Update 340Rcvt

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2004 00:14 #656190 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Andries Hofstra , wat voor kleur is jou bolide.
Is dat soort zee blauw , groen. Probeer me kleur code te achter halen en de jou lijkt erg op mijn kleur volvo.

www.brauns.nl/marwin/PICT0025.jpg

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2004 02:07 #656191 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Tja het lijkt er wel op ja.
Glimt ook mooi.
En die van mij heeft weer wat weg van Pistache metalic.
kleurcode Code 312
Maar die van mij is weer two-tone he.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2004 02:36 #656192 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Tja het lijkt er wel op ja.
Glimt ook mooi.
En die van mij heeft weer wat weg van Pistache metalic aan de onderkant.
kleurcode Code 312
Maar die van mij is weer two-tone he.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-06-2004 12:02 #656193 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Andries,

Kan jij me meer vertellen van die injectie-conversie? Dat lijkt me namelijk
(als het wat te doen is en ik alle spullen voor de zomer bij elkaar kan regelen)
een ontzettend mooi klusje voor van de zomer, dan heb ik lekker een paar weken
dat ik iedere avond kan klussen.
Wat heb ik precies allemaal nodig?
Van welke auto moet dat afkomen?
Wat zijn de valkuilen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-06-2004 23:39 #656194 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Ik zou zeggen kijk eens bij deze link.
www.renault-tuning.com
Dan ga je naar forum en dan ga je naar projecten.
Daar staat een topic over GTT-i confersie.
Ik heb al het nodige uitgezocht maar de volvo inlaatkanalen lenen zich zoiezo niet voor multipiont injectie.
Omdat pas in de kop de 4 kanalen scheiden.
Ook heb je een E-bron nodig.
Dat is een computer die je vrij kan programeren en aanpassen.
Iets waar je als leek moeilijk uit kan komen.(En ik ook niet .)
En dan moet ie nog worden afgesteld op een rollentestbank.

Al met al heb je voor hetzelfde geld een complete opvoerset met dubbele weber en snelle nokkenas en geflowde kop voor jouw B14 blokje.
Daar komt nog bij dat het bij een GTT echt behoorlijk uitmaakt of dat asmatische solexje er tussen zit of niet.(Scheeld iets van 0,2 bar in turbodruk naar je cill..)
Wat ik met injectie bedoelde is het single-piont systeem wat er op de laatste r5 'jes en de eerste r19 1400 zaten.
En dat dat "mogelijk" toepasbaar is op de B14 omdat het dezelfde pasplaat als de weber heeft.
Maar ik ben er inmiddels achter dat het aleen wat uitmaakt voor het verbruik.
En das mooi voor de mensen hier die op de centen zitten maar daar heb ik weer niets aan.
Dus voor de mensen die voor een nog betaalbaar bedrag harder willen met een B14.
Zou ik even op mij wachten over hoe het lukt met de Alpine carb. en of dat met deze nokkenas/spoeierbezetting/compressieverhouding een beetje loopt.


Greets
Andries

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-06-2004 23:52 #656195 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Hallo Wouter

Waarom bouw je nu weer een 1100 carb. op je 1400.
Dat kan toch nooit goed zijn.
Het kan niet anders dat je blok gaat pingelen omdat ie te arm mengsel krijgt en omdat dan ook nog op 95 draaid verkoold het blok weer verder waardoor ie weer meer pingeld.
Ik bedoel je kan het spul ook te veel afknijpen.
En een goed verbrandende motor is uiteindelijk altijd zuiniger.
Ik bedoel bij de dafclub heb ik ze er wel mee zien en horen rijden.
Maar bijv. eens in de 10.000 km eens klepstellen doet ook wonderen voor het verbruik.

En als je een zuinigere 1400 wild weet ik nog wel iets.
Er zijn ook nog solexjes voor de 343 1400 geweest met het inlaatspr. en uitlaatspr. uit 1 stuk.
Die moet je dus op de sloop op zien te zoeken.
Oja je hebt ook geen ander stuk voorpijp nodig.
Hij is dan al zeg maar Daf stijl.

Greets en succes!
Andries


(Bericht gewijzigd door Volvoprutser op 13 juni 2004)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-06-2004 00:08 #656196 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
>En dat dat "mogelijk" toepasbaar is op de B14
>omdat het dezelfde pasplaat als de weber heeft.

wauw!! daar word ik al helemaal enthousiast van :-) dat gaat dus nog gewoon passen ook, zonder een ander inlaatspruitstuk er op te hoeven zetten (wat dan natuurlijk weer niet zou passen icm het uitlaatspruitstuk..)

voor mij hoeft dat racen inderdaad niet zo, en hoewel ik inderdaad mn geld liever besteed aan leuke dingen dan het naar de pomp (lees; dhr zalm) te brengen, zijn de redenen om injectie te monteren anders. (zie boven)

overigens moet het niet al te moeilijk zijn om die injectie wat rijker te laten lopen, dat kun je doen door de luchtmassameter cq MAP sensor wat aan te passen (leuk fr?belwerk)

het monteren van de 1100 carburateur is uit pure nood. montage van een 1300 teur leidt tot een hoger koppel in de lage toerentallen dan met een weber, en daar heb ik mijn 'ontwerp' op afgestemd. Ook heb ik een 1300 carburateur gekocht en deze geheel gereviseerd.


.
.
.
.
.
.
.
.

DACHT IK!!!

maar nee. ik blijk in het ootje genomen te zijn door degene die die teur aan me verkocht had, het is gewoon een standaard 1100 exemplaar!!
heb nog geprobeerd de inmiddels gereviseerde teur te ruilen voor wel een 1300, maar dat wilde blijkbaar niemand.

dus toen dacht ik 'screw it, ze bekijken het maar, ik ga voorlopig die 1100 monteren, wil m op de weg hebben' en als ie dan street legal is en hij inderdaad te traag zie ik wel verder.
Heb inmiddels een spruitstuk+gasklep bediening+weber32dir+sportluchtfilter liggen voor montage, maar dat heeft nu even geen prio.

Groetjes Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-06-2004 11:27 #656197 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Oh okee andries,

Ik dacht dat het alleen wat gepiel was met kabelbomen enzo, en dat het verder vrij redelijk zou moeten passen, en dan 18PK winst voor mijn winnertje, dat zag ik wel zitten.

Maar dan wacht ik rustig jouw bevindingen af.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2004 12:59 #656198 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Update 340Rcvt
Hoi wouter,

Heb je misschien wat meer info over het monteren van die twingo-carb?
(Mijn oma heeft een twingo ;-) als ze haar carb mist, merkt ze toch niks van, LOL ) Ik zit er over te denken omdat dat inderdaad makkelijker is zonder geklooi met chocke en alles.

Nog een vraag. In hoeverre kunnen de vario-riemen een hogere vermogen van de motor aan? Word de levensduur van de riemen korter?

Gr Thomas

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-06-2004 14:32 #656199 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Maak je maar geen zorgen om de riemen die kunnen wel wat hebben.
en als je extreem gaat kun je altijd nog de kevlar versterkte plaatsen.
met extreem bedoel ik 200 of meer p.k.
Het is wel zo dat grote vermogens in combinatie met een digitale rechter voet de levens duur van de riemen doen verkorten.
lijkt me ook wel lochisch
gr paul

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD