Project: B204GT in een 360
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Je motorkoelwater is ook niet direct op temperatuur dus wat dat betreft maakt het niks uit. Er zal geen sprake zijn van koud water door een loeihete turbo.
Eerder koud water door een behoorlijk warme turbo, gevolgd door warm water door een hete turbo, gevolgd door heet water door een loeihete turbo...
Klinkt lekker wetenschappelijk met die vage termen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Hmmmm, toch nog eens verder over nadenken........
- V300 register
- Verbannen
Deze persoon had gekeken voor een turbo-koeling welke gevoed werd door een soort waterzak in de kofferbak. Het nadeel aan deze optie, was dat de gehele fabriekgarantie verviel omdat deze alleen werden ingebouwd in rally-auto's.
Misschien dat de Delta-club er iets meer over kan vertellen, zoals ik al zei; ik heb het van horen zeggen...
- V300 register
- Verbannen
Waarom zou je een ander koelwatercircuit gebruiken voor de turbo? Een extra radiateur kan ik me nog goed voorstellen........
- V300 register
- Verbannen
Ik zou zelf voor ??n grotere radiateur gaan.
- V300 register
- Verbannen
Moet je ook een tweede watertemperatuur meter hebben etc.
Lijkt mij te riskant en te veel gedoe..
- V300 register
- Verbannen
flip21;78403 schreef : Leuk als die pomp stuk gaat, of weet ik wat met dat koelsysteem gebeurt.
Moet je ook een tweede watertemperatuur meter hebben etc.
Lijkt mij te riskant en te veel gedoe..
Hmmmm, aan de andere kant: er zijn ook zoveel turbo's die geen waterkoeling hebben. 't wordt pas echt kwalijke zaak alstie 't even niet doet, en dan ineens volle bak gaat koelen.......
- V300 register
- Verbannen
ronaldromme;76699 schreef : toerenbegrenzer zit volgens mij in de renix ingebouwd...
Toevallig vorige week iemand gesproken die in Helmond had gewerkt en die zei dat een trucje was om de toerenbegrenzer te omzeilen was om een renix van een 1400 te monteren.
- V300 register
- Verbannen
Lucluc;78631 schreef : Toevallig vorige week iemand gesproken die in Helmond had gewerkt en die zei dat een trucje was om de toerenbegrenzer te omzeilen was om een renix van een 1400 te monteren.
Handige tip. Wil ik best eens proberen.
- V300 register
- Verbannen