Update 340Rcvt
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-06-2004 19:38 #656170
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Het rijdt opzig echt super!
Nu al 2800 km,s gereden.
En golf 4 td(rooie)i tjes scheur ik er echt compleet uit nu.
Op 6000 rpm draaid ie nog erg mooi.
Maare er zijn nog wel de nodige problemen.
De uitlaat kwalmt behoorlijk als ie warm is en stinkt naar olie.
Het lag dus ook niet aan de klepsteelhoedjes want die zaten er toch op.
Deze zijn nog even gecheckt en er zaten dus 2 los.
Ook verbruikt ie nog erg veel olie.
Dus ik dacht dat het opgelost was maar niet dus.
Dus ik ben weer naar Eggens gegaan en daar zeiden ze dat mijn carter ontluchting niet meer vodoet nu ik een compressie verhoud heb van 10,5 op 1.
Ik ben toch bang dat er toch iets mis is met de zuigerveren.
Het blok zelf loopt niet rauw of sleht maar echt super soepel.
Ik heb een compr. meting gedaan en ik kwam op.
Vanaf de distr. kant begonnen.
1e 2e 3e 4e
120 psi 122psi 120psi 122 psi.
En dat lijkt me wel aardig.
Ik weet het hier echt niet meer dus als iemand tips heeft?
Greets
Andries
Nu al 2800 km,s gereden.
En golf 4 td(rooie)i tjes scheur ik er echt compleet uit nu.
Op 6000 rpm draaid ie nog erg mooi.
Maare er zijn nog wel de nodige problemen.
De uitlaat kwalmt behoorlijk als ie warm is en stinkt naar olie.
Het lag dus ook niet aan de klepsteelhoedjes want die zaten er toch op.
Deze zijn nog even gecheckt en er zaten dus 2 los.
Ook verbruikt ie nog erg veel olie.
Dus ik dacht dat het opgelost was maar niet dus.
Dus ik ben weer naar Eggens gegaan en daar zeiden ze dat mijn carter ontluchting niet meer vodoet nu ik een compressie verhoud heb van 10,5 op 1.
Ik ben toch bang dat er toch iets mis is met de zuigerveren.
Het blok zelf loopt niet rauw of sleht maar echt super soepel.
Ik heb een compr. meting gedaan en ik kwam op.
Vanaf de distr. kant begonnen.
1e 2e 3e 4e
120 psi 122psi 120psi 122 psi.
En dat lijkt me wel aardig.
Ik weet het hier echt niet meer dus als iemand tips heeft?
Greets
Andries
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-06-2004 23:19 #656171
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
carter ontluchting; kan goed zijn dat je motor
teveel olie naar buiten gooit via de
carterontluchting. Dit zou met name kunnen als
er iets mis is onder het kleppen deksel (je hebt
er non-standaard onderdelen onder zitten meen
ik, dus zeker niet ondenkbaar)
dan slurpt ie dus die olie linea recta de
carburateur, en dus de verbranding in, en dan
heb je ook weer blauwe walm.
groetjes Wouter
(Bericht gewijzigd door antiekeradio op 03 juni 2004)
teveel olie naar buiten gooit via de
carterontluchting. Dit zou met name kunnen als
er iets mis is onder het kleppen deksel (je hebt
er non-standaard onderdelen onder zitten meen
ik, dus zeker niet ondenkbaar)
dan slurpt ie dus die olie linea recta de
carburateur, en dus de verbranding in, en dan
heb je ook weer blauwe walm.
groetjes Wouter
(Bericht gewijzigd door antiekeradio op 03 juni 2004)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
05-06-2004 13:34 #656172
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Daar was ik weer.
Ik ben er inmiddels achter dat het niets te maken heeft met de carterventilatie.
Maar ik check vanmidag nog even of er mischien een klepsteel hoedje los zit.
En ik haal het spruitstuk er even vanaf zodat ik dat zeker kan uitsluiten.
Als ik het niet kan vinden gaat het blok terug naar Eggens.
Bij Eggens heb ik niet zo?n best gesprek gehad.
Aangezien daar nu beweert word dat het blok is "opgefrist" ipv. gereviseert terwijl daar eerst wat anders gezegt werd.
Ik ben dus echt kwaad op ze.
En dat slaat dan op de "oude" onderdelen die erin zitten.
zoals zuigers, cilinders, krukas en de rest van de oude onderdelen.
Maar deze zijn door Eggens nog in goede staat bevonden voordat ze erin kwamen.
En deze onderdelen voldeden prima voor de 138.000 km dat ze in het oude blok zaten.
Ik heb echter wel weer garatie op de onderdelen die ze helemaal nieuw erin hebben gezet.
Zoals de complete cilinderkop, lagers, zuigerveren en andere onderdelen die er nieuw zijn ingezet.
Maar ik moet nog maar weer een gesprek aangaan over wie voor de uurloon kosten opdraait om het blok weer uitmekaar te halen.
Een ding weet ik wel zeker de volgende keer doe ik alles zelf.
Dat is dan mischien even een investering maar dan heb ik zeker wat geld bespaart.
En ik leer er ook weer wat van.
Want de hele reden dat ik het liet doen was dat het in 1 keer goed moest.
En dan al dit gezeik over garantie en voor 1422 euro verwacht ik niet anders dan pefect werk.
En eind deze maand moet mijn auto voor APK en ik weet niet of ik dat nu wel haal.
Duzz het word weer spannend.
Goed dat ik weer werkloos ben vanaf vrijdag.
Ik ben er inmiddels achter dat het niets te maken heeft met de carterventilatie.
Maar ik check vanmidag nog even of er mischien een klepsteel hoedje los zit.
En ik haal het spruitstuk er even vanaf zodat ik dat zeker kan uitsluiten.
Als ik het niet kan vinden gaat het blok terug naar Eggens.
Bij Eggens heb ik niet zo?n best gesprek gehad.
Aangezien daar nu beweert word dat het blok is "opgefrist" ipv. gereviseert terwijl daar eerst wat anders gezegt werd.
Ik ben dus echt kwaad op ze.
En dat slaat dan op de "oude" onderdelen die erin zitten.
zoals zuigers, cilinders, krukas en de rest van de oude onderdelen.
Maar deze zijn door Eggens nog in goede staat bevonden voordat ze erin kwamen.
En deze onderdelen voldeden prima voor de 138.000 km dat ze in het oude blok zaten.
Ik heb echter wel weer garatie op de onderdelen die ze helemaal nieuw erin hebben gezet.
Zoals de complete cilinderkop, lagers, zuigerveren en andere onderdelen die er nieuw zijn ingezet.
Maar ik moet nog maar weer een gesprek aangaan over wie voor de uurloon kosten opdraait om het blok weer uitmekaar te halen.
Een ding weet ik wel zeker de volgende keer doe ik alles zelf.
Dat is dan mischien even een investering maar dan heb ik zeker wat geld bespaart.
En ik leer er ook weer wat van.
Want de hele reden dat ik het liet doen was dat het in 1 keer goed moest.
En dan al dit gezeik over garantie en voor 1422 euro verwacht ik niet anders dan pefect werk.
En eind deze maand moet mijn auto voor APK en ik weet niet of ik dat nu wel haal.
Duzz het word weer spannend.
Goed dat ik weer werkloos ben vanaf vrijdag.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-06-2004 11:43 #656173
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Nou
De motor is weer bij eggens en daar word kosteloos bekeken wat er mis is.
Ondertussen ben ik nog met wat kleine dingetjes bezig zoals een klein GLT spiolertje monteren.
Met een beetje tektyl en vaseline hoop ik de roestduivel een beetje weg te kunnen houden.
Greets
Andries
(Bericht gewijzigd door Volvoprutser op 08 juni 2004)
De motor is weer bij eggens en daar word kosteloos bekeken wat er mis is.
Ondertussen ben ik nog met wat kleine dingetjes bezig zoals een klein GLT spiolertje monteren.
Met een beetje tektyl en vaseline hoop ik de roestduivel een beetje weg te kunnen houden.
Greets
Andries
(Bericht gewijzigd door Volvoprutser op 08 juni 2004)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-06-2004 12:03 #656174
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Ik ben ook van plan om er een 5 bak onder te sleutelen.
Zover ik kan lezen en zien kan dit zonder probs.
Zijn er meer mensen die zoiets hebben gedaan en mij wat tips kunnen geven?
En is de cardanas van een schakelbak nog wat te versterken?
Hij lijkt me wat zwakjes met die knel blokjes.
En het diff. kan los gescheiden worden dus als de ombouw van cvt naar schakelbak kan ben ik op zoek naar een gedeeldelijke sper diff.
Want er zijn zeker weten sperdifs. geweest voor 360'tigs.(mischien ook voor de 340?)
Aleen zijn die hier nooit gelevert.
Maar mischien is de sper diff. van en 240 hetzelfde maar dan zit je weer met een veel te lange overbrengings verhouding.
Wisten jullie ook dat er een "soft"turbo kitje voor de 360 GLT is geweest.
Die aleen in Finland door de dealers daar gemonteerd werd.
Tja dat is ook de reden waarom die B200 blokjes zo degelijk zijn.
Het zijn voor oorsprong "soft" turbo blokjes voor in de 240.
Teruggebracht naar atmosferisch voor de 360.
Dat is waarom dat spul bijna niet stuk te krijgen is.
Hij krijgt dus veel minder op zijn donder zonder turbo.
Greets
Andries
Zover ik kan lezen en zien kan dit zonder probs.
Zijn er meer mensen die zoiets hebben gedaan en mij wat tips kunnen geven?
En is de cardanas van een schakelbak nog wat te versterken?
Hij lijkt me wat zwakjes met die knel blokjes.
En het diff. kan los gescheiden worden dus als de ombouw van cvt naar schakelbak kan ben ik op zoek naar een gedeeldelijke sper diff.
Want er zijn zeker weten sperdifs. geweest voor 360'tigs.(mischien ook voor de 340?)
Aleen zijn die hier nooit gelevert.
Maar mischien is de sper diff. van en 240 hetzelfde maar dan zit je weer met een veel te lange overbrengings verhouding.
Wisten jullie ook dat er een "soft"turbo kitje voor de 360 GLT is geweest.
Die aleen in Finland door de dealers daar gemonteerd werd.
Tja dat is ook de reden waarom die B200 blokjes zo degelijk zijn.
Het zijn voor oorsprong "soft" turbo blokjes voor in de 240.
Teruggebracht naar atmosferisch voor de 360.
Dat is waarom dat spul bijna niet stuk te krijgen is.
Hij krijgt dus veel minder op zijn donder zonder turbo.
Greets
Andries
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-06-2004 12:30 #656175
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Andries.... Laat die 340 mooi vario blijven!
Koop een 360 en verbouw die helemaal, lijkt mij verstandiger. Heb anders ook een mooi project voor jouw, een 345 DLS R-sport (speciaal diff?). Koop een 360 en verbouw die met de onderdelen van de 345.
Is maar een idee.......
Ik wil binnenkort eerst die R aan de praat hebben en technisch goed maken. En Luc heeft er eerlijk 1e koop op, die zou eerst bericht krijgen zodra de R klaar is.
Koop een 360 en verbouw die helemaal, lijkt mij verstandiger. Heb anders ook een mooi project voor jouw, een 345 DLS R-sport (speciaal diff?). Koop een 360 en verbouw die met de onderdelen van de 345.
Is maar een idee.......
Ik wil binnenkort eerst die R aan de praat hebben en technisch goed maken. En Luc heeft er eerlijk 1e koop op, die zou eerst bericht krijgen zodra de R klaar is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-06-2004 13:20 #656176
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Waar heb je die informatie vandaan over die turbo-kits? Misschien ga ik deze zomer naar Finland en het zou wel leuk zijn als zo'n kit nog beschikbaar is. Zal wel heel moeilijk worden!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-06-2004 13:58 #656177
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Whoa...! Als dat waar is wil ik ook zo'n kit, en dan doorsparen voor een 360! Dan toch maar mijn 340 origineel terugbrengen en voor dagelijks verkeer, en dan een 360 met TURBO lekker verbouwen!
Moet ik alleen mijn ouders nog overtuigen...
Moet ik alleen mijn ouders nog overtuigen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-06-2004 18:33 #656178
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Andries, kijk even bij de 360 modellen die aangeboden worden.
Staat een mooie 360 GL 3 drs te koop.
Die kun je beter ombouwen en dan je vario verder zo laten.
Tenminste als je een versnellingsbak wilt.
Prijs is gewoon scherp van die auto!
Auto is gaaf en verkeerd in een mooie staat (ook het interieur).
Staat een mooie 360 GL 3 drs te koop.
Die kun je beter ombouwen en dan je vario verder zo laten.
Tenminste als je een versnellingsbak wilt.
Prijs is gewoon scherp van die auto!
Auto is gaaf en verkeerd in een mooie staat (ook het interieur).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-06-2004 20:59 #656179
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Ik denk dat je een eind komt wat spul uit een 740.
Deze zijn er ook al geweest als B200FT gelooft ik.
Zo?n ding opzoeken op de sloop.
Goed bekijken.
Spullen overbouwen.
En Jelle
Dat is inderdaad wel een beter idee
En om de aanschaf prijs hoef ik het niet te laten.
Maar 2 auto?s op de weg houden is mij wat te prijzig.
En ik doe de 340 zoiezo niet weg.
En ik werk op het moment weer als uitzend kracht dus een echt vast inkomen heb ik niet.
Het lijkt me te gek daar niet van.
Ik zou erg graag er een 360 2.3 GLT van willen bouwen.
En ik had een vraagje.
Wat was jij kwijt aan wegenbelasting/verzekering als ik vragen mag?
Toen jij mijn 340 nog had en de 360 sedan GLS?
Kan ik even rekenen.
Greets
Andries.
Deze zijn er ook al geweest als B200FT gelooft ik.
Zo?n ding opzoeken op de sloop.
Goed bekijken.
Spullen overbouwen.
En Jelle
Dat is inderdaad wel een beter idee
En om de aanschaf prijs hoef ik het niet te laten.
Maar 2 auto?s op de weg houden is mij wat te prijzig.
En ik doe de 340 zoiezo niet weg.
En ik werk op het moment weer als uitzend kracht dus een echt vast inkomen heb ik niet.
Het lijkt me te gek daar niet van.
Ik zou erg graag er een 360 2.3 GLT van willen bouwen.
En ik had een vraagje.
Wat was jij kwijt aan wegenbelasting/verzekering als ik vragen mag?
Toen jij mijn 340 nog had en de 360 sedan GLS?
Kan ik even rekenen.
Greets
Andries.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets