Project: B204GT in een 360

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2008 21:42 #726985 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Project: B204GT in een 360
Als ik jou was zou ik eens op het forum van de Volvo 700 Vereniging rondvragen.
Er rijden daar diverse mensen rond met deze motor en die kunnen je vast wel wat vertellen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2008 22:39 #726993 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Project: B204GT in een 360
4-3-1, draden op sensor omdraaien als die mogelijkheid er is. er zijn bepaalde typen sensoren die hier afhankelijk van zijn, doorpiepen met de multimeter of hij aankomt in je ecu stekker vanaf sensor (om fouten in bedrading uit te sluiten)

4-2-1, drukgever manipuleren met een losse weerstand. geen resultaat, ook ff doorpiepen

als dit alles is valt het hartstikke mee.

mocht je btw twijfelen of de foutcodes juist zijn, wis ze dan. haal de diagnostic tool eraf, reset de ecu en lees hem dan opnieuw uit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-09-2008 20:06 #727094 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Project: B204GT in een 360
Ik heb op de volvo 700 site een topic geopend over de storingen. Graag daar reactie erop.

www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/21187

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-09-2008 22:31 #727125 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Project: B204GT in een 360
mijn reactie komt uit het eindcontrolewerk dat ik nu bij terberg doe, daar hoort het uitlezen van motor/versnellingsbak bij en daar komen we vaak dergelijke storingen tegen. over het algemeen is het hetzelfde, alleen is het bij ons wat uitgebreider ivm de elektro/hydraulische versnellingsbak. de code meldingen zijn wel anders, maar dat is ook merk/type gerelateerd.

die truuc van het foutcodes wissen en daarop de ecu resetten is een veelgebruikte methode bij ons, na de assemblage wil er wel eens wat misgaan wat daarop gelijk al verholpen word, alleen blijft de foutcode dan aanwezig. we noteren de storingen, resetten de ecu en kijken daarna welke codes er overblijven.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2008 22:09 #727326 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Project: B204GT in een 360
Ik zal de storingen hier ook even neerzetten. Direct gekopie?rd vanuit het topic bij de volvo 700 vereniging:

Ik heb een aantal storingen in mijn B204GT zitten die ik er graag uit zou willen hebben.

In de LH-jetronic 2.4 zitten geen storingen.

Code 1-1-1

In de EZ116K ontsteking zitten 2 storingen:

2-1-4 Heeft te maken met het toerentalsignaal. Omdat ik deze motor in een 360 heb gebouwd heb ik de originele krukassensor van de 360 aan de bekabeling van de b204gt gemaakt. Sensor hebben beide dezelfde weerstand. Alleen die bij de b204gt zit, zit nog een extra massa draad aan.

2-3-4 Gasklepschakelaarsignaal. Het klopt dat als hij warm is erg beroert gaat lopen en ook aardig warm word. Heb de gasklep al schoongemaakt en geluisterd naar de sensor die erop zit. Heb wel het idee dat hij de ene keer wel goed 2x klikt (gas open en gas dicht) en de andere keer niet.

In het turboregelsysteem zitten ook 2 storingen:

4-3-1 Temperatuurgevensignaal. Heb de sensor er wel aan zitten maar blijft de storing geven. Heb de accu al losgegooid. De stekker uit de tcu gehaald. Blijft erin staan. Heb er ook nog geen ventilator op zitten maar moet volgens mij niet uit maken met de storing. Heb de sensor al doorgemeten. Heeft gewoon weerstand. Wel erg veel. Ook de bedrading is in orde (gemeten bij de tcu).

4-2-1 Drukgever in de regeleenheid. Heb de slang gecontroleerd maar kan er gewoon doorheenblazen dus hij krijgt gewoon druk.

Ook is er nog een vreemd probleem. Als ik 2000 rpm rijd en dan vol gas geef (ongeacht welke versnelling) dan begint die heel erg te haperen. Er komt dan ook zwarte rook uit de uitlaat. Na een aantal seconden (ongeveer 5) schiet die er doorheen en loopt hij gewoon weer goed.
En ook als ik het gas los laat, ongeacht vanaf welk toerental. Komt bij lagere toeren ook rook uit de uitlaat.


Ik ga morgen een nieuwe krukassensor en temp. sensor bestellen bij de volvo. Hopen dat er dan wat storingen weggaan.
Ook heb ik het idee dat er teveel olie in het blok zit. Dit omdat ik er een andere carterpan onder heb gezet (ivm de vooras) en de originele peilstok heb laten zitten. Want er ging 6 ltr olie in toen hij pas op peil stond, terwijl er bij de technische gegevens 4,5 ltr in moet (kwam ik gisteren achter, niet meer gereden).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2008 23:40 #728007 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Project: B204GT in een 360
Ben er achter gekomen dat mijn klepsteelkeeringen kapot zijn. Daardoor rookt die zo erg als ik gas los laat. Ga morgen gelijk de benodigde spullen bestellen. En hoop ze snel op te kunnen halen.
Kan ik het snel maken zodat ik weer kan rijden. Hoop het voor de 28ste klaar te hebben. Kan ik nog naar de volvo beurs.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2008 00:06 #728009 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Project: B204GT in een 360
Dat zou tof zijn, kunnen we allemaal je krachtbron bewonderen...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2008 08:33 #728014 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Project: B204GT in een 360
Grote kans dat je dan een van de allersnelste "oude Volvo's" hebt op het terrein... :D
De enige oude Volvo's met zoveel vermogen hebben precies dezelfde motor, alleen zijn die 300-400 kg zwaarder...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2008 15:37 #728321 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Project: B204GT in een 360
De spullen zijn binnen. Heb ze al thuis liggen.
Ga morgenaaf en vrijdagmorgen sleutelen. Hoop er dan mee klaar te zijn. Moet lukken.

Heeft er trouwens iemand de aandraaimomenten van het kleppendeksel en de lagerschalen van de nokkenas?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-09-2008 17:15 #728332 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: B204GT in een 360
kleppendeksel is gewoon 'vrij licht vast'. in de documentatie staat daar alleen 'monteren' dus dat is standaard monteurswerk

nokkenas lagerkappen weet ik niet, heb je geen vraagbaak??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD