Project: B204GT in een 360

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-11-2008 18:31 #738356 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: B204GT in een 360
toerenbegrenzer zit volgens mij in de renix ingebouwd ,heb ik eens gehoord

er zijn wel verschillende renixen ,dus het kan zijn dat de ene het wel en de andere er geen heeft

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2008 20:20 #738367 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Project: B204GT in een 360

Eyeball360;76695 schreef : Ik merkte er eigenlijk niet van dat hij onstabiel werd. Komt misschien ook omdat hij rondom 4 cm verlaagd is. En voor verstelbare koni's en achter verstelbare koni's met hulpveren. Scheelt een hoop natuurlijk.

Dat scheelt inderdaad ook veel. Die dempers had ik ook rondom. Toch scheelde die achterspoiler al veel bij 130 km/h. Ik miste hem niet toen ie er niet op zat, maar achteraf wel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-11-2008 20:29 #738372 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: B204GT in een 360
Ik vond hem eigenlijk nog erg lekker rijden met 180, heb toch bijna 40km met die snelheid gereden en genoeg van baan gewisseld zonder dat ik hem voor licht voelde worden. Onderstel is, voor zover ik weet, helemaal standaard

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-11-2008 01:18 #738445 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: B204GT in een 360

Jos360;76622 schreef : 360 hebben bij injectie wel een begrenzer, bij carb niet geloof ik.

Bij mijn vorige 360 was de begrenzer kapot denk ik, misschien veelvoorkomend probleem?



sommige hebben het wel, sommige niet. Hangt van het preciese nummer van de RENIX unit af. Zie het (inmiddels blijkbaar weer vergeten) tabelletje "identificatie elektronische ontsteking units"..... :yesyes: daar staat het in!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2008 07:32 #742362 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Project: B204GT in een 360
Ik zat nog eens na te denken over die radiateur. Als ik nou de turbo via een andere radiateur koel. Zou dan de originele 360 radiateur groot genoeg zijn voor de motor. Ik denk 't wel, want hij is ook groot genoeg voor een b230fb. Dan neem ik gewoon een klein radiateurtje en een elektrische waterpomp voor de turbo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-12-2008 08:23 #742363 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: B204GT in een 360

Eyeball360;78341 schreef : Ik zat nog eens na te denken over die radiateur. Als ik nou de turbo via een andere radiateur koel. Zou dan de originele 360 radiateur groot genoeg zijn voor de motor. Ik denk 't wel, want hij is ook groot genoeg voor een b230fb. Dan neem ik gewoon een klein radiateurtje en een elektrische waterpomp voor de turbo.


Bij m'n 1.7 Turbo wordt de turbo gekoeld door warm koelwater wat uit de motor komt (aftakking van de verwarming). Dit lijkt me niet voor niets. Misschien is het helemaal niet goed voor de turbo dat je hem met te koud water koelt. Ik heb zelf ook weleens over zoiets nagedacht, maar ben er nog niet helemaal over uit.......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-12-2008 08:29 #742365 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: B204GT in een 360
Denk indd dat dat niet goed is, je turbo zal er dan veeeeel langer over doen om op bedrijfstemp. te komen. En in een hete turbo koud water te laten stromen lijkt me ook niet zo geschikt:no_comment:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-12-2008 09:17 #742367 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: B204GT in een 360

Rick Manders;78344 schreef : Denk indd dat dat niet goed is, je turbo zal er dan veeeeel langer over doen om op bedrijfstemp. te komen. En in een hete turbo koud water te laten stromen lijkt me ook niet zo geschikt:no_comment:


Zolang 't temperatuurverschil constant is, is het volgens mij nog niet zo'n probleem. Maar als je 'n emmer koud water over 'n roodgloeiende turbo gooit...........dan kun je weleens problemen krijgen met "lichte" scheurvorming.........;)

Edit: Grote temperatuursverschilling in een zelfde stuk materie levert veel materiaalspanning op...........link dus.......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2008 10:31 #742375 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Project: B204GT in een 360
Er zal echt geen sprake zijn van koud water wat in een loeihete turbo terecht komt lijkt me.
De turbo en het koelwater zijn koud als je de motor start. Beide komen geleidelijk aan op temperatuur. Als je zorgt dat het koelwater voor de turbo ook rond de 90 graden blijft, net als het motorwater zit je goed denk ik. Dat moet met een simpele leidingthermostaat zoals volgens mij ook bij de 1.4 gebruikt wordt wel te realiseren zijn.
Misschien dat het blok zelf wat meer warmte genereert als een niet-turbo blok, maar als je de warmte van de turbo al omleid kom je een heel eind in de juiste richting.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-12-2008 10:52 #742383 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: B204GT in een 360
Geloof me, je turbo is eerder op temperatuur dan het koelwater. Heb je na 1 min lopen wel eens aan een uitlaatspruitstuk gevoeld? Die is al gloeiend heet, terwijl de temperatuurmeter van het koelwater nog niet uitgeslagen is.
De verbrande lucht/benzine die constant door je turbo stroomt is gewoon ontzettend heet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD