Project: B204GT in een 360
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Doeke Dobma;76533 schreef : Gister haalde ik in z'n 5 nog geen 170... viel me een beetje tegen. Had wel tegenwind;)
Zou een GLE een danig relaxte bak hebben dat ie nooit geen 190 gaat halen?
een GLE heeft idd een relaxte bak tov een GLT, maar volgens mij moet je toch wel 190 halen met die bak, zonder tegenwind dan;)
De versnellingen zijn in de GLE bak idd wat langer..
Ik heb het vermoeden dat mijn blauwe GLE een GLT bak heeft gekregen, want hij maakt meer toeren dan de grijze GLE bij dezelfde snelheid.. 55 in de 5 is zelfs mogelijk met de blauwe op een vlakke weg.. dat moet je met de grijze niet proberen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Het rood van mijn B234F begon pas bij 6500 rpm.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
De mijne haalde toenertijd dik 105 in z'n 2..............bij angstvallig veel toeren :wtf2:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ovlov 3.6L;76585 schreef : Heeft een 360 een toerenbegrenzer dan?
De mijne haalde toenertijd dik 105 in z'n 2..............bij angstvallig veel toeren :wtf2:
Dat vraag ik me ook af. Heb er 3 jaar geleden nooit iets van gemerkt, toen was ik nog wel niet zo bedreven:D
Mijn 87er 360 GLT (sedan) haalde in de Eiffel met 3 man 190 op de teller. Zat nog wel wat in, maar 300's worden vanaf 130/140 zo licht op de vooras, bij 190 was dat niet fijn.
Bij hard rijden lijkt een spoilerkit me erg prettig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Bij mijn vorige 360 was de begrenzer kapot denk ik, misschien veelvoorkomend probleem? Hij liep makkelijk 7500 toeren, een eind de toerenteller uit. Slechts 1x geprobeerd trouwens, ik was een beetje erg bang voor serieuze schade, die op deze toerentallen makkelijk voor kan komen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Dat scheelt dan zeker wel veel denk ik. Ik heb nooit 190 gereden zonder voorspoiler, alleen 200 (op de teller) m?t bodykitvoorspoiler, en dat voelde eigenlijk nog behoorlijk stabiel aan. Als je de vormen van de voorbalk vergelijkt met die van een voorspoiler dan zie je ook wel dat dat wel effect m?et hebben.Volvo 740TIC;76621 schreef : Zat nog wel wat in, maar 300's worden vanaf 130/140 zo licht op de vooras, bij 190 was dat niet fijn.
Bij hard rijden lijkt een spoilerkit me erg prettig.
Het effect van een achterspoiler bij een hatchback merk je al goed bij 130 km/h. Daar was ik (ondanks het reusachtige formaat van de spoiler) wel verbaasd over.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frank de Boer
- Nieuw lid
v0lv0freak;76496 schreef : welke versnellingsbak ligt er nu dan onder?
Want als je de standaard 360 bak nog hebt, dan zal hij niet harder lopen.. tenzij de motor meer toeren kan maken (wat overigens zo is, aangezien een 360 bij 6000 toch al in het rode gebied zit..)
Er ligt nu een M47R van een B19 motor. Deze heb ik erin gelegd omdat die dan wat langer doorloopt in de versnellingen. Dit omdat het diff wat langer vertand is.
Ovlov 3.6L;76585 schreef : Heeft een 360 een toerenbegrenzer dan?
De mijne haalde toenertijd dik 105 in z'n 2..............bij angstvallig veel toeren :wtf2:
Ik denk dat er origineel wel een toerenbegrenzer inhoort. Dit zit bij de rotor inbegrepen. Dan heb je een grood rood blok als rotor ipv zo'n kleintje. Deze kosten ongeveer ? 25 euro. Bij de meeste zal er zo'n kleintje inzitten omdat deze gewoon goedkoper zijn (? 5 dacht ik). In de computer zit iig geen toerenbegrenzer ingebouwd.
Bodejodel;76629 schreef : Dat scheelt dan zeker wel veel denk ik. Ik heb nooit 190 gereden zonder voorspoiler, alleen 200 (op de teller) m?t bodykitvoorspoiler, en dat voelde eigenlijk nog behoorlijk stabiel aan. Als je de vormen van de voorbalk vergelijkt met die van een voorspoiler dan zie je ook wel dat dat wel effect m?et hebben.
Het effect van een achterspoiler bij een hatchback merk je al goed bij 130 km/h. Daar was ik (ondanks het reusachtige formaat van de spoiler) wel verbaasd over.
Ik merkte er eigenlijk niet van dat hij onstabiel werd. Komt misschien ook omdat hij rondom 4 cm verlaagd is. En voor verstelbare koni's en achter verstelbare koni's met hulpveren. Scheelt een hoop natuurlijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.