Project: B204GT in een 360

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-09-2008 16:43 #729761 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: B204GT in een 360

Bodejodel;70162 schreef : Daar kun je mooi een (goed werkend) PulsAir systeem voor gebruiken... :D
Dan is het nog ergens goed voor...


Precies, zo haddik 't ook gemaakt ;)
Met een extra ruitenwisservloeistofvaatje en een knopke op 't dashboard........ideaal tegen de bumperklevers.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2008 21:12 #729798 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Project: B204GT in een 360
Die leren het op die manier wel snel af ja! :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2008 16:16 #730046 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Project: B204GT in een 360
Vandaag de turbo weggebracht. Ik zag al dat de lagers eruit lagen en dat het uitlaatgedeelte scheurd was. Volgens die kerel van dat bedrijf was dat niet meer te gebruiken en ging hij opzoeken wat het totaal ging kosten om te reviseren. Hoop dat het niet te duur word. Een nieuwe (ruil) kost ? 710 ex. Erg prijzig dus.

Ook heb ik de koppakking opgehaald. Die ga ik zaterdag al vervangen. Is dat iig gedaan. Voor de rest afwachten dus.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-10-2008 15:41 #730147 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: B204GT in een 360
Lektest is 99 vd 100 keer kleppen of zuigerveren he. Koppakking lek lijkt me niet eens zo heel waarschijnlijk. Overweeg kleppen slijpen en nieuwe zuigerveren ook even. Als je de kop eraf haalt, zijn dit soort dingen meestal niet heel veel meer werk. Zuigerveren scheelt echt per type auto qua kosten. Maar meestal valt dat wel mee.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2008 20:48 #730668 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Project: B204GT in een 360
Heb vandaag de nieuwe turbo opgehaald. Ik had vorige week al te horen gekregen dat die andere echt afgeschreven was. Heb hem gewoon daar gekocht en niet bij de volvo, scheelde iets in prijs. Was trouwens bij www.turboworld.nl

Dinsdagavond heb ik de koppaking al vervangen. De andere zag er aardig slecht uit. Was dus wel nodig. Vanavond heb ik de turbo teruggeplaatst. Morgen ga ik ermee verder. Alles goed nalopen voordat ik hem start. Nieuwe olie en filter erin enzo. Hoop hem zaterdag weer rijdend te hebben.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-10-2008 09:13 #730686 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: B204GT in een 360

Eyeball360;71226 schreef : Heb vandaag de nieuwe turbo opgehaald. Ik had vorige week al te horen gekregen dat die andere echt afgeschreven was. Heb hem gewoon daar gekocht en niet bij de volvo, scheelde iets in prijs. Was trouwens bij www.turboworld.nl

Dinsdagavond heb ik de koppaking al vervangen. De andere zag er aardig slecht uit. Was dus wel nodig. Vanavond heb ik de turbo teruggeplaatst. Morgen ga ik ermee verder. Alles goed nalopen voordat ik hem start. Nieuwe olie en filter erin enzo. Hoop hem zaterdag weer rijdend te hebben.


Ik lees net dat je turbo stuk is, en wou je al meteen naar turboworld gaan sturen. Maar dat heb je zelf al gevonden. Op mn stageadres (leaseplan) werken we veel met Turboworld. Vaak v??l goedkoper als de dealer, identiek product en vaak nog betere garantie-afwikkeling. Goeie keus dus!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2008 13:20 #730800 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Project: B204GT in een 360
Heb hem vandaag weer aan de praat gekregen. Alles goed nageken of er nergens iets lekte. Of de oliedruk goed was naar de turbo toe, enz. Heb hem laten draaien totdat die goed warm was. Toen weer een paar uur uitgezet en alles nogmaals gecontroleerd. Alle vloeistoffen, bouten, pakkingen, enz. Alles was perfect.

Daarna gaan rijden maar hij reed goed totdat er turbodruk opgebouwd ging worden. Toen begon die te haperen. Wist eigenlijk al wat er aan de hand was, luchtmassameter kapot. Met schoonmaken is het kleine draadje kapot gegaan dus. Naar de sloop toe en een andere erop. Liep gelijk goed. Toen een stuk aan rijden geweest, wel rustig. Alles thuis nogmaals gecontroleerd op lekkage's enzo. Helemaal goed.

Toen maar eens storingen gaan uitlezen. Komen er 4 uit bij de tcu. De LH en ontsteking zijn foutloos. Bij de tcu zijn er 3 van belang. 1 ervan is nog steeds die temp. sens. van de radiateur. Heb nog geen andere kunnen vinden (ook nog niet echt naar gezocht).
Maar de andere 2. De eerste heeft te maken met de smoorklepschakelaar. Hij kan niet zien in welke stand die staat. De andere heeft te maken met de drukgever in de tcu zelf. Heb alle slangen en aansluitingen al gecontroleerd. Misschien dat ze met elkaar te maken hebben.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2008 14:43 #730802 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Project: B204GT in een 360
Wat een klus!
Duidelijk niet zo eenvoudig als een B230FB swap.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-10-2008 18:32 #730812 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: B204GT in een 360
Ik heb Philip/flip eens een tcu gegeven, hij heeft er nu dus 2, wellicht dat je er ene mag lenen. Stuur hem anders eens een PB.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2008 18:41 #730814 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Project: B204GT in een 360
Ik heb hem gepb't.

Heb trouwens vandaag ook een dump-valve gekocht en gelijk gemonteerd. Werkt ook erg goed. Merk dat hij sneller accelereerd en is gelijk een stuk beter voor de turbo ook. Blijft die weer langer heel :D.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD