Project: B204GT in een 360
- V300 register
- Verbannen
er zijn wel verschillende renixen ,dus het kan zijn dat de ene het wel en de andere er geen heeft
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Dat scheelt inderdaad ook veel. Die dempers had ik ook rondom. Toch scheelde die achterspoiler al veel bij 130 km/h. Ik miste hem niet toen ie er niet op zat, maar achteraf wel.Eyeball360;76695 schreef : Ik merkte er eigenlijk niet van dat hij onstabiel werd. Komt misschien ook omdat hij rondom 4 cm verlaagd is. En voor verstelbare koni's en achter verstelbare koni's met hulpveren. Scheelt een hoop natuurlijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Jos360;76622 schreef : 360 hebben bij injectie wel een begrenzer, bij carb niet geloof ik.
Bij mijn vorige 360 was de begrenzer kapot denk ik, misschien veelvoorkomend probleem?
sommige hebben het wel, sommige niet. Hangt van het preciese nummer van de RENIX unit af. Zie het (inmiddels blijkbaar weer vergeten) tabelletje "identificatie elektronische ontsteking units"..... :yesyes: daar staat het in!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frank de Boer
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Eyeball360;78341 schreef : Ik zat nog eens na te denken over die radiateur. Als ik nou de turbo via een andere radiateur koel. Zou dan de originele 360 radiateur groot genoeg zijn voor de motor. Ik denk 't wel, want hij is ook groot genoeg voor een b230fb. Dan neem ik gewoon een klein radiateurtje en een elektrische waterpomp voor de turbo.
Bij m'n 1.7 Turbo wordt de turbo gekoeld door warm koelwater wat uit de motor komt (aftakking van de verwarming). Dit lijkt me niet voor niets. Misschien is het helemaal niet goed voor de turbo dat je hem met te koud water koelt. Ik heb zelf ook weleens over zoiets nagedacht, maar ben er nog niet helemaal over uit.......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Rick Manders;78344 schreef : Denk indd dat dat niet goed is, je turbo zal er dan veeeeel langer over doen om op bedrijfstemp. te komen. En in een hete turbo koud water te laten stromen lijkt me ook niet zo geschikt:no_comment:
Zolang 't temperatuurverschil constant is, is het volgens mij nog niet zo'n probleem. Maar als je 'n emmer koud water over 'n roodgloeiende turbo gooit...........dan kun je weleens problemen krijgen met "lichte" scheurvorming.........
Edit: Grote temperatuursverschilling in een zelfde stuk materie levert veel materiaalspanning op...........link dus.......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
De turbo en het koelwater zijn koud als je de motor start. Beide komen geleidelijk aan op temperatuur. Als je zorgt dat het koelwater voor de turbo ook rond de 90 graden blijft, net als het motorwater zit je goed denk ik. Dat moet met een simpele leidingthermostaat zoals volgens mij ook bij de 1.4 gebruikt wordt wel te realiseren zijn.
Misschien dat het blok zelf wat meer warmte genereert als een niet-turbo blok, maar als je de warmte van de turbo al omleid kom je een heel eind in de juiste richting.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
De verbrande lucht/benzine die constant door je turbo stroomt is gewoon ontzettend heet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.