Update 340Rcvt

  • Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2004 15:28 #656200 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Update 340Rcvt
Met de digitale rechtervoet bedoel je in dit geval een injectiecarb.?

Is een carb van een clio niet beter trouwens? De twingo is er niet in 1.4 naar mijn weten, en de 1400 uit onze 300tjes heeft zelfs nog in de clio gezeten ook. Of had die in dat stadium nog een gewone met chocke?

Gr Thomas

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-06-2004 18:25 #656201 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
thomas, even een paar dingen uit mekaar houden.

- de twingo is nooit met carburateur geleverd.

- een injectiesysteem vervult dezelfde taak als de carburateur, maar op een andere manier.

- de twingo heeft tot jan. '96 een C-motor (cleon) gehad, deze was ergens in de 1200 cc.
vanaf die datum is er een nieuw motortype in gegaan, dat was maar 1150 cc (wel sterker)
of de clio ook met 1400 cleon geleverd is weet ik niet,
wel ben ik het met jullie eens dat een systeem voor een 1200 motor niet perfect kan zijn voor een 1400. (laat staan van een 1100)

- digitale rechtervoet; digitaal= 1 of 0, dus stationair of plankgas. 'racy' rijstijl, sloopt alles aan je auto, zeker als het een oude is.

- hoe meer vermogen hoe sneller de riemen slijten. de levensduur wordt dus wel korter, maar blijft acceptabel. Boven een bepaald vermogen (ongeveer de 200 pk die paul al meldde) gaan ze slippen en loopt die levensduur snel terug naar 0.

@andries; zoals ik al zei is het zuinig rijden geen doel op zich, ik ben dus zeker niet van plan om er een hoop PK's en betrouwbaarheid op in te leveren. het uit 1 stuk gegoten spruitstuk heeft namelijk een grote voorliefde om te scheuren, en is dus eigenlijk een 'butt' constructie.

maar nogmaals; 1400 cc monopoint injectie lijkt me zwaar interessant.
multipoint kan ook wel maar dan moet je serieus gaten gaan boren in je kop, om de injectoren zo dicht mogelijk bij de inlaatkleppen te krijgen.
zoals je al zegt zit de scheidingswand tussen de 2 bij elkaar komende inlaatkanalen te ver naar binnen om een betrouwbaar multipoint verhaal in het spruitstuk te kunnen fabriceren.

groetjes Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-06-2004 15:23 #656202 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Zo eindelijk weer leven in mijn blokje. :beer:

De Alpine carb doet het tot nu toe prima hoewel er morgen nog wel wat mee gereden moet worden.
Dan kijken wat de benzine pomp doet.
Ik had een prob. met de choke maar dit heb ik opgelost door 1 van de 2 choke kleppen te verwijderen.
Die boven de 2e trap dus.
Dus nu loopt ie ook weer een stuk beter.
20 min warm laten lopen kopbouten nagetrokken.
Klepjes weer op 0,15mm gesteld.

Morgen gaat de motorkap er weer op.
En gaat ie nog even naar de garage om weer op 3,5 Co afgesteld te worden.
Want het bestelde Fuel-air kastje is er op zijn vroegst volgende week.
De lambda sensor zit prima in de Kat en lekt daar niet.
Ik ga er dus niet te veel mee rijden eerst.
Moeilijk, Moeilijk!

Maar in elk geval bij het warm draaien geen blauwe kwalmen en olie stinkerij .



(Bericht gewijzigd door Volvoprutser op 22 juni 2004)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-06-2004 15:24 #656203 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Ik heb nu ook een dremel met fexiebel asje met wat slijpsteentjes erbij gekocht.
Eind deze week haal ik een cill. kop en inlaatspruitstuk van de sloop.
En ga ik ze rustig proberen te flowen.
Kwa inlaatkanalen lijkt ie wat op deze zelf-geflowde volvo kop op deze site.
mysite.wanadoo-members.co.uk/360s

Daar ga ik rustig een tijdje over doen. :p
Niet alles aleen maar groter maar vlak boven de kleppen alles wat vloeiender en waar de inl.kanalen zich scheiden ook wat geleidelijker.
Als de cill. kop en spruitstuk het toelaat probeer ik het vanaf het inlaatspruitstuk naar de kleppen iets taps toe te lopen.
Daarna van binnen polijsten en dan laten parelstralen.
Omdat op een spiegelglad oppervlak de benzine in druppels gat condenseren.
En natuurlijk het inl.spruitstuk precies pas op de kop.

Ik zal er wel fotos van maken.
Of het nu lukt of niet! :p
Want er aleen over lullen ben ik gewoon zat .

Als iemand nog tips heeft.
Ik sta voor alles open

Greets
Andries

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-06-2004 16:33 #656204 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt

Ik heb nu ook een dremel met fexiebel asje met wat slijpsteentjes erbij gekocht.


laat me raden; 18 euro 99 bij de aldi :-) :-)

heb precies dezelfde gekocht LOL

Groetjes Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-06-2004 14:26 #656205 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Jeps precies!

Dubbel LOL


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-07-2004 21:47 #656206 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Hehe eindelijk rijdt ie weer.

Ik heb nog een hoop gedoe gehad met de carb. afstelling.
Bleek een kromgetrokken carb.voet te zijn.
Voorlopig met kit opgelost.
Hij is weer door de APK dit jaar.
was afkeur op.
-Motor wil niet stadioniar lopen.
-L achter handrem zat vast.
-Accu zat niet vast.(haast foutje aan mijn kant.)

Opmerkingen.
-schokbreker rubbers achter vol droogte scheurtjes
-voorveren in de schotel iets roestig.
Its ingevet.(Komen toch complete GLT veerpoten met sportieve dempers onder.)


Opvoer tips tot nu toe.

Gewoon je std. carb erop houden.
Ook als je een iets wildere nokkenstok hebt gemonteerd.
Dat rijd echt het beste!
Dan stel je dat ding maar wat rijker.
Aleen wel in combi. met een openlucht filter.
Want die heb je dan wel nodig.

Mijn auto rijdt sinds vandaag weer prima.
En ik maak em in de komende maand klaar voor 10/11 September waar ik zoals het nu lijkt met mijn auto bij de Volvo300 club stand in Utrecht sta.
Khep er zin in!(En maar poetsen joh!)


Greets
Andries

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-08-2004 21:51 #656207 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Zou zo'n monopoint injectie systeem ook passen op een snel 1100 blokje? Het klinkt wel erg interessant... Heeft er iemand een idee van de kosten als ik zo'n ding op de sloop ga halen? En wat heb ik allemaal nodig?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-08-2004 23:15 #656208 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Ivar,

zo'n monopoint injectie heb ik wel eens prijs over opgevraagd, compleet systeem kon ik meekrijgen voor 150 euro.
dat betreffende adres is altijd heel schappelijk met zn prijzen, behalve voor plaatdelen :-)

of het werkt op een 1100 marathon weet ik niet, maar lijkt me leuk om meer over te horen.

heb ook wel eens iets vernomen over een snelheids signaal wat van de versnellingsbak zou moeten komen.. maar daarvoor ken ik het systeem niet goed genoeg.

de regelcomputer ziet eruit als een soort mislukte renix unit, de ontsteking zit er ook in geintegreerd.

de plaatjes spreken verder voor zich;
zo te zien valt er aan dat inlaatspruitstuk ook nog wel het een en ander te verbeteren qua doorstroming :-)








Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-08-2004 12:04 #656209 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Wouter, ik heb ook even wat opgezocht over monopoint injectie. Het is bij Renault zo te zien een combinatie van monopoint inspuiting en electronische ontsteking. Om het toerental te achterhalen (input voor de mislukt renix) wordt een hall gever gebruikt. Aanpassen van de electronica op een andere motor schijnt lastig te zijn. Ze zijn wel enigszins zelf-regelend, dus hogere compressie en lichte wijziging van je nokkenasprofiel lukt waarschijnlijk wel.

Op een 1100 marathon lijkt het me niet zo makkelijk. Beter is gewoon een 1400 te nemen. Dan krijg je een betrouwbare, onderhoudsarme en snelle motor, met veel koppel over hele bereik.

Wie weet welke type monopoint injectie op een R19 1.4 zit (merk+type graag) ?


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD