Update 340Rcvt

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-05-2004 09:12 #656160 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Dat heb ik nog niet echt kunnen proberen omdat ik em voorlopig nog aan het inrijden ben.
Ik heb er nu net 100 km's mee gereden.
Maar ik hoef om op 80 te komen maar heel weinig gas te geven.
En onze aangepaste kickdown en overdrive werk perfect ook al moet je je overdrive even uitzetten als je gaat stilstaan.
Maar bij 80 km/u draaid ie dan 3000 rpm.

Greets
Andries

(Bericht gewijzigd door Volvoprutser op 07 mei 2004)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-05-2004 10:28 #656161 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Zo!

De eerste meeting hebben we weer gehad.
Gisteravond in Groningen.
Er stonden bijmekaar denk ik 250 auto

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-05-2004 12:09 #656162 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Allemachtig!! 1 op 8....ik zou gaan zoeken naar benzinelekkages of zo...Dat is ongeveer het verbruik van een 360 bij redelijk vlot gebruik.
Hoewel t een ouder blok is moet dat toch vast wel zuiniger kunnen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-05-2004 12:30 #656163 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
valt wel mee, met zo'n motor + carburateur opstelling mag je nix meer verwachten.

te arm stellen gaat ie wel zuiniger van rijden, maar dan fikt je hele motor in no time weg.
(te arm mengsel brandt te langzaam)

Andries, 2 puntjes!

- die carburateur, wat is het verschil met de gewone Weber 32DIR58 zoals die op de volvo 343 zat? heb er 1 liggen die er _exact_ hetzelfde uit ziet. maar het verschil kan m in de sproeiers zitten, of maybe in de venturi diameter enzo. maar dan zou je verwachten dat ie een ander nummer meegekregen had van Weber.

- je uitlaat. ik mis de midden demper. die is volgens mij wel redelijk essentieel om iets van trekkracht te krijgen. zit normaal in de buurt van die 2 'vleugeltjes' waar de pijp mee onder de auto hangt. met de goeie midden pot eronder (standaard 340, is al zo open als wat) heb je je einddemper helemaal niet meer nodig.

geeft wel een vreselijk hitsig geluid vervolgens LOL

Groetjes Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-05-2004 12:45 #656164 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Okee bedankt voor de tip.

Een kameraad heeft nog zo'n ding nog nieuw liggen.
Dus ga ik daar maar eens even mee aan het hobieen.
Want hij moet er dan zekers tussen passen.
Ik heb nu de Kat er doorgeramt tussen zitten en de einddemper dan.

Ik heb trouwens eerst de std. carb. er weer opgezet want ik moest nog even wachten op een nwe. pasplaat voor de Pipercross filter.
En dat bevorderd het "rustige" inrijden ook weer.
De venturi van de 32dir58T van de Alpine heeft inderdaad wel wwer een grotere venturi.
Met name die van de 2e trap.
Die is 26 inplaats van de std. weber die 24 heeft.
Ook is het acceleratie pompje veel groter.
Waardoor de auto waarschijnlijk nog wat feller van zijn plek gaat.

Greets
Andries

(Bericht gewijzigd door Volvoprutser op 09 mei 2004)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-05-2004 16:11 #656165 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Reactie op de opmerking van wouter: " je uitlaat. ik mis de midden demper. die is volgens mij wel redelijk essentieel om iets van trekkracht te krijgen. zit normaal in de buurt van die 2 'vleugeltjes' waar de pijp mee onder de auto hangt. met de goeie midden pot eronder (standaard 340, is al zo open als wat) heb je je einddemper helemaal niet meer nodig. "
Ik had een Volvo 340 GL special(CVT) met precies dezelfde uitlaat en ongeregelde kat.
Die uitlaat kan ik inderdaad niet in de uitlaten voorbeelden vinden maar komt dus wel vaker voor.
Het blok komt in een V66 wel zonder kat maar dus wel met een mooie dikke pijp naar achteren.
Een 4 takt is nu ook weer niet al te uitlaat afhankelijk als het gas maar mooi weg stroomt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-05-2004 01:10 #656166 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Zo het is weer geweldig.
Waarschijnlijk heeft mijn revisie bedrijf de klepgeleiderhoedjes vergeten."Floeps"
En dus verbruikt ie wat olie.
Word lekker toch garantie werk.
En ik kom toch nog gewoon op de meeting morgen.

Greets
Andries

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-05-2004 13:20 #656167 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Mmm... is dat ook zon bedrijf dat wel eens wat schroefjes en kleine dingen overheeft?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-05-2004 22:57 #656168 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Ik hou ook wel 's wat schroefjes over, dat hoort bij goed vakmanschap!
Schroefjes die niet nodig zijn laat je weg.
ps. mijn V8 draait 3800 toeren bij 210, wat een verschil!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-05-2004 08:30 #656169 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Update 340Rcvt
Maareh... hoe rijdt het nou, zo'n opgevoerde CVT?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD