Update 340Rcvt

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-06-2004 22:39 #656180 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Andries,

je moet ook 1 op de weg houden en die andere schorsen. Kun je daar rustig aan werken en hoef je er niet voor te betalen.

Ik had toen ook alleen die 340 op de weg. Nu heb ik dus alleen een 360 GLS op de weg en mijn oude V.W. T3. Die andere GLS (de special) staat ook geschorst net als de "kale" 360 van mij. Ik durf je zo niet te zeggen wat ik ervoor betaal, zou ik even moeten nakijken.

De 360 sedan weegt 1060, maar die 3 deurs GL weegt volgens mij minder, denk dat het een klasse scheelt in de belasting.

En als je een 360 wilt verbouwen, dan zou ik ook een 3 deurs nemen. Die is wat lichter, maar vooral ook stijfer. Denk dat je dat wel wilt hebben als je de auto opvoert en sportief wilt gaan rijden.

En jij hebt tenminste een inkomen! Ik ben nog student! Maar ik geef toe, ik moet er wel redelijk veel voor werken om alles wat op de weg te houden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-06-2004 15:08 #656181 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
En het probleem is gevonden bij Eggens.
De olie schraapveren hadden de verkeerde voorspanning.
Ze hadden allemaal een speling van wel 1 mm.
Dat verklaard die rookgordijnen ook weer!

Ook zat er weer een klepsteelhoedje los dus daar word nog een betere oplossing voor gezocht.
(Ik denk gewoon orginele rubbertjes)

Ik krijg nog te horen wanneer ik het blokje weer ophalen en inbouwen.
Ik heb ook al weer wat verbouwd aan het blokje.
Ik heb dankzij een tip op de theeleut een veel betere plaats gevonden.
Er zat inderdaad gewoon een stop op een plek die ik niet had gezien.
Vlakbij de brandstofpomp.
Er voorzichtig uitdraaien met een grote inbus en "huppa" prima plek voor een oliedruksensor.

Dit weekend gaat waarschijnlijk het blokje er weer in.
Nwe olie/koelvloeistof en klepjes weer stellen.
En huppa! blazen.!

Greets
Andries

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-06-2004 15:19 #656182 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Dan zou het inderdaad wel weer kunnen ja.
Maar dan moet ik de 340 eerst perfect naar mijn zin hebben.
En nog verder hebben aangepast.
-remmen
Gegroefde remschijven met feredo blokken.
-voordempers
gele konis of sensatraxs
-veerpootbrug.

En ik ben op dit moment wat aan het uitzoeken of ik monopiont injectie van een R19 1400 kan overbouwen.
En kan aanpassen op de prestaties van mijn blokje.

Dan moet ik op zijn vroegst komende winter maar weer eens kijken naar een 360.
Dan kan de 340 weer in de winter stalling.
En dan in de zomer daarop de 360 in de steigers.
Maar ik heb geen zin om aan 2 autos tegelijk te sleutelen.
Of met een voor mijn gevoel half afgebouwde 340 te rijden.
Dus het moet helaas nog even wachten.

Greets
Andries

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-06-2004 17:22 #656183 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Waarom koop je niet die 360, schors je je 340 (alle tijd dan om er aan te klussen) en als je 340 klaar is schors je je 360 en ga je rijden met de 340 (tijd om een 2.3literblok in de 360 te klussen) ? Of is dit een domme/rare/maffe gedachtengang van mij?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-06-2004 10:25 #656184 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Op zich niet
Maar doe het liever zo.
Het komt financieel ook beter uit.
Kheb nu ook nog geen werk dus.
En ik probeer ook nog wat te sparen voor mijn uitzet.
En ik moet dus echt vast werk hebben voor dat ik aan zo'n project erbij begin.

Greets
Andries

(Bericht gewijzigd door Volvoprutser op 10 juni 2004)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-06-2004 20:23 #656185 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
ja dat kan ik me ook wel voorstellen, ik heb min of meer hetzelfde probleem (geen/weinig geld) maar de echte belemmerende factor is RUIMTE: ik mag 1 auto hebben staan bij mijn ouders, een tweede is hoe dan ook out of the question. Dus ik ken het gevoel wel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-06-2004 23:43 #656186 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Denk je iets te winnen met die monopoint injectie?
Aangezien de motors gelijk zijn moet het wel over te zetten zijn, maar een Renault 19 1.4i heeft evenveel PK's als een 1.4carb (60) en zelfs een fractie minder koppel...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2004 12:15 #656187 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Nou

Ik ben net weer even bij Eggens geweest en het blokje lag nog compleet uitmekaar.
Maar hij heeft ook ontdekt dat het mengsel mischien nog iets te arm was.
Dat bleek volgens hem uit de speling die de uitlaatklepgeleiders na 3000 km al hadden.
En de iets wit uitgeslagen uitlaatkleppen.

En dat komt dus volgens Eggens door de nokkenas die meer lucht doorlaat en dus het mengsel te arm maakt.
En de compr. verhouding van 10,5:1 had er niets mee te maken.
Het blokje was trouwens afgesteld op 2,5 CO.

Nu zeggen ze daar dat mijn blokje straks belast moet worden afgesteld op een rollentest bak.
Dus het project is nog niet afgelopen.
En aangezien ik dat maar 1 keer wil doen heb ik 3 keuzes.

1.De aangepaste Alpine carb.
Moet aleen nog een korter heveltje hebben anders kan er net geen volgas gegeven worden.
Voordeel.
Snelle Montage en afstelmogenlijkheden en ik heb hem al liggen.
Nadeel.
Verbruik.(Waarschijnlijk 1op6 )

2.Monopiont injectie van een R19/R5 1400 C motor.
Zit daarbij alleen een uitgebreide renix of moeten er ook wijzigingen in de kabelboom komen?
Voordeel.
Zuiniger En mischien meer vermogen?(R19 1400 heeft al 80 pk's met monopiont)
Je haald het spul gewoon vd. sloop.
Nadeel
Brandstofpomp eraf en vervangen door een elektrische en andere dingen aanpassen.
Minder afstelmogenlijkheden.

3. Dubbele weber
En dan een 36'tiger.
Voordeel.
Max vermogen perfect af te stellen.
en een echt mooi gezicht.
Nadeel.
Verbruik en kosten aanschaf.

En waar kan ik het afstellen het beste laten doen?
Waar hebben jullie goed ervaringen?
En wat zijn de prijzen ongeveer?

Greets
Andries


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2004 12:17 #656188 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Dat van die Monopiont injectie klopt.
Ik had me vergist en naar de gegevens van 1400 Energy blokje gekeken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2004 12:29 #656189 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
goh.. nooit geweten dat de r19 1.4 een injectie had!!

heb al veel zitten denken om een injectie van een renault twingo over te zetten, maar die hebben minder cc's.. dus zal geen goede aanpassing zijn.

injectie interesseert me niet omdat het meer power geeft (daar hebben we sport carburateurs voor) maar omdat het betrouwbaarder en makkelijker is dan een teur.
geen gemier met choke, niet meer je co afstelling iedere x kilometer opnieuw doen, perfecte koude start en een goede warme start enz. enz.

voorlopig ga ik mn daf met 1400 motor uitrusten met een standaard 1100 carburateurtje, en als ie dan eenmaal legaal is (RDW import) en de koets is naar mn zin zal ik deze optie zeker eens gaan bekijken!!!

Groetjes Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD