Update 340Rcvt
- V300 register
- Verbannen
Aangezien mijn oude post "gelockt" is.
Begin ik een nieuwe.
Voor diegene die het nog niet gelezen hadden ben ik al een tijdje druk bezig om mijn 340 cvt van een potentere krachtbron te voor zien.
Even in het kort van er tot nog toe van gekomen is.
- De motorruimte is bijgewerkt en weer mooi in kleur gespoten.
- Het subframe is helemaal weer strak in het zwart.
- Er is een renix omgebouwd voor de contactpunt onsteking.
- De CVT is "gedeeltelijk al omgebouwd om te werken zonder tacorelias.
Zodat er een omgebouwde Alpine carb. zonder schakelaar gebruikt kan worden.
En zodat ik met 2 schakelaars de geforceerde kickdown en overdrive zelf kan regelen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Hier is door Eggens motoren revisie ook al het nodige aan gebeurd.
-nwe lagers/zuigerveren.
-cilinders gehoond
-zuigers en drijfstangen uitgewogen.
-krukaspoelie/krukas/vliegwiel/drukgroep gebalanceerd bij technotrans in veendam.
-Cil.kop gereviseerd plus nwe klepgeleiders.
-kop is gevlakt om voor een compressie te zorgen van 10,5:1
-Gr.N rally nokkenas is gemonteerd van www.catcams.be
Nr. 5500310
- hydr. distr.spanner van een Alpine motor.
- Tuimelaars as van een Renault 5 GT turbo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- GT turbo kopbouten.
kunnen iets meer hebben aangezien ik 10,5:1 compr.heb.
En er 4 de tuimelaaras ondersteunen.
- Aangepaste alpine 32dir58T carb.
Was heveltjes overzetten en revisiesetje monteren.
-olie temp.meter voor in de carterstop.
-oliedruk sensor voor dashboard en klokje.
-heb nog inl/uitl.spruitstuk pakking pasgesneden op de inl.kant.
deze stak echt asociaal over.
En ik moet het blok overnieuw verven.
Omdat het losse geverfde onderblok na het zandstralen van de binnenkant een paar uur in de "wasmachine heeft gezeten.
Dus daar ben ik nog wel even mee bezig.
(Ik denk ook dat ik em dit keer maar zwart maak.)
En ik haal volgende week een compleet nwe koelslangen set op voor mijn blok.
En een set GT achterschokdempers.
Ook ben ik nog wel even zoet met alle beugels weer te "ontroesten" en weer netje zwart te spuiten.
Dus ik ben bang de meeting van 4 April
niet te halen.
En ik kan ook geen andere auto regelen.
"snif"
Greets
Andries
(Bericht gewijzigd door Volvoprutser op 04 april 2004)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
De CVT is "gedeeltelijk al omgebouwd om te werken zonder tacorelias.
Zodat er een omgebouwde Alpine carb. zonder schakelaar gebruikt kan worden.
En zodat ik met 2 schakelaars de geforceerde kickdown en overdrive zelf kan regelen
daar snap ik nou ff helemaal niks van andries....
volgens mij ben je in de war met de DAF's/volvo 66's, die hebben een schakelaar op de carburateur zitten.
Vanaf 1978 heeft de 300 serie juist dat tachorelais, om van de switch op de carburateur af te zijn!!!
het schakelen van de CVT handmatig beinvloeden is een handigheid die je voor sportief gebruik inderdaad goed kunt gebruiken, maar als je een keer rustig wilt rijden moet je heel te tijd zitten pielen met die opschakelknop.
Het lijkt me een stuk handiger om de schakeling met het tachorelais origineel te laten, en toch de extra schakelmogelijkheden aanbrengen!!!
naast de reeds aanwezige schakelaar voor geforceerd terugschakelen kun je in het originele systeem een schakelaar maken die het geforceerd opschakelen verbreekt (de 'caravan-schakelaar', zie verderop in t forum)
en om eventueel toch geforceerd op te schakelen (voor het extreem rustig cruisen bij een constante snelheid) kun je er nog een schakelaar bij zetten die de min van de opschakelkant aan massa legt (dat is eigenlijk de toeren afhankelijke schakelfunctie van het tachorelais)
groetjes Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Eerst rustig inrijden 2000+ km en dan op een rollenbank zetten.
Maar zeker 85 pk's en waarschijnlijk meer.
En een stukje meer koppel dan 110 nm.
De grootste restrictie is de cil.kop die ik behalve de revisie, nwe. klepsteelgeleiders en vlakken(10,5:1) nog niet heb aangepast.
Dit zou er eigelijk nog moeten gebeuren.
-geflowt. (Dat kost in elk geval bij Eggens 475 euro.)
Dus ik denk dat ik zelf eens ga "spelen' met een dremel met asje bij een oude cil.kop.
-grotere kleppen.
-uitliteren verbrandings kamers.
-polijsten inl.spruitstuk.
Dat komt mischien de volgende keer wel weer.
van deze klap moet mijn spaarvarken eerst maar even herstellen.
Ook zal ie omdat ie helemaal gebalanceerd is veel soepeler lopen bij laag en hoge toerentallen.
Niet dat dat pk's scheeld hoor.
Maar het rijdt veel mooier.
greets
Andries
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik had even een bougie vraag.
Het motorrevisie bedrijf heeft mij zogeheten "warme" bougies meegegeven.
Deze worden ook door Volvo aangereden voor een std. motor.(compr. 9,2:1)
Maar aangezien ik nu op een compr. zit van 10,5:1 ben ik bang dat het misgaat met deze std. bougies.
En dan heb ik het nog niet over de toerentallen op de snelweg met een CVT bak.
En wat is het risico van te "koude" bougies tegenover te "warme" bougies die mijn motor om zeep helpen?
kan iemand mij helpen?
Greets
Andries.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Jij hebt dus geen gevaar hiervoor door de hoge compressie en je gebruikt de auto goed (geen sloom rij-gedrag).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.