Update 340Rcvt
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-09-2004 10:03 #656240
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
zie de kwijlgeluiden enzo van mij een paar posts omhoog, en versterk die een beetje. En kom alsjeblieft ff een dweiltje bezorgen, die van mij zijn al helemaal doorweekt van het kwijl ;-)
Gaaf man!
Gaaf man!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-09-2004 15:49 #656241
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
wat kost dat wel niet ter... he
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-09-2004 18:24 #656242
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Ik heb een "verse" niet vervormde deksel van de sloop gehaald.
Die koste 10 euro.
En heb deze zo bij Bies B.V. in Haulerwyk afgeleverd.
Daar is ie ontvet in een loog bad (om alle verf eraf te krijgen.)geweest en daarna gepolijst.
Dit alles bijmekaar koste 40 Euro.
En dan kun je 2 eerste dingen ook nog wel zelf grootendeels doen.
Ik zelf had daar toen even geen tijd voor.
Nu moest ie nog verchroomd worden anders blijft er van dat mooie dekseltje weinig over.
Dit is gebeurd door Lievers B.V. in Gorredijk.
Het klepdeksel is eerst wel weer goed ontvet.
Maar hier koste het 30 Euro.
Dus ik was totaal 80 Euro kwijt
valt toch wel mee?
Greets
Andries
Die koste 10 euro.
En heb deze zo bij Bies B.V. in Haulerwyk afgeleverd.
Daar is ie ontvet in een loog bad (om alle verf eraf te krijgen.)geweest en daarna gepolijst.
Dit alles bijmekaar koste 40 Euro.
En dan kun je 2 eerste dingen ook nog wel zelf grootendeels doen.
Ik zelf had daar toen even geen tijd voor.
Nu moest ie nog verchroomd worden anders blijft er van dat mooie dekseltje weinig over.
Dit is gebeurd door Lievers B.V. in Gorredijk.
Het klepdeksel is eerst wel weer goed ontvet.
Maar hier koste het 30 Euro.
Dus ik was totaal 80 Euro kwijt
valt toch wel mee?
Greets
Andries
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
16-09-2004 15:12 #656243
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
U got mail, Andries!
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-09-2004 16:21 #656244
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
THX!
Toppie!
Greets
Andries
Toppie!
Greets
Andries
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
01-12-2004 17:09 #656245
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Weer een Update
Zie foto
In combinatie met Ferodo DS2500 remblokken hoop ik wat langer sportief te kunnen rijden zonder dat ze minder remmen.
Met dank aan Speed equipment in Uithoorn.
Als je een 300 serie serieus wil opvoeren moet je met deze mannen eens praten.
Ook heb ik met Intrax gebeld over een veer/demper setje.
En das niet goedkoop dus moet ik weer even een paar maandjes sparen.
Maar dat belooft ook wel weer wat.
Greets
Andries
(Bericht gewijzigd door Volvoprutser op 01 december 2004)
Zie foto
In combinatie met Ferodo DS2500 remblokken hoop ik wat langer sportief te kunnen rijden zonder dat ze minder remmen.
Met dank aan Speed equipment in Uithoorn.
Als je een 300 serie serieus wil opvoeren moet je met deze mannen eens praten.
Ook heb ik met Intrax gebeld over een veer/demper setje.
En das niet goedkoop dus moet ik weer even een paar maandjes sparen.
Maar dat belooft ook wel weer wat.
Greets
Andries
(Bericht gewijzigd door Volvoprutser op 01 december 2004)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-01-2005 20:00 #656246
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Nou is die dan eindelijk op de testbank geweest.
Ook is de sproeier bezetting veranderd.
Naar een remlucht sproeier bezetting van 170.
Zie hier resultaat.
Het is een beetje vaag plaatje.
Norm-vermogen: 58,5 kw (79,5 pk)
motor vermogen: 59.5 kw (80,9 pk)
Vermogens verlies : 19.0 kw (25,8 pk)
Maximaal vermogen bij 123 km/h resp: 5900 min-1
Koppel. M: 107 Nm.
Maximaal koppel bij 96 km/u. 4610 min-1
De onsteking kan nog meer vervroegd worden.
Dus daar ga ik nog mee bezig.
Voor nog meer KW?s en koppel moet er een spagetti spruitstuk komen.(4-2-1)
En dan nog een snellere nokkenas.
Maar eerst vind ik het mooi geweest.
Nu eerst lekker rijden.
Greets
Andries
(Bericht gewijzigd door Volvoprutser op 13 januari 2005)
Ook is de sproeier bezetting veranderd.
Naar een remlucht sproeier bezetting van 170.
Zie hier resultaat.
Het is een beetje vaag plaatje.
Norm-vermogen: 58,5 kw (79,5 pk)
motor vermogen: 59.5 kw (80,9 pk)
Vermogens verlies : 19.0 kw (25,8 pk)
Maximaal vermogen bij 123 km/h resp: 5900 min-1
Koppel. M: 107 Nm.
Maximaal koppel bij 96 km/u. 4610 min-1
De onsteking kan nog meer vervroegd worden.
Dus daar ga ik nog mee bezig.
Voor nog meer KW?s en koppel moet er een spagetti spruitstuk komen.(4-2-1)
En dan nog een snellere nokkenas.
Maar eerst vind ik het mooi geweest.
Nu eerst lekker rijden.
Greets
Andries
(Bericht gewijzigd door Volvoprutser op 13 januari 2005)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-01-2005 20:04 #656247
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Andries, zou je hem in een iets hogere resolutie kunnen scannen? ik kan het, ookal vergroot ik het absoluut niet lezen :-)
Vraagje,. wat kost zo'n testbankrun nou?
ik wil de 360 ook eens laten checken, ik denk namelijk dat de vorige eigenaar iets met het blok uit heeft gehaald gezien een vreemde gewaarwording bij een stoplichtsprint vanavond,
Vraagje,. wat kost zo'n testbankrun nou?
ik wil de 360 ook eens laten checken, ik denk namelijk dat de vorige eigenaar iets met het blok uit heeft gehaald gezien een vreemde gewaarwording bij een stoplichtsprint vanavond,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-01-2005 20:12 #656248
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Kijk maar op
www.freddiecane.com
voor tarieven.
Mijn ervaring is dat ie erg profesioneel is en je geen lulkoek verkoopt.
Greets
Andries
Mijn ervaring is dat ie erg profesioneel is en je geen lulkoek verkoopt.
Greets
Andries
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-01-2005 12:22 #656249
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Aangezien de resultaten een beetje tegen vallen.
Vooral kwa koppel.
Ga ik weer een stap terug doen.
Want in feite heb ik nu het verbruik van een wilde nokkenstok.
Zonder dat de Resultaten er echt naar zijn.
Omdat er dus eigenlijk een Spagetti uitlaat spruitstuk nodig is.
Omdat ie zijn uitlaatgassen niet kwijt kan.
Dus heb ik pas max koppel bij 4400 rpm.
En dan 107 nm.
Dat staat dus tegenover de 110 nm bij 2500 rpm.
Dat verklaart dus in grote lijnen waarom mijn auto zich nu met schakelbak niet zo thuis voeld op de snelweg.
Want met 120 km/u bij 3200 rpm heeft ie net niet 100 nm koppel laat staan afdoende pk's.
En dat geeft niet voor een "gestroomlijndere" renault 5 van 845 kg maar voor een volvo 340 van 925 kg is het net even een ander verhaal.
Mijn grootste uitdaging is us nu om toch de nokkenas te vervangen door een std. exemplaar zonder de motor te demonteren uit de auto.
Ik denk zelf dat dit mogelijk is door de radiator uit de weg te halen.
Iemand nog suggeties?
Greets
Andries
Vooral kwa koppel.
Ga ik weer een stap terug doen.
Want in feite heb ik nu het verbruik van een wilde nokkenstok.
Zonder dat de Resultaten er echt naar zijn.
Omdat er dus eigenlijk een Spagetti uitlaat spruitstuk nodig is.
Omdat ie zijn uitlaatgassen niet kwijt kan.
Dus heb ik pas max koppel bij 4400 rpm.
En dan 107 nm.
Dat staat dus tegenover de 110 nm bij 2500 rpm.
Dat verklaart dus in grote lijnen waarom mijn auto zich nu met schakelbak niet zo thuis voeld op de snelweg.
Want met 120 km/u bij 3200 rpm heeft ie net niet 100 nm koppel laat staan afdoende pk's.
En dat geeft niet voor een "gestroomlijndere" renault 5 van 845 kg maar voor een volvo 340 van 925 kg is het net even een ander verhaal.
Mijn grootste uitdaging is us nu om toch de nokkenas te vervangen door een std. exemplaar zonder de motor te demonteren uit de auto.
Ik denk zelf dat dit mogelijk is door de radiator uit de weg te halen.
Iemand nog suggeties?
Greets
Andries
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets