Project: B204GT in een 360

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2008 10:54 #742385 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Project: B204GT in een 360
Daardoor zal het koelwater dat (alleen) door diezelfde turbo stroomt ook wel snel op temperatuur komen. De thermostaat klapt ook niet in ??n keer open, dat gaat ook geleidelijk aan als de temperatuur stijgt.

Je motorkoelwater is ook niet direct op temperatuur dus wat dat betreft maakt het niks uit. Er zal geen sprake zijn van koud water door een loeihete turbo.
Eerder koud water door een behoorlijk warme turbo, gevolgd door warm water door een hete turbo, gevolgd door heet water door een loeihete turbo...

Klinkt lekker wetenschappelijk met die vage termen! :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-12-2008 11:09 #742388 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: B204GT in een 360
Eigenlijk heeft Jeroen wel gelijk: Er stroomt ook koude olie door de turbo wanneer je de motor net start. Er zit dan ook weer niet voor niets nog een extra warmtewisselaar op de motor die ervoor zorgt dat het koelwater de olie sneller opwarmt.............
Hmmmm, toch nog eens verder over nadenken........

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-12-2008 12:38 #742398 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: B204GT in een 360
Weet niet of jullie er iets aan hebben, maar ik heb een keer een verhaal gehoord omtrent een Delta Intergrale.
Deze persoon had gekeken voor een turbo-koeling welke gevoed werd door een soort waterzak in de kofferbak. Het nadeel aan deze optie, was dat de gehele fabriekgarantie verviel omdat deze alleen werden ingebouwd in rally-auto's.
Misschien dat de Delta-club er iets meer over kan vertellen, zoals ik al zei; ik heb het van horen zeggen...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-12-2008 15:21 #742409 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: B204GT in een 360
Aparte waterzak lijkt me een beetje raar. Stel je voor dat zo'n ding stukgaat terwijl je een ongeluk krijgt..............vliegt er effe kokend heet water door de auto.
Waarom zou je een ander koelwatercircuit gebruiken voor de turbo? Een extra radiateur kan ik me nog goed voorstellen........

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-12-2008 15:27 #742412 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: B204GT in een 360
Al die extra leidingen, een extra pompje een extra radiateur. Een B204FT/GT is al niet bepaald klein en makkelijk om aan te sleutelen tov een B200/B230.
Ik zou zelf voor ??n grotere radiateur gaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-12-2008 16:06 #742423 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: B204GT in een 360
Leuk als die pomp stuk gaat, of weet ik wat met dat koelsysteem gebeurt.
Moet je ook een tweede watertemperatuur meter hebben etc.
Lijkt mij te riskant en te veel gedoe..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-12-2008 17:54 #742447 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: B204GT in een 360

flip21;78403 schreef : Leuk als die pomp stuk gaat, of weet ik wat met dat koelsysteem gebeurt.
Moet je ook een tweede watertemperatuur meter hebben etc.
Lijkt mij te riskant en te veel gedoe..


Hmmmm, aan de andere kant: er zijn ook zoveel turbo's die geen waterkoeling hebben. 't wordt pas echt kwalijke zaak alstie 't even niet doet, en dan ineens volle bak gaat koelen.......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-12-2008 23:24 #742649 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: B204GT in een 360

ronaldromme;76699 schreef : toerenbegrenzer zit volgens mij in de renix ingebouwd...


Toevallig vorige week iemand gesproken die in Helmond had gewerkt en die zei dat een trucje was om de toerenbegrenzer te omzeilen was om een renix van een 1400 te monteren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-12-2008 15:56 #742709 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: B204GT in een 360

Lucluc;78631 schreef : Toevallig vorige week iemand gesproken die in Helmond had gewerkt en die zei dat een trucje was om de toerenbegrenzer te omzeilen was om een renix van een 1400 te monteren.


Handige tip. Wil ik best eens proberen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-12-2008 16:06 #742712 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: B204GT in een 360
Die persoon wist heel veel leuke opvoertips te vertellen. In Helmond hebben ze volgens mij heel wat trucjes geprobeerd om die wagens sneller van hun plek te krijgen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD