoeven te betalen, zullen ze dat doen. Ook al heeft het motorvermogen niks met het ongeval te maken zoals je aangeeft. Je rijdt met een andere motor rond dan op de papieren? Jammer, dat was niet de afspraak, dan ben je dus niet verzekerd...

Overigens ben ik het niet eens met dat voorbeeld van die bocht. Juist door die snelle motor haal je ook makkelijker 160 op die 80 km weg. Maar dat even terzijde.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2010 22:47 #836394 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
verzekeringen zijn inderdaad lastig maar er word gewoon niet/nauwelijks gekeken naar wat er onder de kap zit na een ernstig ongeval, wat heeft het voor nut? wanneer is het belangrijk om te weten of een auto wel/niet opgevoerd is? ze kijken liever of de remmen nog wel werkten, wat de evt abs deed vlak voor de klap etc.

en met dat laatste ben ik het juist weer niet eens, met een ferrari mag je ook gewoon max 80 op een 80 weg, niet 180 omdat je zoveel vermogen hebt en er toch zo naar kunt accelereren...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
22-06-2010 22:52 #836400 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
Je zult maar net die ene persoon zijn waar ze dan wel onder de kap kijken... Dat is het punt ;)

Een ferrari loopt af fabriek zo hard, en tuurlijk mag je dan maar 80 op die weg. Maar een 360 bijvoorbeeld moet voor 160 op een 80 weg toch genoeg moeite doen. Maar lepel je er een aardig 2.3 turbo blokje in, dan vliegt die veel sneller naar de 160. Daardoor kun je binnen een kortere afstand die 160 al bereiken, terwijl je die normaal niet had gehaald misschien (de weg is tenslotte niet altijd vrij).
Daarnaast lepel je meestal niet een dikkere motor erin om daarna langzamer te gaan rijden.
Ik ben het met je eens dat het ongeval ook met de originele motor had kunnen gebeuren, maar er is zeker een verband tussen 'auto tuning' en 'te hard rijden', wat in dit geval de oorzaak is van het uit de bocht vliegen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2010 22:54 #836401 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
power equals speed?

nja, ding van mij heeft tov standaard ook veeeeeel meer vermogen maar ik rij nu echt niet automatisch 160 waar je 80 mag. ik vind het maar een rare vergelijking die je maakt, verkeersregels gelden altijd en zijn gelijk voor iedereen, maakt geen ruk uit of je je auto opgevoerd hebt of niet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-06-2010 22:59 #836402 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
begrijp ons niet verkeerd Anjo, we staan geheel achter je :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
22-06-2010 23:00 #836403 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
160 hoeft ook niet perse, dat heb ik over genomen uit je voorbeeld.
Maar je rijdt nu zeker harder als toen er nog een standaard 1.4 inlag met vario, gewoon omdat je ook op korte stukjes veel sneller op tempo bent.
Stel je hebt een bocht net buiten de bebouwde kom, zeg 200 meter..
Met die standaard vario had je dan net 75 ofzo erop plankgas (aangenomen je rijdt netjes 50 binnen de bebouwde kom) en met de turbo haal je makkelijk op dezelfde afstand al 110. Laten we voor de rest aannemen dat je constant met 110 verder rijdt. Dan heb je nu dus die 110 al in die bocht erop zitten terwijl je met de originele motor al voorbij die bocht was voordat je de 110 gehaald had.. snappie?

Uiteindelijk moet de bestuurder natuurlijk inschatten waar hij hard kan rijden en is dat ook de oorzaak. Maar met een snellere motor maken 'domme' chauffeurs veel sneller zo'n fout.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2010 23:14 #836408 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
ja ik snap je theoretische beredenering maar ik zie totaal niet dat dat bijdraagt aan de praktijk in eenzelfde situatie. als je erop uit bent om overal zo hard als je auto kan te gaan rijden dan kun je maar beter heel gauw van de weg gehaald worden..

@ Koen, het is natuurlijk wel zo dat de verzekering moeilijk kan gaan doen maar met het beleid wat er gevoerd wordt maakt het eigenlijk vrij weinig uit, ok een vw golf gti verzekeren is duurder als een vw golf 1.4 maar officieel hoor je na de kentekenwijziging van de RDW ook bij de verzekering aan te kloppen voor een wijziging om de polis klopped te houden omdat je anders nog steeds niet legaal rijd.

officieel hoor je ook elke vermogenswijziging aan de verzekering door te geven zoals bijv chiptuning, nou ik ben benieuwd wie dat wel netjes gemeld heeft hier in nederland, die zijn waarschijnlijk op 1 hand te tellen.

in engeland is het een heel ander verhaal (eigenlijk het omgekeerde) maar dat komt ook omdat de politie daar er een heel ander beleid op voert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD